Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Tatjana Gulič -
Number of replies: 11

Pred nami je nov mesečni natečaj primerov dobre rabe IKT. Rok za oddajo primerov dobre rabe je do 5. decembra 2010. Izmed vseh prispelih primerov boste tako kot prejšnji mesec vi z glasovanjem izbrali dva, ki bosta prijela nagrado (90 € bruto v obliki avtorskega honorarja). Pri tistih primerih, ki se vam zdijo dobri iz padajočega menija Oceni... izberite oceno Dober primer. Zmagala bosta največkrat dobro ocenjena primera. Glasovanje poteka od 15. novembra do vključno 5. decembra 2010.

Primere oddajte kot odgovor na forumu ali kot priponko k odgovoru.

Primeri rabe morajo:

  • navajati predmet in temo, na katero se opis nanaša
  • vsebovati cilje, ki jih pri pouku dosežemo
  • navajati zahtevane pripomočke
  • vsebovati razumljiv opis izvedbe


Oglejte si Navodila za zapis primera dobre rabe.

Tema natečaja za mesec november: Uporaba IKT pri obravnavi tem iz gibanja, uporabite lahko gradivo po lastni izbiri.

Vabimo vas, da si pomabage z zbirko obstoječih e-gradiv pri pouku, ki jih najdete v SPLETNIH UČILNICAH Z E-GRADIVI ZA FIZIKO 8. razred in 9. razred osnovne šole.Tudi srednješolski učitelji lahko najdete tam kaj uporabnega.


Vabljeni k sodelovanju.
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Barbara Gril -
Fizika - 9.razred
Gibanje - risanje grafa
- učenci ponovijo osnove risanja grafa
Predstavitev lahko uporabimo pri uri pred risanjem grafa s(t), v(t) in a(t) in jo dodamo v spletno učilnico.
Predstavitev je v priponki.
In reply to Barbara Gril

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Tatjana Gulič -
Pozdravljeni,
hvala za vaš primer, ki pa ga prosim dopolnite s podatki, ki jih navaja razpis.
V najprej se vam zahvaljujem za dopolnitve.
Tatjana
In reply to Barbara Gril

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Barbara Gril -
Dopolnitev v obliki, ki je razvidna iz wikija:

Risanje grafa

Avtorica: Barbara Gril

Predmet in ciljna skupina:
Fizika 9. razred - GIBANJE
- Obravnava pri uri - Enakomerno gibanje
- Spletna učilnica za fiziko v 9. razredu

Cilji:
- učenci ponovijo osnove risanja grafa za grafično ponazoritev odvisnosti s(t) in v(t)

Opis:
Pri obravnavi enakomernega gibanja v frontalni obliki ob elektronskih prosojnicah ponovimo in dopolnimo splošno znanje in dogovore o risanju grafa. Nato učenci po navodilih z elektronskih prosojnic samostojno narišejo grafa s(t) in v(t) za obravnavani primer.
Prosojnice dodamo v spletno učilnico, kjer si učenci po potrebi sami obnovijo postopek risanja grafa.

Pripomočki:

- računalnik, projektor (pri šolski uri)
- domači računalnik z dostopom do interneta, spletna učilnica (za spletno učilnico)

 
In reply to Barbara Gril

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Tatjana Gulič -
Pozdravljeni,
zelo dobro predstavljeno, hvala za dopolnilo.

Vabim seveda še vse ostale, da oddate kak primer dobre prakse in, da glasujete za že objavljene.

