Razmislek o seminarju

Razmislek o seminarju

od Zdenka Šfiligoj -
Število odgovorov: 1

Najprej bi rada pohvalila mag. Jano Ravbar za izbor teme in za organizacijo seminarja ter predavatelje za samo izvedbo predavanj.


Moram priznati, da sem po predavanjih o obravnavani temi še dolgo razmišljala.


Strinjam se, da pogosto v šolah skozi sistem izobraževanja postavljamo pretesne okvirje, ki dijake ovirajo pri ustvarjalnosti v nadaljnjem življenju in pri izbiri njihove življenjske poti.


Tekom izobraževanja pridobijo ogromno novih znaj, ne vedo pa morda, kaj s temi znanji početi, kako in kje jih v praksi uporabiti. Ena izmed nalog nas učiteljev je pripeljati dijake do te stopnje, da pridobijo sposobnost prepoznavanja izzivov in priložnosti za ustvarjalnost in delo. Pomembno je, da jih spodbujamo k odkrivanju njihovih sposobnosti in interesov, saj so dijaki glede tega mnogokrat negotovi in zbegani. Pomembno je, da jim pomagamo odkriti v sebi tiste potenciale, ki jih kasneje skozi delo lahko uspešno uresničujejo. Da to za dijaka ni enostavno in samo po sebi umevno, se zavemo šele, ko se ''naš maturant'' znajde pred dejstvom, kateri študij bo izbral. Redki so, ki natančno vedo, kaj jim najbolj ustreza. Ali je res to tisto ta pravo, kar želijo v življenju početi.


Zelo pomembno je tudi, da dijaki spoznajo, da na poklicni poti ne gre zmeraj gladko, da je za uspeh potrebno trdo delati. Da so vzponi in da so tudi padci in se po padcih lahko poberejo. Da jih strah pred neuspehom že v naprej ne paralizira. Vsekakor ima pri tem pomembno vlogo graditev zdrave samozavesti in kritičen odnos do sebe in dane situacije ter prevzemanje odgovornosti za svoja dejanja.


Pomembno je, da učitelji med izobraževanjem oz. šolanjem spodbujamo pozitivizem, samoiniciativnost, fleksibilnost, kreativnost in druge osebnostne lastnosti, ki v kombinaciji z znanjem in trdim delom skoraj zagotovo obrodijo sadove. Te osebnostne lastnosti so predpogoj za uspešno delo posameznika, ne glede na to, kakšno stopnjo in kašno smer izobrazbe je pridobil.


Menim, da bi morali nevsiljivo spodbujati in razvijati omenjene osebnostne lastnosti pri vseh predmetih, nekako tako, kot pri razvijanju okoljevarstvenega ozaveščanja, ki ni stvar samo enega predmeta, pač pa se te vsebine obravnava v širšem kontekstu.

V odgovor na Zdenka Šfiligoj

Odg: Razmislek o seminarju

od Marija Šibanc -
Najprej se zahvaljujem Jani, da je na srečanje, ki je bilo sicer organizirano za študijske skupine na področju ekonomije, povabila tudi svetovalce drugih strokovnih področij, saj so ključne kompetence, kot sta samoiniciativnost in podjetnost, zelo pomembne na vseh področjih poklicnega in strokovnega izobraževanja.

Pridružujem se komentarjem kolegov, ki sem jih prebrala na forumu. Nisem odpirala nove teme z enakom naslovom, odgovor je pripet eni in namenjen vsem.

1.
Zelo pomembno je, da so učitelji pri načrtovanju izvedbenega kurikula pozorni tudi na vključevanje in spodbujanje samoiniciativnosti in podjetnosti dijakov, kar pa težko izvajajo in razvijajo, predvsem, kadar ugotovijo lastno šibkost.

Ključni kompetenci samoiniciativnost in podjetnost je potrebno razvijati na vseh strokovnih področjih. Marsikateri poklic na področju strojništva, kot so avtoserviser, avtokaroserist, inštalater strojnih inštalacij, klepar-krovec, delno tudi konstrukcijski mehanik, oblikovalec kovin in orodjar, je zanimiv ne le za gospodarstvo ampak tudi za obrt in mala podjetja. Pomembno je, da kandidatom, ko končajo poklicno in strokovno izobraževanje, odpremo možnosti samozaposlovanja in iskanja priložnosti razvoja karierne poti, ki jih zasičen trg dela sam po sebi ne ponuja. In pri tem, menim, lahko učitelj odigra svojo vlogo in poskrbi za dodano vrednost pri razvoju karierne poti udeležencev izobraževanja.

Za večino učiteljev, ki poučujejo na srednjih strojnih šolah, predvsem za učitelje stroke, bi bil takšen ali podoben seminar dobrodošel za osvežitev znanja, pridobivanje informacij ter predstavitev izkušenj in dobrih praks, kar bi jim omogočilo analizirati lastne zmožnosti in jih obogatilo za prenos, izbiro pristopov učenja in nadaljnje razvijanje kompetenc pri dijakih.


2. Koristno je, da smo se na seminarju seznanili s projektom CENTRES za spodbujanje podjetnosti v srednjih šolah in mrežo CEED (predvsem tisti, ki nismo ekonomisti). Predstavitve so bile dobre, ravno tako poudarki, ki jih je odlično posredoval g. Ličen, koristne so tudi predstavljene izkušnje tako predavateljev kot tudi udeležencev srečanja (informacije za izbor tem pri pripravi programa seminarja in novi kontakti za izbor predstavitev in praktičnih primerov).


3. Za strokovno področje strojništva predlagam prilagoditev izvedbe. Smiselna se mi zdi vključitev predstavitev podjetnikov oziroma strokovnjakov in primerov dobre prakse. Iz pretežno predavanj se nagibam bolj k organizaciji več vodenih delavnic za udeležence, skozi katere bi učiteljem pomagali razvijati lastne vrednote in osebnostne lastnosti, kot sta samoiniciativnost in podjetnost. S tem bi jih obogatili in oplemenitili njihove veščine za nadaljnje delo z dijaki, da se pri prenosu znanja usmerijo (prenašajo žar) v stalno skrb za motivacijo, spodbujanje kreativnega razmišljanja, timske usmerjenosti, fleksibilnosti in hkrati osredotočenosti na cilj ter stalno spodbujajo razvijanje poguma za ustvarjalnost in sprejemanje odgovornosti za odločitve.

Kar tako naprej!