Odnos izhodi učenja – standardi učeničkih postignuća

Odnos izhodi učenja – standardi učeničkih postignuća

by Adriana Zorić -
Number of replies: 1

U »Rječniku odabranih obrazovnih termina« APOSO su zapisane definicije određenih obrazovnih termina.

Izhodi učenja

»Ishodi učenja/očekivani rezultati učenja« su definirani kao »znanja, sposobnosti, vještine i stavovi koje učenici treba da imaju na kraju razreda/ciklusa/nivoa obrazovanja« sa napomenom, do so to »Jasni i mjerljivi pokazatelji rezultata učenja koje učenik treba da ostvari a koji pokazuju šta učenik zna i šta može učiniti nakon nekog perioda učenja. Dobro definisani ishodi učenja su određeni u terminima ponašanja učenika, jasno su oblikovani (pomoću aktivnih glagola) te se mogu provjeravati ispitima.

Standardi učeničkih postignuća

Standardi učeničkih postignuća predstavljaju opis nivoa kvantiteta i kvaliteta znanja i sposobnosti koje učenici pokazuju na kraju određenog ciklusa/stepena obrazovanja. Kriteriji za određivanje znanja i procesa učenja kojima učenici treba da budu podučavani u datom predmetnom području.

Jasno određenje šta učenik mora znati, razumjeti i biti sposoban učiniti na kraju određenog ciklusa učenja i učestvovanja u procesu obrazovanja. Standardi se baziraju na važećim nastavnim programima. Uspostavljanje standarda se izvodi kombinacijom očekivanih ekspertskih standarda i empirijskih pokazatelja dobijenih eksternom evaluacijom učeničkih postignuća.

Namjena standarda:

- da definišu očekivane rezultate na kraju obrazovnog ciklusa/nivoa obrazovanja,

- da daju ocjenu nivoa učeničkih postignuća,

- da doprinesu objektivnom vrednovanju rezultata rada učenika (uspostavljanje jasnih kriterija ocjenjivanja), nastavnika, škola,

- da omoguće upoređivanje sa standardima drugih zemalja, odnosno sa međunarodnim standardima.

Zadatak

Navedite primjer izhoda učenja i apriorni standarda učeničkih postignuća unutar određene oblast i područja (jezičko komunikacijsko područje nije dozvoljeno) i pokušajte objasniti kakav je odnos između izhoda učenja i aprironih standarda učeničkih postignuća!

Komentirajte primjere drugih sudionika u forumu!

In reply to Adriana Zorić

Re: Odnos izhodi učenja – standardi učeničkih postignuća

by Mubera Đajo -

Ishodi i standardi učenilkih postignuća

 

Osnovno polazištepredškolskog osnovnog, srednjeg  i visokog odgoja i obrazovanja u razvijenim zemljama zasniva se na kurikulumu koji jasno postavlja načela, vrijednosti, ciljeve i ishode kojima teži određeni obrazovni sistem. Kurikularni pristup obrazovanju u prvi plan stavlja ishode obrazovanja – iskaze kojima se izražava što učenik treba znati, razumjeti i biti u stanju demonstrirati, ali i način na koji će stečeno znanje, vještine i stavove trebati pokazati. Dati su na nivou graničnih ishoda učenja (prag prolaska), očekivanih (donja/niska razina) i maksimalnih (gornja/visoka razina). U praksi najviše su u primjeni takozvani poželjni ishodi učenja (srednji nivo/razina) koji definišu šta to nastavnici očekuju od prosječnog učenika s obzirom na razinu ostvarenih kompetencija. Prema tome, dva su važna značenja ishoda učenja: prvo u definisanju ključnih znanja,vještina i kompetencija koje treba kod učenika razviti tokom njegovog inicijalnog školovanja  i drugo objektivno praćenje i procjenjivanje niva ovladanih znanja,vještina i kompetencija.

Sistemsko i objektivno praćenje i procjenjivanje učeničkih postignuća  je moguće samo ukoliko postoje definisani standardi.Standardi za razliku od ishoda predstavljaju osnov za razvijanje instrumenata vrednovanja znanja učenika na određenom nivou obrazovanja.

Vrednovanje učeničkih postignuća ima za svrhu utvrditi i pokazati je li planirana razina ishoda učenja ostvarena i na kojem nivou postignuća (niski,srednji,visoki), da li su učenici ovladali određenim kompetencijama i koliko su im od pomoći u rješavaju zadatka kojima se provjeravaju njihova znanja i vještine. Za svaki od tri  definisana nivoa standarda, dat je detaljan opis znanja, vještina i sposobnosti kojima se izražava očekivani poželjni rezultat u postignuću učenika na određenom obrazovnom nivou. Tako definisani standardi označavaju se kao Apriorni standardi ili standardi ekspertske grupe. Za svaki opisani nivo standarda urade se zadaci, za eksterno/vanjsko vrednovanje a koji istovremeno ilustruju šta učenici koji postižu određeni nivo znaju da urade i za šta su osposobljeni. 

 Biologija za 9.razred - Nastavna cjelina/Sastav čovječijeg tijela/Cirkulatorni sistem

Nakon uspješno završene nastavne jedinke učenik  će moći da :

1. Razlikuje i definiše cirkulatorne sisteme, nabroji krvne elemenate i objasni njihovu ulogu, nabroji krvne sudove, oboljenja i navede načine prevencije, razlikuje veliki od  malog krvotoka, objasni važnost imunog sistema,urođenog i stečenog u preveniranju od zaraznih oboljenja, poznaje krvne grupa i Rh factor , demonstrira metode u  sprećavanju krvarenja i pružanju prve pomoći.