Takole mislim: Ocenjevanje bo lahko težava za tiste učitelje, ki želijo biti zelo natančni, pravični in objektivni.
Načelno se domačega dela ne ocenjuje, a sodobna tehnologija omogoča ocenjevanje na daljavo in nekateri že pišete, da se boste tega poslužili. Načelno se ne ocenjuje tistega, kar ni preverjeno in utrjeno.; in kar so naredili inštruktorji. Ampak: nekateri učitelji na daljavo z različnimi orodji ustrezno preverjajo in sproti povratno informirajo; celo starše.
Ocenjevalna merila oz. kriteriji (ne govorim o mejah med ocenami) bodo ostali takšni, kot so bili učencem/dijakom sporočeni septembra. A ker/če se bo spremenila oblika ocenjevanja, je vseeno dobro, če se to zapiše v zapisniku strokovnega aktiva in sporoči učencem/dijakom. Možnih pritožb bo lahko celo več, ker se starši učijo ob otrocih in zdaj "točno vedo, za katero oceno njihov otrok zna".
Nekateri učitelji na daljavo ne bomo ocenjevali, a se ne obremenjujemo. Če bomo šli v šole po 10. maju bo verjetno ministrstvo o ocenah odločilo na splošno; za vse. Če bomo šli prej, je možno, da jim ocenimo tisto, kar se bodo v šoli en mesec učili.
Nekateri učitelji so učence zadolžili z domačimo nalogami (izpolnjevanje vaj v delovnem zvezku; fotografiranje; snemanje filmov; pisanje geografskega dnevnika ali obnov prebranega; geografski opis sprehoda; kako in zakaj se je spreminjalo vreme...) Ti učitelji dodo pregledali izvršene naloge. Če je učenec naloge naredil, bo dobil kratko vprašanje iz narejenega; kakovost odgovora bo prinesla oceno 4 ali 5. Nižje ne.
Tistih nekaj učencev, ki domačih nalog iz objektivnih ali subjektivnih razlogov ne bodo naredili (pa jih bo malo, ker so starši precej pedantni), bodo ocenili. Najbolje z vprašanji iz železnega geografskega repertoarja, ki ga preverjmo pri vsaki uri - branje zemljevidov, orientiranje, primerjanje klimogramov (fotografij, zemljevidov, opisov...), izbiranje najustreznejše rešitve, povezovanje in dokazovanje boljših/slabših razmer za neko dejavnost ....
Pri ocenjevanju je učitelj relativno samostojen, čeprav je na zaključno oceno možna pritožba. A letos je razlog za to, da z ocenjevanjem ne bi kaznovali niti učencev/dijakov niti sebe, več kot utemeljen. Letos bo preveliko število dobrih in prav dobrih ocen razumel in kot dejstvo sprejel vsak državljan. In tudi utemeljitev, da imajo boljše ocene pač tisti, ki so doma več in bolje delali.