Štefica Fink - refleksija o opravljenem delu

Štefica Fink - refleksija o opravljenem delu

by Jožica Gramc -
Number of replies: 0

ŠOLSKI CENTER SLOVENSKE KONJICE-ZREČE, SPSŠ ZREČE

FORMATIVNO SPREMLJANJE ZNANJA PRI POUKU DRUŽBOSLOVJA

1.a razred PROGRAM oblikovalec kovin/orodjar

Tema: POZNAVANJE KULTURNIH IN ZGODOVINSKIH ZNAMENITOSTI LOKALNEGA OKOLJA

------------------------------------

Pri pouku smo usvajali znanja o kulturnih in zgodovinskih znamenitostih lokalnega okolja.

Izvedba FS pri pouku: najprej sem diagnosticirala že usvojena znanja v osnovni šoli, da sem sploh ugotovila, kakšna predznanja imajo.

Nato smo pri uri v oddelku usvajali novo snov z dograjevanjem znanja. Po vsakem usvojenem sklopu sem ponovno skupaj z dijaki FS, koliko so si zapomnili od obravnave nove učne snovi - in sicer tako, da smo snov ponovili s spraševanjem posameznih dijakov, ostali dijaki pa so ugotavljali, kaj je vprašani pozabil povedati. To jih je vzpodbudilo k večjemu razmišljanju ins tem k bolj učinkovitemu učenju in globljemu razumevanju snovi; dijaki si tako nova znanja bolje zapomnijo.

FS na terenu in uporaba znanj v praksi

Imeli smo orientacijski pohod. Dijaki so morali ob poti najti znamenitosti, ki smo jih obravnavali, jihna posameznih točkah opisati. Dijaki so oblikovali skupine po 4 dijake. Sedli so za mizo in delo opravili z metodo 4,3,5. Štirje dijaki so dobili vsak svoj listič, imeli so časa 5 minut, nanj so napisali 3 lastnosti posamezne znamenitosti. Nato so svoj listič podali drugemu učencu. Ta je spet dodal 3 lastnosti in imel časa 5 minut. Tako je listič krožil med njimi.Končne izdelke so skupinovodje prebrale, dijaki so spremljali odgovore in ugotavljali vrzeli v znanju. Dodajali so nove podatke in dograjevali odgovore. Dijaki so si pomagali na različne načine pridobiti ustrezne informacije, pomagali so si med sebojin na ta način utrjevali znanje. Dijaki so bili drug drugemu vir znanja.

 

V okviru dneva turizma smo ob obeleženju opravili tudi kviz na gornjo temo. Najboljša ekipa v zanju je prejela majice z logotipom šole in s tem bila za znanje tudi nagrajena.

Nekaj usvojenih strokovnih vsebin so dijaki uporabili tudi pri uri slovenščine, saj so pripravili nekaj strokovnih člankov, ki so jihob obeleženju predstavili. Tako niso predstavilile pomen dneva turizma, ampak so poudarili tudi pomen zgodovinskih in kulturnih znamenitosti kraja v okviru lokalne turistične ponudbe in turistične dejavnosti na konjiškem.

 

Dijaki bodo lahko dokazali svoje znanje tudi pri pisnem ocenjevanju za številčno oceno in s tem dobili povratno informacijo, koliko znajo tudi s oceno, kaj še morajo predelati za dosego boljše ocene pa bodo razbrali iz opisne pripombe na testu.

Pred testom bodo dijaki prejeli vprašanja za preverjanje, odgovore in točkovnik, kar jim bo koristilo za samoevalvacijo znanja pred preizkusom znanja za številčno oceno.Štefica Fink

REFLEKSIJA


Kaj želim doseči?

Snov so dijaki uporabili ob obeleženju praznika dneva turizma, na orientacijskem pohodu, pri pouku slovenščine in služila jim bo v vsakdanjem življenju, saj si bodo marsikatero znamenitost ogledali še z večjim zanimanjem in bodo lahko svoje znanje prenašali tudi na sorodnike, prijatelje, znance, saj jih bodo lahko povabili na ogled in jim pri tem marsikaj tudi pojasnili.

Kaj že vem o tem oz. kaj zmorem?

Dijaki so pri pouku pri diagnosticiranju predznanja pokazali, da določene informacije o snovi že imajo, ugotovili smo vrzeli in našli nekaj načinov za njihovo zapolnitev in nadgradnjo znanja.

Kako bom to dosegel/-a?

Iz opisa FS zgoraj se vidijo poti, načini, oblike učenja, ki so bile vključene pri pridobivanju znanja.

Kako bom dokazal/-a, da sem cilj dosegel/-a?

Iz opisa FS se vidi, kako so dokazali svoja znanja, kje so jih uporabili.

Kaj sem se naučil/-a? Kako učinkovit/-a sem bil/-a?

Iz opisa dela se vidi, kako so dijaki opravili samoevalvacijo.