Učne poti

Učne poti

od Mirsad Skorupan -
Število odgovorov: 15

(ŠOLSKE) (geografske) UČNE POTI so za učitelja geografije zanimiv izziv.

Ali imate kaj izkušenj z učnimi potmi?

Je v bližini vaše šole katera, kako se imenuje, je označena, je objavljena na spletnih straneh, kako dolga je; je pot tematska (npr. vodna, gozdna, naravoslovna); je pot postavila šola?

Kako pogosto jo z učenci/dijaki obiskujete in v okviru katerih dejavnosti (pouk, naravoslovni dnevi); si jo učenci le pogledajo ali izvajajo tudi terenske vaje?

Ste pot sami ali s kolegi napravili?

Ali za njen obisk z učenci/dijaki napravite delovne liste ali naloge?

Vas je obisk poti z učenci/dijaki navdušil ali razočaral?


Tudi če v forumu odgovorite le na eno od množice zastavljenih vprašanj, bomo veseli.

V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od Ester Mrak -

Pozdrav,

v Idriji, kot učno pot, vzamem pot na kateri so vidne številne posledice rudarjenja. Pot prehodimo v spremstvu in z razlago geologa; v okviru internega dela mature iz geog. Če koga zanima, lahko pošljem tudi delovni list. Ester

V odgovor na Ester Mrak

Odg: Učne poti

od Mirsad Skorupan -
Ester, predlagam, da delovni list priložite tukaj v forum. To bo spodbuda tudi drugim, da poleg opisa poti dodajo še kakšen učni list ali kaj podobnega. Kar je že kolegica Tina že storila.


V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od Tina Šlajpah -
Gospa Ester, jaz bi se prav lepo priporočala za delovne liste (tina.slajpah@gmail.com)

Sama še nikoli nisem krenila po izdelani učni poti, smo pa jo letos "naredili" sami. Odpravili smo se v Trst (in okolico) in po Trstu za dijake 1. letnikov naredili nekakšno samostojno orientacijo. Ker je bilo izredno dobro sprejeto, delim z vami delovne liste, ki smo jih pripravili. Vzelo nam je ogromno časa za pripravo, a upamo, da bo uporabno še naslednjih nekaj desetletij :)

Pot je bila geografsko-slovenistično-zgodovinsko-umetnostna, saj Trst omogoča poglobitev tolikih tematik. Glavni vir informacij nam je bila knjiga "Kako lep je Trst". Dijaki so po skupinah dobili vsak zemljevid Trsta ter list z navodili, katere točke morajo samostojno poiskati ter katere naloge morajo vmes opraviti.

Delovni listi so na tej povezavi http://we.tl/jMNUm7EGW7
(se opravičujem, ampak nikakor ne morem naložit večjih datotek). Če bi želeli več informacij - seveda, možno :)



V odgovor na Tina Šlajpah

Odg: Učne poti

od Mirsad Skorupan -
Tina, sedaj sem povečal odložišče na 10 MB. Upam, da bo dovolj. :)

V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od Igor Lipovšek st. -
Eno imajo na OŠ Destrnik in poznam Klopotčevo pot pri OŠ v Cerkvenjaku (poglejte spodaj desno med Splošno)


V odgovor na Igor Lipovšek st.

Odg: Učne poti

od aleš marđetko -

Pozdravljeni!

Tudi na Destrniku imamo učno pot. Gre se za multidisciplinarno pot, na kateri učenci pridobijo znanja iz področij geografije, zgodovine, naravoslovja, dediščine ...

Najbolj smo ponosni nanjo, ker smo si jo zastavili sami (učenci in mentor), izbrali lokacije za posamezne točke, oblikovali znak poti, izdelali tablice, jih postavili na lokacije, zbrali soglasja zasebnikov in lokalne skupnosti ...

Skupaj z ostalimi učitelji in s pomočjo strokovne literature smo zbrali naloge in izdelali obsežen delovni zvezek, ki se vsako leto, ko se vrnemo iz terena dopolnjuje oziroma izbuljšuje!

