Odnos izhodi učenja – standardi učeničkih postignuća

Re: Odnos izhodi učenja – standardi učeničkih postignuća

by Mubera Đajo -
Number of replies: 0

Ishodi i standardi učenilkih postignuća

 

Osnovno polazištepredškolskog osnovnog, srednjeg  i visokog odgoja i obrazovanja u razvijenim zemljama zasniva se na kurikulumu koji jasno postavlja načela, vrijednosti, ciljeve i ishode kojima teži određeni obrazovni sistem. Kurikularni pristup obrazovanju u prvi plan stavlja ishode obrazovanja – iskaze kojima se izražava što učenik treba znati, razumjeti i biti u stanju demonstrirati, ali i način na koji će stečeno znanje, vještine i stavove trebati pokazati. Dati su na nivou graničnih ishoda učenja (prag prolaska), očekivanih (donja/niska razina) i maksimalnih (gornja/visoka razina). U praksi najviše su u primjeni takozvani poželjni ishodi učenja (srednji nivo/razina) koji definišu šta to nastavnici očekuju od prosječnog učenika s obzirom na razinu ostvarenih kompetencija. Prema tome, dva su važna značenja ishoda učenja: prvo u definisanju ključnih znanja,vještina i kompetencija koje treba kod učenika razviti tokom njegovog inicijalnog školovanja  i drugo objektivno praćenje i procjenjivanje niva ovladanih znanja,vještina i kompetencija.

Sistemsko i objektivno praćenje i procjenjivanje učeničkih postignuća  je moguće samo ukoliko postoje definisani standardi.Standardi za razliku od ishoda predstavljaju osnov za razvijanje instrumenata vrednovanja znanja učenika na određenom nivou obrazovanja.

Vrednovanje učeničkih postignuća ima za svrhu utvrditi i pokazati je li planirana razina ishoda učenja ostvarena i na kojem nivou postignuća (niski,srednji,visoki), da li su učenici ovladali određenim kompetencijama i koliko su im od pomoći u rješavaju zadatka kojima se provjeravaju njihova znanja i vještine. Za svaki od tri  definisana nivoa standarda, dat je detaljan opis znanja, vještina i sposobnosti kojima se izražava očekivani poželjni rezultat u postignuću učenika na određenom obrazovnom nivou. Tako definisani standardi označavaju se kao Apriorni standardi ili standardi ekspertske grupe. Za svaki opisani nivo standarda urade se zadaci, za eksterno/vanjsko vrednovanje a koji istovremeno ilustruju šta učenici koji postižu određeni nivo znaju da urade i za šta su osposobljeni. 

 Biologija za 9.razred - Nastavna cjelina/Sastav čovječijeg tijela/Cirkulatorni sistem

Nakon uspješno završene nastavne jedinke učenik  će moći da :

1. Razlikuje i definiše cirkulatorne sisteme, nabroji krvne elemenate i objasni njihovu ulogu, nabroji krvne sudove, oboljenja i navede načine prevencije, razlikuje veliki od  malog krvotoka, objasni važnost imunog sistema,urođenog i stečenog u preveniranju od zaraznih oboljenja, poznaje krvne grupa i Rh factor , demonstrira metode u  sprećavanju krvarenja i pružanju prve pomoći.