Jezikovno občutljivo poučevanje v razredu

Jezikovno občutljivo poučevanje v razredu

od Miha Babič -
Število odgovorov: 1

1) Delite kako svojo idejo, že preizkušeni primer iz (svoje) dobre prakse ali vir iz svojega repertoarja na to temo, ki se vam zdi uporaben.

- Učenci na začetku (lahko tudi vmes in na koncu) šolskega leta rešijo jezikovni avtoportret; skupaj se pogovorimo, aktere vse jezike govorimo v razredu,

- učencem pustimo, da govorijo tudi v svojem jeziku, saj je to del njihove identitete, vseeno pa spodbujamo, da se naučijo tudi jezik okolja,

- ob različnih posebnih priložnostih, kot je npr. rojstni dan, otroku zapojemo v njegovemu maternemu jeziku,

- v tujih jezikih učencev se naučimo raznih izrazov, kot so npr. pozdravi, ki jih uporabimo za pozdrav učencev ...

Primerov je veliko, najpomembnejše pa se mi zdi, da smo učitelji učencem dober zgled, da smo odprti do učenja novih jezikov in k temu spodbujamo in navdošujemo tudi ostale.

V odgovor na Miha Babič

Zadeva: Jezikovno občutljivo poučevanje v razredu

od Tajda Štupar -
Ta ideja s petjem, ob rojstnem dnevu, v njegovem maternem jeziku, se mi zdi odlična. S tem ne sporočamo samo voščila ob rojstnem dnevu, ampak pokažemo svoj trud, zavzetost. S tem sporočamo, da smo odprti za nove kulture, jezike, njihove navade in jih hkrati spoštujemo.
Dober zgled pa je prva stvar, ki jo mora učitelj zagotoviti pri ohranjanju in sprejemanju pozitivnega odnosa do dvojezičnosti.