Na to pot se odpravimo vsako pomlad, ko organiziramo dan dejavnosti. Takrat smo na poti aktivni vsi razredi!

Kmalu bo še sledila digitalizacija celotne poti!

V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od Mirsad Skorupan -
Kolega Franc Malčekar nam pošilja v branje:

"Pozdravljam pobudo po izmenjavi podatkov o učnih poteh na forumu, kot eden tistih, ki ima to življenjsko srečo, da je plačan za pripravljanja in izvajanje pouka izven šole, kar razumem, kot toliko večjo odgovornost za »drugačno« vsebino in izvedbo, kot jo lahko nudi učitelj, ki ima poleg tega še 1000 drugih obvez. Kot sem poudaril na srečanju DUGS o drugačni geografiji v Seči (http://tabor-dugs-2012.blog.arnes.si/prispevki/), je osnovno izhodišče, da so dnevi izven šole ena redkih prilik, kjer lahko podamo otrokom v praksi geografijo kot vedo o kompleksnem razumevanju krajine. Torej naj imajo vsebine, ki pomagajo razumeti součinkovanje človeka in narave in obenem predstavijo tiste značilne zanimivosti-pojave, ki bi jih posameznik sam težko našel, niso zajeti v »običajnih« vodnikih.

Na forumu je bil predstavljeno mega-delo prof. Šlajpah, kjer ugotavlja, da jim je vzelo ogromno časa za pripravo in, da je pot geografsko-slovenistično-zgodovinsko-umetnostna, saj Trst omogoča poglobitev tolikih tematik. Če bi se prijavili na razpis Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, bi lahko pod vodstvom kolega Petka in mojim, za ceno enega evra/ucenca, spoznali dan dejavnosti v Trstu-slovenski pljučih: a)osnovno-splošno in/ali b) specializirano (po tematikah oz. željah naročnika)

Dan lahko začnemo na Socerbu, kjer se razgledamo čez zaliv in Trst (tipi obal, raba tal, razvoj ozemlja, …)

Osnoven namen je spoznati, kako lahko tudi izjemne gospodarske možnosti izniči človeška nespamet (mesto šteje skoraj petino manj prebivalcev kot pred stoletjem) in Slovence v takrat našem največjem mestu, kot ga je Tavčar označil slovenskih pljučih, in uspešno etnično čiščenje, ki se udejanja tudi danes.

Učenci rešujejo po delovnih skupinah učni list, ki je izpolnjen predvsem vodniček po »slovenskem Trstu« (v priponki).


a) Kratka predstavitev: varianta 1- ker sva dva izvajalca, lahko večjo skupino deliva na pol; eni izstopijo na sv. Andreju drugi pri železniški postaji in hodimo nasproti; na Velikem trgu se zamenjamo.

Prva skupina se poda v Speleovivarij (živalski vrt jamskih živali iz celega sveta razporejenih po prilagoditvam življenju v podzemlju, ki ima na koncu manjši krasoslovni muzej, tudi urbane speleologije) od koder gremo proti Velikem trgu.

Druga skupina gre od postaje proti stavbi Slovenskega narodnega doma (Slovenci v Trstu, pomen trgov in slovenskih arhitektov, ki so tu rojeni oz. so delali (Podrecca, Ravnik, Fabiani..), stavbe v Terezijanski četrti, evangeličanska cerkev…) in Velikem kanalu (nastanek, oznaka 0 m.n.m., srbska pravoslavna cerkev, Trst kot kozmopolitsko mesto (Joyce, Rilke, Burton, Casanova, Stendahl, Verdi, Freud…). Tu je tudi edino javno stranišče. Na Borznem trgu z razstavljeno maketo mesta, opozorimo na povezavo med tržaškim meridianom in poslovanjem borze, kavarno očeta Pinka Tomažiča, stavbo kjer so bili izumljeni karnevalski barvni trakci…in gremo do rimskega amfiteatra (zgrajen na obali) in hiše baronov Marenzijev, kjer so bila napisana prva slovenska datirana pisma. Mimo najstarejše krščanske cerkve (sedaj v uporabi valdostankih protestantov) se spustimo po šališu do rimskega, Rihardovega slavoloka in rdečo četrt. Ustavimo se še ob stavbi Slavijanske knjižnice in rojstni hiši Žige Zoisa in smo že na Velikem trgu, kjer se vprašamo zakaj predstavlja fontana samo štiri kontinente. Če imamo dovolj časa se vračamo do avtobusa mimo mola sv. Karla, grške pravoslavne cerkve in Doma pristaniških delavec z edinim velikim slovenskim napisom v mestu.

