Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Tatjana Gulič -
Number of replies: 12
Pred nami je prvi letošji natečaj primerov dobre rabe IKT. Rok za oddajo primerov dobre rabe je 5. februar 2011. Izmed vseh prispelih primerov boste tako kot prejšnjič vi z glasovanjem izbrali dva, ki bosta prejela nagrado (90 € bruto v obliki avtorskega honorarja).

Postopek natečaja je naslednji:

Do vključno 5. 2. 2011 lahko pošljete primer uporabe e-gradiva, 6. februarja bo razglasitev rezultatov.

Med e-gradivi v skupini NAUK in e-va izberite gradivo in zapišite kako ste ga ali bi ga uporabili pri pouku. Še to, tudi med gimnazijskimi gradivi se da uporabiti kaj v osnovni šoli. Gradivo e-va smo sicer enkrat že ponudili v natečaj, vendar takrat ni bilo odziva.

Primere oddajo kot odgovor na forumu ali kot priponko k odgovoru. Na forumu je omogočeno tudi ocenjevanje ostalih članov in te ocene se bodo upoštevale pri izbiri zmagovalcev.

Kriteriji (vsebina) primerov

  • Primeri rabe morajo vsebovati:
  • navajati predmet in temo, na katero se opis nanaša
  • vsebovati cilje, ki jih pri pouku dosežemo
  • navajati zahtevane pripomočke
  • vsebovati opis izvedbe – razumljiv
Navodila, kako se primer dobre rabe zapiše, so objavljena v priponki.

Izbrali bomo dva zmagovalna primera pomežik.

Zmagovalca dobita nagrado 90 € bruto v obliki delovnih nalogov v ODOS-u.
Zmagovalca bosta dobila nalog in potrebi ustrezna navodila.

Nekaj primerov imamo že zbranih. Lahko jih preizkusite v razredih in/ali pokomentirate.

Kolegi, ki ne boste prispevali svojih primerov, ste vabljeni, da sodelujete v ocenjevanju prispelih primerov in sveda k preizkušanju le-teh.
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Tatjana Gulič -
Naj vas spomnim na odprt nagradni natečaj za primere dobre prakse uporabe e-gradiv pomežik.
Tatjana
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Rajko Đudarić -
E-va je zagotovo uporabna in si zasluži pozornost učiteljev, predvsem zaradi tega, ker jih s skupnimi močmi lahko izboljšamo.
Mimogrede sem opazil že pri prvem gradivu nerodnost, ki bo učence begala ali celo zavajala.
Gre za dopolnjevanje tabele z merskimi enotami, simboli in količinami.

energija (tudi delo je lahko) W (tudi A) joule J

Če že programerji ne morejo predvideti, da sta oba odgovora pravilna (energija ali delo) potem mora učitelj, ki sestavlja nalogo, sestaviti takšno nalogo, ki ima samo eno možnost.

V nadaljevanju je še nekaj nerodnosti (sila Zemlje - lahko je tudi teža) in tako naprej.

Lep pozdrav, Rajko


In reply to Rajko Đudarić

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Tatjana Gulič -
Rajko, morda pa ste katero od tem že uporabili pri pouku in bi nam zaupali kako ste jo uporabili pri pouku?
Tatjana
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Marija Blažič -

Razstavljanje sil v 8. razredu

 

UČNA ENOTA: RAZSTAVLJANJE NEVZPOREDNIH SIL

OPERATIVNO IZRAŽENI CILJI:

a) Loči rezultanto sil od komponent ter loči med sestavljanjem in razstavljanjem sil.

b) Razstavi dano silo na komponenti.

c) Pove, da je velikost komponent pri razstavljanju dane sile odvisna od njihove smeri.

VSEBINA

Sile lahko raztavimo na komponente. Velikost komponent je odvista od smeri.

