Izkušnje so sledeče. Dijaki so to novost pozitivno sprejeli. Praktično nikoli ni bil njihov odziv odklonilen oz. negativen. Pri razpravi, kaj jih lahko geografija ali družboslovje naučita, so aktivno sodelovali. Presenečeni so bili, da jih je učitelj povprašal, kaj bi se radi učili, kako bi se radi učili in npr. kaj bi morali znati. Sploh je bilo vse to za njih nekaj novega. Tudi to, kako jim lahko pridobljeno znanje koristi v življenju ali pri njihovem poklicu. V pogovorih so povedali, da jih do sedaj še nikdar niso povprašali za njihovo mnenje glede teh reči in da tega sploh niso vajeni.Tudi zame predstavlja formativno spremljanje v takšni obliki novost. Kot za vsako novost, bo potrebno nekaj časa, da polno zaživi. Zahtevala bo spremembo nekaterih mojih dosedanjih načinov dela, drugačne priprave šolskih ur, ocenjevanja, nastopov dijakov in praktično celotnega dela z dijaki v razredu. Tudi dijake bo potrebno navaditi na drugačno delo v razredu in jim privzgojiti drugačen pogled na učenje, znanje, razmišljanje, sprejemanje lastne odgovornosti, odnosu do sošolcev, itd... Reči moram, da se teh sprememb veselim. Ko vidiš dijake, da ob FS, gledajo povsem drugače na šolo, znanje, učenje, delo, sebe, da postajajo kritični, prevzemajo odgovornost, je to eno tistih tihih in očem skritih zadovoljstev, ki si jih želi vsak učitelj.