Pri varianti 2, kjer je dan bolj poudarek fašističnem nasilju, pa speleovivarij zamenjamo za obisk muzeja Kleine Berlin v nekdanjem protiletalskem zaklonišču (življenje med bombardiranji, merjenje rasti kapnikov, Otilio Globočnik…) in po ulici sv. Frančiška s sinagogo in slovenskimi ustanovami, kot je Narodna in študijska knjižnica ter SLORI, mimo hiše najbogatejšega Slovenca vseh časov dosežemo, preko Oberdankovega trga, stavbo Slovenskega narodnega doma.


b)specializirani programi:

-za potrebe koprske šole sva pripravila program verskih objektov v Trstu, od že prej omenjenih do muslimanske umivalnice mrtvih;

-po naročilu postojnske srednje šole smo dali poudarek fašističen nasilju in v program vključili spoznavanje koncentracijskega taborišča s krematorijem v Rižarni in strelišča na Bazoviški gmajni.

-za srednjo tehnično šolo iz Maribora smo dodali obisk Sinhrotrona, poštnega muzeja in stolpa za izdelavo šiber za lovske puške.

Doslej je bil dan v Trstu vključen v razpisu CŠOD kot del ekskurzije Kras-Primorje, aprila letos pa ga bo mogoče najti kot samostojen dan dejavnosti. Nekaj prostih mest imamo še v tem šolskem letu, podrobnejše informacije na 041 693014."


V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od Mirsad Skorupan -
Dragi kolegice in kolegi geografi, naj vas ne prestraši nekoliko daljši prispevek kolege Franca. črno oko
Ester in Tina sta dali dober primer, kako na kratko opisati lastno izkušnjo o učni poti v svojem okolišu.

V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od franc maleckar -
Dobro jutro,
še iz DC CŠOD, tokrat na kratko: na povezavi
http://www.jospdtrst.org/photos/D20080627sole/index.html
sta s slikcami predstavljeni učni poti po krašekem površju in podzemlju:
*okoli (stik normalnega s kraškim površjem, slepe doline, vrtače, kraška hidrologija, sožitje s peteklostjo...) in skozi jamo Dimnice (podnebje v podzemlju, speleogeneza, rastje in živalstvo...) in
*preko Brega (Kraškega roba) od Socerba s Sveto jamo (edina podzemna cerkev, hladnica...), valo (kraško polje) Kastelec v zatrep Osapske reke z jamo Grad (ostanki obzidja, ukrivljeni stalakriti, vokliški izvir, naravovarstvo, sredozemsko rastje...).

Slikce s poti po Trstu so na povezavi:
http://www.slideboom.com/presentations/688834/Trst_slovenska_pljuca
Srečno, franci

V odgovor na franc maleckar

Odg: Učne poti

od BERNARDA ROUDI -
Zdi se mi zelo zanimivo, da geografi na ta način izmenjujemo informacije o učnih poteh. Sama sem pred leti izdelala geografsko-zgodovinsko učno pot z naslovom Atilova pot v Kapelskih goricah. Imeli smo srečo, da smo lahko takrat z evropskimi sredstvi na novo uredili izjemno zanimivo in dobro obiskano pot, kjer Atila (nekdanji hunski junak iz 5. stol) nagovarja obiskovalce v prvi osebi in jih opozarja na krajevne znamenitosti. Izdelali smo priročni zemljevid, razglednice in izdali monografijo. Turisti, ki obiskujejo bližnje terme v Radencih so redni obiskovalci te poti skozi celo leto, z učnenci pa se je poslužujemo ob športnih dnevih ali pri izbirnem predmetu turistična vzgoja. Vabljeni!
V odgovor na BERNARDA ROUDI

Odg: Učne poti

od Mirsad Skorupan -
Bernarda, prosim, če lahko zapišete kje se dajo dobiti dodatne informacije o tej poti. Mogoče, kje je začetek poti, ali obstaja kakšna spletna stran, lahko zemljevid priložite v ta forum?