PRIPOMOČKI

Elastike, perforirana plošča, obročki, silomeri, vrvice, voziček, risalno orodje, računalniški program geogebra, i-tabla Promethean

DEJAVNOSTI

Grafično razstavijo silo in uporabijo ustrezno merilo.

Ob različnih primerih merijo velikost komponent in ugotovijo odvisnost velikosti komponente od smeri.


Zahtevani pripomočki: računalnik, dostop do interneta

Ime programa: geogebra

Potek: Z računališkim programom geogebra razstavljamo sile in določamo njihovo velikost. Pri tem morajo upoštevati merilo. Računalniški program jim omogoča, da izmerijo dolžine vektorjev in s tem določijo velikosti sil. Ob pomoči i-table, zapiske shranimo in naredimo pregled.

Primeri so

Povezava : www.geogebra.org

Kategorizacija za uvrstitev v primeri dobre rabe: aktivna raba dinamične geometrije pri obravnavi nove snovi

In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Boštjan Ketiš -

Pošiljam moj primer IKT priprave in delo v Hot Potatos.

Lep pozdrav

Boštjan Ketiš

In reply to Boštjan Ketiš

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Tatjana Gulič -
Hm, natečaj tega meseca je sicer mišljen kot uporaba gradiva NAUK in E-va,vendar mislim, da lahko tudi to gradivo sodeluje v natečaju.
Prosim učitelje, da ga ocenite.
Tatjana
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Petra Peterka -

No, jaz sem ena izmed tistih, ki poskušam uvesti kakšno novost v pouk fizike. Zapisan primer sem letos že poskusila. Velika prednost se mi zdi računalnik z internetom in projektorjem v učilnici. Sicer bi se dalo pripravljene predloge še izboljšati, vendar bolje je kot nič.

Pošiljam vam en preprost, preverjen primer.

Nivo šolanja in vrsta šole: 9. razred OŠ

Sklop: Elektrika

Učna tema: Naelektritev teles


Program: http://www.nauk.si/materials/4326/out/index.html#state=1

Ime programa: NAUK (oš-el. tok in el. naboj-naelektrena telesa)

Opis zamisli poteka pouka:

Prvi del poteka prek razgovora pogovora, zapisa definicij ter izvedbe in skiciranja preprostih poskusov. Nato pa s pomočjo programa NAUK urimo ter hkrati preverimo razumevanje nove snovi.

Učni cilji:

Učenci vedo, da so protoni pozitivno nabiti delci, elektroni negativno nabiti delci, nevtroni pa brez naboja. Vedo, da je telo naelektreno kadar ima presežek nabojev: pozitivno naelektreno ali negativno naelektreno. Razumejo, da so telesa v splošnem nevtralna, imajo enako število protonov in elektronov. Iz skice prepoznajo, ali je telo naelektreno.

Opis izvedbe pouka:

Uvod: Učence povprašamo o osnovnih gradnikih, o zgradbi atoma. O tem, da so telesa v splošnem nevtralna.

Jedro: S preprostimi poskusi pokažemo, da se je ,,nekaj zgodilo,,. Podrgnemo krpo in palico ter približamo vodnemu curku. Podrgnemo napihnjen balon ob pulover, ter ga približamo lasem. Z učenci poteka razprava o podobnih primerih. To poimenujemo- statična elektrika. V zvezek si skiciramo poskuse ter skice z nabitimi telesi. Definiramo naelektrena oz. nabita telesa. Vse to zapišejo učenci v zvezke.

Zaključek: S pomočjo programa NAUK preverimo razumevanje lastnosti naelektrenih teles. Naloge projeciramo na platno, da jih vidijo vsi učenci. Učenci skupno odgovarjajo in utemeljujejo svoje odgovore.

Pripomočki: Računalnik s projektorjem, palica s krpo, balon

LP, Petra Peterka


In reply to Petra Peterka

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Petra Peterka -
Pošiljam še direktno povezavo na pripravjena gradiva - NAUK.
Lp Petra Peterka
In reply to Petra Peterka

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Tatjana Gulič -
Hvala za vaš prispevek.

