Kako lahko učiteljice in učitelji pri svojem delu spodbujajo raznojezičnosti naklonjeno okolje?
- Oblikovanje takega okolja; npr. pozdravi v različnih jezikih nalepljeni ob vstopu v šolo in razredu (ali pa uvedemo jutranje pozdravljanje v različnih jezikih, ki jih poznamo).
Na praksi sem bila deležna predvsem prvega načina, torej da so bili na vstopu v šolo napisi pozdravov v različnih jezikih.
- Zelo je pomembno, kakšen odnos imamo sami kot učitelji do raznojezičnosti (učencem smo zgled).
- Zelo smiselno se mi je zdelo, ko je mentorica na eni izmed praks učencem predvajala posnetek pravljice v albanščini (iz tega tekel pogovor, kako so se počutili, ali so prepoznali katero besedo ... pri tem pa jim je pomagal sošolec, ki se je preselil iz Albanije).
- Petje rojstnodnevnih pesmic v jezikih, ki jih poznajo.
- Vključevanje različnih jezikov na šolske proslave.