V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od Igor Zadravec -
Mirsad, ta učna pot je na Kapeli v Radgonsko-Kapelski goricah. Ko prehodiš celotno pot, si tako preznojen, da boš z veseljem zavil v ogromno vinsko klet, kjer ti pokažejo in ponudijo degustacijo tamkajšnjih vin.

Spodaj so še koordinate vinske kleti, za hitrejšo najdbo, učna pot pa je nekoliko juženje ob glavni cesti.
46°37'16.86"S
16° 1'59.84"V
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od BERNARDA ROUDI -
Dodatne informacije o Atilovi poti so na voljo v TIC Radenci, kjer imajo morda še kakšno monografijo ali zemljevid, lahko pa tudi na OŠ Kapela, kjer sem že večkrat pripravila vodenje za udeležence.
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Učne poti

od Mirsad Skorupan -
Še eno vabljivo in zanimivo območje za raziskovanje.
Poseben pa je način promocije kraja odobravanje. Vse so nam pripravili. Zloženko in učne liste. Na nas je samo, da obiščemo te kraje.

Spoštovani!

Smo ekipa organizatorjev 16. geografskega raziskovalnega tabora z naslovom "Obmejnost kot priložnost brezmejnih možnosti", ki je julija 2012 potekal v občini Brežice. Naši študenti so se v sklopu petih delavnic ukvarjali z različnimi temami. Študentke pedagoške smeri so v sodelovanju z lokalnimi društvi in posamezniki pripravile zasnovo šolske ekskurzije po občini, ki je primerna predvsem za učence zadnje triade. V ekskurzijo so zajeti tako geografski kot zgodovinski aspekti, zato smo se odločili, da bi material, ki so ga pripravile naše študentke, posredovali tako svetovalcem s področja geografije kot tudi zgodovine, prav tako pa material pošiljamo Društvu učiteljev geografije.

Ekskurzija je podrobneje predstavljena v zborniku, ki smo ga izdali prejšnji teden, v prilogi pa vam pošiljamo vzorec učnega lista z rešitvami za učitelje in promocijske zloženke.

Naš glavni interes je, da se pripravljeni material med učitelji čimbolj razširi in da občina Brežice postane prepoznavnejši cilj šolskih ekskurzij, saj ponuja ogromno možnosti za različne aktivnosti na dokaj majhnem območju. Velik interes je bilo zaznati tudi med lokalnimi društvi in posamezniki, s katerimi smo sooblikovali to ekskurzijo, zato sama realizacija ne bo težavna.

Uporaba zbranega gradiva je popolnoma brezplačna in brez omejitev (razen v primeru navajanj v strokovnih in znanstvenih člankih, ko se mora upoštevati splošna pravila citiranja), prav tako pa je brezplačen tudi zbornik, ki smo ga izdali. Če ste zainteresirani, vam lahko zbornik posredujemo v PDF obliki, prav tako pa vam lahko posredujemo kakšen natisnjen izvod. V pripravi je še ločen učni list z vprašanji za učence, ki vam ga bom posredovala tekom tega tedna, zraven pa bom priložila wordov dokument za učitelje.

Zelo bi bili veseli tudi, če bi bili ob zadostnem interesu v prihodnosti pripravljeni zasnovo ekskurzije nadgraditi, izboljšati in prilagoditi tako za mlajše kot tudi starejše učence in dijake, branili pa se ne bi tudi nadaljnjega sodelovanja.

V upanju, da naše delo ne bi ostalo samo na papirju, vas lepo pozdravljamo,

--
Simon Koblar, Tina Krošelj, Veronika Sorčan, Suzana Vurunić, organizatorji tabora.