Spoštovani kolegi, prosim, če si primer ogledate in ga ocenite.
Tatjana
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Tomaž Ahčin -

8. razred OŠ

Učna tema: Hook-ov zakon, Trenje in upor

EKSPERIMENTALNO DELO UČENCEV

Povezava na vsebine:

http://www.fiz.e-va.si/index.php 

http://skupnost.sio.si/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=45529

http://skupnost.sio.si/mod/resource/view.php?id=43564

http://skupnost.sio.si/mod/scorm/view.php?id=51384

Učni cilji:                   Učenec:

Ve, da enaki sili povzročita enak raztezek danega telesa.

Ve, da je raztezek vzmeti odvisen od sile.

Pove, od česa sta odvisna trenje in upor.

Pove, da trenje in upor vplivata na gibanje in navede nekaj primerov.

Pripravi predstavitev izbranega poskusa in jo uspešno izvede.

Pripomočki:

Za prikaz delovanja sile trenja potrebujemo silomere, vzmeti ali elastike. Vlečemo poljuben predmet po različnih podlagah in spreminjamo velikost stične ploskve.

Upor predstavimo z gumijasto kroglico (skokico), ki jo spustimo v plastenko z vodo in v plastenko z oljem.

Poskrbimo, da je računalnica v pravem terminu prosto (rezerviramo).

Potek pouka:

Najprej učencem predstavim namen ure. Povem jim, da se bodo pripravili na samostojno eksperimentalno delo. V parih bodo predstavili izbrani poskus in razložili fizikalno ozadje. Predstavitev bo ocenjena. V pomoč jim bodo navodila za pripravo eksperimenta.

Z učenci prvi del pouka izvedemo v računalnici, kjer samostojno predelajo učno snov o trenju in uporu (povezave zgoraj). Ponovijo tudi Hook-ov zakon. Povzetek snovi zapišejo v zvezke.

V drugem delu učitelj predstavi dva poskusa: prikaz delovanja sile trenja in upora. To naj bo vzorna predstavitev, kar pričakujemo tudi od učencev. Sledi povzetek in utrjevanje snovi.

Tretji (glavni) del izvedejo učenci (v dvojicah) s predstavitvijo izbranih eksperimentov v eni od naslednjih ur. Za termin in vsebino se dogovorijo z učiteljem.

Opomba:

Navadno učenci poskuse izvajajo v širšem časovnem obdobju, kar jim omogoča izbiro različnih vsebin in niso omejeni zgolj na eno poglavje. Moje izkušnje so zelo dobre, saj praviloma opravijo nalogo odlično: nekateri bolj blestijo pri eksperimentu, drugi pri razlagi.

Verjetno imate tudi vi podobne izkušnje. Zdi se mi pomembno, da damo priložnost tudi družboslovcem, ki navadno pripravijo slabši eksperiment, zato pa ga imenitno predstavijo.

Lp,

Tomaž Ahčin

In reply to Tomaž Ahčin

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Tatjana Gulič -
Hvala Tomaž za primer uporabe e-gradiv, upam, da bo še dovolj časa za ocenjevanje smeško.
Tatjana
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva - januar 2011

by Tatjana Gulič -
Nagrajenca natečaja meseca januarja sta Petra Peterka in Tomaž Ahčin. O 90 EUR vredni nagradi bosta obveščena po pošti.
Tokrat so na natečaj prispeli štirje primeri dobre prakse. Žal je glasovalo zelo malo sodelavcev skupnosti žalosten, tako da je drugega dobitnika nagrade določil žreb. Srčno upam, da to v bodoče ne bo potrebno.

Vabiva vas, da si primere ogledate in se tudi vi udeležite novega natečaja, ko bo le-ta razpisan.
Tatjana in Damjan