Tatjana
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Maja Jug -
Pošiljam primer dobre prakse. Kviz je namenjen utrjevanju znanja pri fiziki v devetem razredu. Zajema gibanje in energijo. Delo poteka v homogenih skupinah. Bistvo sodelovanja v skupinah je medsebojna pomoč med sošolci. Poskušam ustvariti delovno vzdušje v skupini, kjer bolj uspešni učenci pomagajo manj uspešnim z namenom, da bo skupina dosegla čim več točk. V vsaki skupini je vsaj en učenec, ki zna rešiti zastavljeni problem. Njegova naloga je, da svoje razmišljanje predstavi vsem članom skupine in jim razloži, kako je rešil problem. Seveda mora biti pri tem natančen, ker na koncu jaz postavljam vprašanja, ki so povezana z nalogo, vendar niso vnaprej dana. Naprimer pri prvi nalogi iz kviza vprašam iz vsake skupine po enega naključno izbranega učenca različna vprašanja o gibanju, kot recimo: "Kako se spreminja pot pri enakomernem gibanju?" ali "Pri kakšnem gibanju bi dobili graf, ki ga prikazuje odgovor D?" itd. Vedno odgovarjajo slabši učenci in se na to tudi pripravijo. Iz mojih izkušenj lahko povem, da je takšno sodelovanje zelo pozitivno motivacijsko za vse učence. Ker ta način sodelovalnega učenja pri pouku večkrat uporabljam, učenci dobro poznajo pravila igre in se zelo radi igrajo. Že takoj na začetku se dogovorimo, da so v primeru neuspeha (nepravilnega odgovora) za to odgovorni vsi člani skupine in ne samo tisti, ki je odgovarjal. Točke dobijo sproti najprej za pravilen odgovor, ki ga zapišejo na listek in nato še za pravilne odgovore. Vedno na koncu zmagovalna skupina dobi tudi nagrado, ki je lahko velika čokolada, ali kakšna plus točka pri ustnem ocenjevanju ali na testu. Če koga zanima več o tem, si lahko preberete v zadnji številki revije Fizika v šoli, kjer sem postopek kviza natančno opisala.

Maja Jug
In reply to Maja Jug

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Tatjana Gulič -
Spoštovani,
hvala za ta primer.

Vse bi rada ponovno bi vas opozorila na sam zapis primerov. Radi bi primere, ki jih oddajate, spravili v enako obliko, zato si, prosim, še enkrat oglejte primere, ki so objavljeni v wikiju.

Vse tudi vabim v forume, da pokomentirate kako temo ali pa odprete kako novo, ki vas zanima ali "žuli".

Hvala za oba primera,
Tatjana
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Maja Jug -
Naj še jaz dodam potrebno:

Avtorica: Maja Jug

Predmet: FIZIKA 9. razred
Ciljna skupina: učenci 9. razreda
Tema: GIBANJE IN ENERGIJA

Cilji:
- učenci ponovijo in utrdijo snov
- učijo se organizirati pri delu v skupinah
- spoznavajo pravila sodelovalnega učenja

Opis:
Delo poteka v homogenih skupinah. Bistvo sodelovanja v skupinah je medsebojna pomoč med sošolci. Poskušam ustvariti delovno vzdušje v skupini, kjer bolj uspešni učenci pomagajo manj uspešnim z namenom, da bo skupina dosegla čim več točk. V vsaki skupini je vsaj en učenec, ki zna rešiti zastavljeni problem. Njegova naloga je, da svoje razmišljanje predstavi vsem članom skupine in jim razloži, kako je rešil problem. Seveda mora biti pri tem natančen, ker na koncu jaz postavljam vprašanja, ki so povezana z nalogo, vendar niso vnaprej dana. Naprimer pri prvi nalogi iz kviza vprašam iz vsake skupine po enega naključno izbranega učenca različna vprašanja o gibanju, kot recimo: "Kako se spreminja pot pri enakomernem gibanju?" ali "Pri kakšnem gibanju bi dobili graf, ki ga prikazuje odgovor D?" itd. Vedno odgovarjajo slabši učenci in se na to tudi pripravijo. Iz mojih izkušenj lahko povem, da je takšno sodelovanje zelo pozitivno motivacijsko za vse učence. Ker ta način sodelovalnega učenja pri pouku večkrat uporabljam, učenci dobro poznajo pravila igre in se zelo radi igrajo. Že takoj na začetku se dogovorimo, da so v primeru neuspeha (nepravilnega odgovora) za to odgovorni vsi člani skupine in ne samo tisti, ki je odgovarjal. Točke dobijo sproti najprej za pravilen odgovor, ki ga zapišejo na listek in nato še za pravilne odgovore. Vedno na koncu zmagovalna skupina dobi tudi nagrado, ki je lahko velika čokolada, ali kakšna plus točka pri ustnem ocenjevanju ali na testu. Če koga zanima več o tem, si lahko preberete v zadnji številki revije Fizika v šoli, kjer sem postopek kviza natančno opisala.

