spodbujanje raznojezičnosti

spodbujanje raznojezičnosti

od Barbara Pavlič -
Število odgovorov: 1

Eden od uporabnih virov, ki spodbuja raznojezičnost in je primer dobre prakse, je uporaba večjezičnih knjig v razredu. Večjezične knjige so knjige, ki vsebujejo besedila v več kot enem jeziku ali pa vključujejo prevode ali obrobe v drugih jezikih. Te knjige omogočajo učencem, da se srečajo z različnimi jeziki in kulturami ter razvijajo svoje veščine večjezičnosti.

Ena izmed idej je uporaba slikanic, ki vsebujejo besedila v več jezikih. Na primer, lahko se odločite za slikanico, ki vključuje besedilo v materinščini učenca ter slovenski jezik. To omogoča učencem, da se počutijo povezane s svojim jezikom in kulturo, hkrati pa se spoznavajo tudi z jezikom večinskega okolja.

Poleg tega pa lahko učitelji spodbujajo raznojezičnost z ustvarjanjem učnega okolja, ki sprejema in cenijo različne jezike in kulture. To lahko dosežejo s prikazovanjem raznolikosti jezikov v razredu, kot so plakati z besedami in stavki v različnih jezikih, z izvajanjem dejavnosti, ki spodbujajo izmenjavo jezikovnih znanj med učenci ter z organizacijo kulturnih dogodkov, kjer se učenci lahko predstavijo in delijo svojo jezikovno in kulturno dediščino.

Primer dobre prakse je lahko tudi učitelj, ki spodbuja uporabo več jezikov v razredu, na primer z vključevanjem kratkih jezikovnih aktivnosti, kjer učenci izmenjujejo besede ali stavke v svojih jezikih ter jih prevajajo v druge jezike. S tem se učenci medsebojno učijo in spoznavajo različne jezikovne izraze ter gradijo spoštovanje in zanimanje za jezikovno raznolikost.


V odgovor na Barbara Pavlič

Zadeva: spodbujanje raznojezičnosti

od Beti Škof -
Barbara, uporaba slikanice se mi zdi odlična ideja, saj slikanica že sama po sebi motivira otroka. Sama sem na praksi uporabila 2 angleški slikanici, učenci so izredno dobro in z zanimanjem sledili. Dobro se mi zdi, če je mogoče, da je slikanica v obeh jezikih, saj to predstavlja vez, ki jo morda potrebuje kdo od učencev in mu lahko pomeni sprejemanje njegovega lastnega jezika.
Strinjam se tudi s plakati z besedami in stavki v različnih jezikih. Dodala bi še, da lahko na različne predmete v učilnici prilepimo besede v različnih jezikih (primer: na vrata prilepimo besedo vrata v španskem jeziku). Dober primer kratke jezikovne aktivnosti lahko uporabimo pri glasbi, kjer že naučeno pesem podkrepimo z besedilom v tujem jeziku (primer. Mojster Jaka).