U »Rječniku odabranih obrazovnih termina« APOSO su zapisane definicije određenih obrazovnih termina.
Izhodi učenja
»Ishodi učenja/očekivani rezultati učenja« su definirani kao »znanja, sposobnosti, vještine i stavovi koje učenici treba da imaju na kraju razreda/ciklusa/nivoa obrazovanja« sa napomenom, do so to »Jasni i mjerljivi pokazatelji rezultata učenja koje učenik treba da ostvari a koji pokazuju šta učenik zna i šta može učiniti nakon nekog perioda učenja. Dobro definisani ishodi učenja su određeni u terminima ponašanja učenika, jasno su oblikovani (pomoću aktivnih glagola) te se mogu provjeravati ispitima.
Standardi učeničkih postignuća
Standardi učeničkih postignuća predstavljaju opis nivoa kvantiteta i kvaliteta znanja i sposobnosti koje učenici pokazuju na kraju određenog ciklusa/stepena obrazovanja. Kriteriji za određivanje znanja i procesa učenja kojima učenici treba da budu podučavani u datom predmetnom području.
Jasno određenje šta učenik mora znati, razumjeti i biti sposoban učiniti na kraju određenog ciklusa učenja i učestvovanja u procesu obrazovanja. Standardi se baziraju na važećim nastavnim programima. Uspostavljanje standarda se izvodi kombinacijom očekivanih ekspertskih standarda i empirijskih pokazatelja dobijenih eksternom evaluacijom učeničkih postignuća.
Namjena standarda:
- da definišu očekivane rezultate na kraju obrazovnog ciklusa/nivoa obrazovanja,
- da daju ocjenu nivoa učeničkih postignuća,
- da doprinesu objektivnom vrednovanju rezultata rada učenika (uspostavljanje jasnih kriterija ocjenjivanja), nastavnika, škola,
- da omoguće upoređivanje sa standardima drugih zemalja, odnosno sa međunarodnim standardima.
Zadatak
Navedite primjer izhoda učenja i apriorni standarda učeničkih postignuća unutar određene oblast i područja (jezičko komunikacijsko područje nije dozvoljeno) i pokušajte objasniti kakav je odnos između izhoda učenja i aprironih standarda učeničkih postignuća!
Komentirajte primjere drugih sudionika u forumu!