Pripomočki:
- računalnik, projektor
- prazni listi za zapis rešitev
In reply to Maja Jug

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Tatjana Gulič -
Hvala obema!
Tudi ostale še vabim k objavi primerov dobre prakse uporabe gradiv, do 5. decembra je še kar nekaj časa smeško.
Seveda pa vas vabim, da tudi oddate svoj glas za najboljši primer.
Tatjana
In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Tatjana Gulič -
Pa naj dodam še jaz en primer dobre prakse iz poglavja o gibanju.

Nivo šolanja in vrsta šole: 9. razred OŠ

Sklop: Gibanje

Učna tema: Grafi gibanja

Program: Vernier senzor GO! Motion! (Logger Lite) – priloženi software in Fizika s fizleti

Ime programa: http://colos.fri.uni-lj.si/fizleti/FIZLETI_FIZIKA/contents/start.html

Opis zamisli poteka pouka:

S senzorjem gibanja in pripadajočo programsko opremo opravimo eksperiment in programska oprema nam izriše grafe, ki jih lahko razložimo.

Pri nadaljevanju pouka s simulacijami gibanja raziščemo po nekaj podobnih primerov.

Uporabimo lahko Raziskave 2.1(http://colos.fri.uni-lj.si/fizleti/FIZLETI_FIZIKA/contents/mechanics/one_d_kinematics/ex2_1.html) in 2.2(http://colos.fri.uni-lj.si/fizleti/FIZLETI_FIZIKA/contents/mechanics/one_d_kinematics/ex2_2.html) , lahko tudi 2.5 (http://colos.fri.uni-lj.si/fizleti/FIZLETI_FIZIKA/contents/mechanics/one_d_kinematics/ex2_5.html)

Učni cilji:

Učenci znajo narediti histogram odvisnosti hitrosti od časa za telo, ki se je gibalo pospešeno ali pojemajoče, narisati graf v(t) za enakomerno pospešeno gibanje, narisati graf v(t) in ve, da je graf s(t) krivulja in ga zna narisati.

Opis izvedbe pouka: z učenci izvedemo demonstracijski poskus in pregledamo grafe gibanja.

Nato lahko v računalniški učilnici sami pregledajo Raziskave 2.1, 2.2 in 2.5, primeri Fizletov.

Pripomočki: senzor Vernier (Go! Motion! Z ustrezno programsko opremo) in enim prenosnim računalnikom, najbolje povezanim na interaktivno tablo – gre tudi brez), in računalniška učilnica s številom računalnikov kolikor je učencev v skupini.


Še vedno ste vabljeni vsi, da doadate še kak svoj primer.

Tatjana



In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Tatjana Gulič -
Samo da vas spomnim: le še dva dni časa je za oddajo primera dobre prakse v tokratnem natečaju uporabe IKT.
Vabim vas tudi, da si primere, ki so že prispeli ogledate in jih ocenite. Tudi za to je čas le še do 5. decembra ob polnoči.
Vabljeni k sodelovanju.
Tatjana

In reply to Tatjana Gulič

Odg: Natečaj za najboljši primer dobre parakse uporabe e-gradiva -november 2010

by Tatjana Gulič -
V spletni skupnosti za fiziko imamo dve zmagovalki, to sta Barbara Gril in Maja Jug, obe s po tremi glasovi.
Lep dan, Tatjana