Evalvacija formativnega

Evalvacija formativnega

od Renato Flis -
Število odgovorov: 0

Evalvacija formativnega spremljanja
S formativnim spremljanjem, sem se prvič srečal na seminarju konec meseca avgusta. Posamezne dele FS sem, tako kot večina učiteljev, že vključeval v pouk. Takšen celovit pristop, kot smo ga spoznali na seminarju, mi ni bil znan in ga tudi nisem izvajal.
Tako sem takoj v začetku šolskega leta izvedel FS. Vsi dijaki so prvo šolsko uro pisali test predznanja. Pri naslednji uri smo se pogovorili o rečeh, ki jih vsebuje FS. Način FS sem nato izvedel še v mesecu oktobru, pri uri zgodovine. Formativnega spremljanja se v letošnjem letu poslužujem tudi pri ustnem ocenjevanju. Po ustnem ocenjevanju poslej dijakom ne povem samo kakšna je ocena, ki so jo prejeli ampak jim poskušam tudi pojasniti, zakaj so dobili takšno oceno, kaj so znali in kaj ne in kaj in kako morajo delati vnaprej. V ocenjevanje poskušam vključiti tudi ostale dijake, tako da jih povprašam, kako in kaj je njihov sošolec/ka znal in koliko oz. kako je znal v primerjavi z ostalimi ocenjenimi. Formativno spremljanje poskušam poslej vključevati v svoj pouk, kjer se le da. Tudi npr. pri ustnih nastopih dijakov. Večji pomen sem ponovno dal domačim nalogam. Čim pogosteje poskušam dati dijakom povratno informacijo glede njihovega dela, znanja, domačih nalog, ocen.

Izkušnje so sledeče. Dijaki so to novost pozitivno sprejeli. Praktično nikoli ni bil njihov odziv odklonilen oz. negativen. Pri razpravi, kaj jih lahko geografija ali družboslovje naučita, so aktivno sodelovali. Presenečeni so bili, da jih je učitelj povprašal, kaj bi se radi učili, kako bi se radi učili in npr. kaj bi morali znati. Sploh je bilo vse to za njih nekaj novega. Tudi to, kako jim lahko pridobljeno znanje koristi v življenju ali pri njihovem poklicu. V pogovorih so povedali, da jih do sedaj še nikdar niso povprašali za njihovo mnenje glede teh reči in da tega sploh niso vajeni.Tudi zame predstavlja formativno spremljanje v takšni obliki novost. Kot za vsako novost, bo potrebno nekaj časa, da polno zaživi. Zahtevala bo spremembo nekaterih mojih dosedanjih načinov dela, drugačne priprave šolskih ur, ocenjevanja, nastopov dijakov in praktično celotnega dela z dijaki v razredu. Tudi dijake bo potrebno navaditi na drugačno delo v razredu in jim privzgojiti drugačen pogled na učenje, znanje, razmišljanje, sprejemanje lastne odgovornosti, odnosu do sošolcev, itd... Reči moram, da se teh sprememb veselim. Ko vidiš dijake, da ob FS, gledajo povsem drugače na šolo, znanje, učenje, delo, sebe, da postajajo kritični, prevzemajo odgovornost, je to eno tistih tihih in očem skritih zadovoljstev, ki si jih želi vsak učitelj.