V diskusijah na usposabljanju učiteljev in iz njihovih razmišljanjih na forumih ugotavljamo, da obstaja negotovost glede vloge učiteljev različnih predmetov pri podjetniškem izobraževanju. Pogosta so vprašanja, v kolikšni meri se naj spodbuja podjetništvo izven strokovnih predmetov, ali naj govorimo o podjetnosti ali o podjetništvu, kakšna je sploh razlika med tema dvema pojmoma.
Preprost pravilen odgovor na vprašanje o razliki med podjetnostjo in podjetništvom je, da je podjetnost lastnost človeka, podjetništvo pa poklic. Oboje je koristno razvijati in spodbujati, vendar pri tem izhajamo iz zelo različnih izhodišč. Razvijanje podjetnosti je v prvi vrsti koristno za posameznika, za boljšo kvaliteto njegovega življenja. Razvoj podjetništva je predvsem pomemben za družbo, za njen gospodarski razvoj, za posameznika pa je podjetništvo priložnost, ki prinaša tudi stres in tveganje.
Takšno poenostavljeno razlikovanje med podjetnostjo in podjetništvom je nastalo na podlagi temeljitega branja zelo obsežne literature o ključnih kompetencah, spodbujanju podjetništva in drugih virov, ki so povzeti ali navedeni na naši spletnih strani. Če bi upoštevali samo vire v angleškem jeziku, dilema med podjetnostjo in podjetništvom ne bi bila tako zelo pomembna. Beseda » entrepreneurship « nosi oba pomena, ki imata v zahodnem svetu pozitiven pomen. Priporočilo evropskega parlamenta in sveta o ključnih kompetencah vseživljenjskega učenja kljub temu poudarja, da gre pri sedmi kompetenci za »sense of initiative and entrepreneurship«, ne pa za podjetniški status. Ta temeljni dokument je tudi dobro preveden v slovenski jezik, v katerem se za »sense of entrepreneurship« dosledno uporablja beseda podjetnost, kot »...sposobnost posameznika za uresničevanje svojih zamisli«, ki »...je v pomoč posameznikom, ne le v njihovem vsakdanjem življenju in v družbi, ampak tudi na delovnem mestu...«. Verjetno ga ni starša, učitelja, ravnatelja ali politika pri nas, ki se ne bi strinjal, da je tako opisana sposobnost ali kompetenca pomembna in koristna.Stvar pa se zaplete, ker se v številnih drugih naših dokumentih beseda podjetnost ne uporablja tako dosledno oz. se celo v naslovih uporablja besedo »podjetništvo« (npr. »Predlog strategije uvajanja podjetništva v redni šolski sistem«, »Ključna kompetenca podjetništvo kot element priprave izvedbenega kurikula«). Iz vsebine teh dokumentov je včasih težko razbrati kaj je prava vloga učiteljev; ali naj učitelji predvsem razvijajo podjetnost srednješolcev in spodbujajo dijake, da sprejmejo podjetništvo kot eno izmed možnosti poklicne izbire ali naj vse mlade spreminjajo v podjetnike. Zmedo lahko presekamo z natančnim prevajanjem in jasno razlago originalnih evropskih dokumentov, ki govorijo o podjetniških kompetencah. Potem ne bo več dvoma, da je vloga učiteljev spodbujanje in razvijanje ključnih kompetenc mladih, vključno s podjetnostjo in da to velja za vse učitelje, ne samo za učitelje t.i. strokovnih predmetov. Ti imajo samo še dodatno nalogo, da dijake usposabljajo za podjetništvo, tako da jim bo ta poklicna pot lažja, če se bodo zanjo odločili.
Na srednjih strokovnih šolah pri izkušenih učiteljih strokovnih predmetov je razlikovanje med podjetnostjo in podjetništvom po mojih izkušnjah relativno dobro in se z zmedo v dokumentih ne obremenjujejo posebej. Pravi problem pa nastane, ko se s pojmovno in vsebinsko zmedenim govorjenjem o podjetnosti in podjetništvu srečajo učitelji ostalih predmetov, še posebej na gimnazijah. Logično je, da učitelji jezikov, matematike in ostalih splošnih predmetov ne želijo sprejeti vloge spodbujevalca »podjetništva« pri dijakih. Če upoštevamo kakšen je bil odnos do podjetništva v slovenski zgodovini in kako se podjetniki obravnavajo v medijih, lahko prej pričakujemo, da bodo učitelji dijake odvračali od podjetništva. Zato je pomembno, da uporabljamo prave pojme, da ne mešamo podjetnosti in podjetništva.
Sedma ključna kompetenca govori torej o podjetnosti in to je tisto, kar želimo spodbujati in razvijati pri vseh mladih, kar je naloga vsake šole in vsakega učitelja. Tak pristop je sprejemljiv tudi za učiteljico latinščine na najbolj elitni gimnaziji, ki želi svojim dijakom samo najboljše. Bolj ko pa bodo dijaki podjetni in bolj ko bodo imeli razvite ostale ključne kompetence, bolj uspešni bodo na podjetniški poti, če se bodo zanjo odločili.