Section outline

    • Obiščite zgornjo povezavo do Padlet-a in podajte nekaj primerov pozitivnih učinkov, ki jih ima večjezičnost po vašem na človekovo telo in duha (kognitivni, socialni, psihološki, itd.).

    • Poglejte si zgornje TED-Ed predavanje izobraževalke Mie Nacamulli v video obliki z naslovom 'The Benefits of a Bilingual Brain' in odgovorite na spodnja 3 vprašanja. Odgovore lahko preverite v viru, ki sledi, z naslovom "Vpliv večjezičnosti na kognitivne sposobnosti" ter v poglavju Večjezičnost pri otrocih, v viru "Vzroki za poučevanje tujih jezikov v zgodnji dobi".

      1) Kaj pravi hipoteza o kritičnem obdobju (Critical Period Hypothesis)?

      2) Naštejte 3 pozitivne učinke dvojezičnosti na človeške možgane, ki jih omeni avtorica v videoposnetku.

      3) Kot pove avtorica, raziskave kažejo, da preklapljanje med dvema jezikoma potencialno krepi dorsolateralni prefrontalni reženj. Za katere 4 kognitivne dejavnosti je ključen ta del možganov?


    • Eden izmed načinov raziskovanja vpliva večjezičnosti na rabo izvršilnih funkcij v možganih je tudi Stroopov barvno-besedni test. Raziskave kažejo, da se večjezični posamezniki pri tem testu bolje odrežejo kot njihovi enojezični sotestiranci (Marian et al., 2013).

      Preizkusite se v Stroopovem testu v angleški različici na spodnji povezavi.  

      Navodila: pri testu se vam bodo prikazala imena različnih barv, in sicer v petih različnih barvah (green - zelena, red - rdeča, blue - modra, yellow - rumena in black - črna). Obkljukati boste morali barvo, v kateri se vam beseda prikaže. Če se pojavi denimo beseda GREEN, morate obkljukati, da gre za rdečo barvo (red).  

      Na voljo boste imeli 60 sekund. Poskušajte torej ignorirati pomen besed in se osredotočite na barvo, v kateri se vam beseda prikaže!


    • Po pregledu virov v tem poglavju preverite svoje razumevanje: rešite nalogo in odgovorite na 3 kratka vprašanja.