Samoiniciativnost in podjetnost v strokovni literaturi imenujemo ključna kompetenca. To je ena od osmih ključnih kompetenc vseživljenjskega učenja, ki jih je evropski parlament leta 2006 razglasili za temelje osebne izpopolnitve in razvoja, dejavnega državljanstva ter socialne vključenosti.

Pomembnost sedme kompetence oz. podjetnosti in samoiniciativnosti se v dokumentih slovenskega šolstva izpostavlja že več kot deset let. Najprej se je sicer uvedel koncept ključna kvalifikacija »podjetništvo ter načrtovanje in vodenje kariere«, po zadnji prenovi kurikuluma pa se uveljavlja uporaba evropskega koncepta ključne kompetence.

»...ključne kompetence... vsi ljudje potrebujejo za osebno izpopolnitev in razvoj, dejavno državljanstvo, socialno vključenost in zaposljivost.« (Ur. List EU, 2006/962/ES).

K7 = »…sposobnost posameznika za uresničevanje svojih zamisli ... ustvarjalnost, inovativnost in sprejemanje tveganj ter sposobnost načrtovanja in vodenja projektov za doseganje ciljev« (Ur. List EU, 2006/962/ES, L 394/17).

»...temeljni pogoj za uspešno razvijanje in pridobivanje kompetenc je kakovosten in učinkovit izobraževalni sistem, ki ga izvajajo dobro usposobljeni, kompetentni učitelji« (Peklaj, 2008).

"Bistvo izobraževanja za podjetništvo seveda ni pričakovanje, da bodo vsi mladi postali podjetniki!"(Glas, 2007)

»...učitelj ni več prenašalec znanja, ki naj si ga učenec zapomni, temveč učencu pomaga pri razvijanju njegovih kompetenc« (Eurydice, 2002)
Zadnja sprememba: sreda, 26. februar 2014, 03.47