kreativnost

kreativnost

by Marija Naletilić -
Number of replies: 4

Kako pomoći učiteljima u njihovom nastojanju da omoguće djeci razvoj
kreativnosti?
Pokušajte uz ovaj problem odgovoriti na šest osnovnih pitanja:
Što?Zašto? Tko? Kada? Gdje? Kako?
In reply to Marija Naletilić

Re: kreativnost

by Žaneta Džumhur -
Čovjek je kreativan ako je odlučio da bude kreativan!
Kreativnost je vještina koja se kao i sve ostale može razviti. Dakle, da bi nastavnik poticao kreativnost, mora i sam kod sebe da razvija tu vještinu. Mislim da nastavnik prije svega treba da potiče preuzimanje rizika, kako bi se na ispravan način suočili sa strahom od neuspjeha. Ova pojavaje jedna od najvećih kočničara kreativnosti. Slično je i sa prihvatanjem, na prvi pogled, suprotnih ideja,  sa odgovorom na pritisak, kao i sa manjkom motivacije i ambicije. Nije lako suprotstaviti se ovim pojavama, ali rješenje sigurno leži u izlaganju različitim ljudima, izvorima informacija i ideja, prihvatanju zamisli koje su suprotne svojim. Apatiji nema mjesta u kreativnom razvoju!
Ove vještine sigurno treba sticati i razvijati u formalnom obrazovanju, ali se mnogo šta stekne informalnim obrazovanjem, čak da toga nismo ni svjesni. 
Živimo u vremenu, sistemu i prostoru koji je umrtvio želju za uspjehom, zato je svaki pokušaj poticanja kreativnosti veoma važan. Poticanje bavljenja hobijem ili sportom, otvara velika vrata prevazilaženju pesimizma i pojavi hrabrosti suočiti se sa neuspjehom i nesigurnosti.
In reply to Marija Naletilić

Re: kreativnost

by Naira Jusufović -
Ključ je u kvaliteti odnosa između nastavnika i učenika , ali i učenika međusobno. Nastavnik je kreator klime , koja može biti podsticajna, ali i blokirajuća. Podsticajna klima omogućava učenicima zadovoljavaju slijedećih potrebe: potreba za edukacijom i zabavom, potreba za slobodom, moći ( pri tome se ne misli na kontrolu, nego moć u smislu da se osjete kompetenti da mogu odgovoriti zahtjevima škole) i potreba za pripadanjem. zadovoljenje ovih potreba, pridosoni razvoju i jačanju pozitvna slike o sebi, što ej u direktnoj vezi sa kreativnošću.
Samo zadovoljan nastavnik je upješan nastavnik. Zadovoljan nastavnik optimizira uvjete za rast i razvoj svakog učenika. Da bi bio zadovoljan, on treba također da zadovoljava svoje potrebe uz učenike , ša što je u direktnoj vezi sa njegovom filozofijom odgoja i poimanja učenika, te stupnja razvijenosti njegovih komptencija sa akcentom na socio-kuminikacijske kompetencije.

In reply to Marija Naletilić

Re: kreativnost

by Hasima Čurak -

Kreativnost obično krasi duboko ličan pečat izrastao iz skupa osobina koje u konačnici podrazumijevaju spajanje postojećih ili novih ideja na nov,originalan način. Ona se ne može sakriti. No, nije dovoljno samo biti krativan i imati talent/e, neophodno je razvijati i poduzetničke i komunikacijske vještine kako bi talent bio lakše prepoznat i razvijan.

Ona može biti i otklon, otpor prema svijetu koji njeguje uobičajene vrijednosti, ventil za ono što se na kolektivnom nivou potiskuje jer školska sredina često ne podstiče ili čak „guši“ kreativnost. Kompetentan nastavnik treba da ima ulogu „ogledala“ u prepoznavanju kreativnosti djeteta. Kreativnost, sposobnost stvaralaštava i samostalnost se ne može razvijati ako je dijete u zavisnom i podređenom položaju koje je „svedeno na predmet odgojno-obrazovne obrade“.

Pomoći učiteljima u njihovim nastojanjima da razvijaju dječiju kreativnost moguće je osnaživanjem autonomije nastavnika na načine kojima se podstiče da zajedno sa djecom sukonstruira kurikulum, i kroz osmišljeno pedagoško vođenje promiče: poučavanje usmjereno na dijete, na ishode razvoja i učenja, integrisano poučavanje, aktivno učenje, kritičko razmišljanje, nagrađivanje nekonformističkog mišljenja,...