2-STEM-učna enota

2-STEM-učna enota

by Bernarda Moravec -
Number of replies: 22

Dragi člani ŠPT v projektu ATS STEM.

Vse več priložnosti se kaže, za predstavitev vašega dela, idej, STEM-problemov in pristopov ter inovativnih rešitev, do katerih ste prišli v STEM-učnih enotah.  Zato imam eno dodatno prošnjo in upam, da se boste na njo vsi odzvali.

Prosila bi vas, če lahko v ta forum (kot odgovor) na kratko opišete, s katerim STEM-problemom ste se ukvarjali v drugem ciklu, kakšne rešitve so učenci predlagali, katero ste izbrali, kako ste jo preverili, kaj vse so počeli učenci ...  NA KRATKO.  Za daljše predstavitve bodo priložnosti drugje. Če boste priložili še kakšen dokaz, bo še toliko boljše. Vaši kratki opisi bodo nam vsem dali širši vpogled v dogajanja na šolah v tem delu projekta.  Vaše kratke predstavitve bodo omogočile širjenje idej med nami in drugim zainteresiranim skupinami. Zanimive in obetavne primere pa bomo tako lahko povabili za predstavitev še ob drugih priložnostih ...

STEM-učne enote prvega cikla ste nekateri predstavili skozi izmenjevalnike, o drugih pa še ne vemo veliko.  Prav zaradi tega, se mi zdi super, da si na ta način izmenjamo kakšen primer. 

Za vse tiste, ki še nimate ideje za drugo STEM-učno enoto, pa prilagam dva posnetka, ker se nam bliža Svetovni dan čebel. Nacionalni inštitut za biologijo je s kratkim posnetkom o opraševalcih dal veliko izhodišč in predlogov rešitev (ki jih seveda lahko tudi učenci predlagajo., jih ovrednotijo s kriteriji, izberejo tako, ki v njihovem okolju je izvedljiva) Takoj sem pomislila, da bi to lahko bila krasna STEM-učna enota. Preverite, mogoče komu pride prav:

Pomagajmo opraševalcem: https://www.youtube.com/watch?v=U573sbScecM

Kranjska čebela: https://www.youtube.com/watch?v=4HCROHbFfJE

Vse dobro in se že veselim vaših kratkih opisov oz. predstavitev STEM-učnih enot.


Lepo vas pozdravljam, Bernarda (v imenu tima ZRSŠ)


In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Tadeja Vrbnjak Zorman -
Na OŠ Sveti Tomaž se v 2. ciklu z učenci sprašujemo Ali lahko izdelamo razgradljiv lonček za sajenje rastlin, z namenom zmanjšati količino plastike, ki nastane pri spomladanskih opravilih na vrtu.
Učenci so predlagali, da izdelajo lonček iz jajčnih lupin, bananinih olupkov, WC rolic, toaletnega papirja...

Slike sledijo...

V lončke bodo posadili sadike in posejali semena. Sledi opazovanje, zbiranje podatkov, obdelava podatkov, vrednotenje,...

Komaj čakamo končne rezultate.
In reply to Tadeja Vrbnjak Zorman

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Bernarda Moravec -
Pozdravljeni Tadeja.
Super ideja, že skoraj odlična poslovna ideja:). Katero rešitev od predlaganih ste izbrali? Boste izdelovali po kalupu lonček ali? Sem neučakana, se opravičujem, vendar mi je ideja res zelo všeč. BRAVO.
Kako gre pa z veščinami? Na kateri miselni proces kritičnega mišljenja ste se tokrat bolj osredotočili? Prilagam tabelo iz projekta NA-MA POTI, ki vam bo zagotovo v pomoč. Uspešno izpeljavo želim in se veselimo rezultatov, tako kot vi.
Lp, Bernarda

In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Tadeja Vrbnjak Zorman -
Ker je veliko dobrih idej, ki so vsekakor izvedljive v praksi, smo naredili 5 skupin: lonček iz jajčnih lupin in bananinih olupkov, lonček iz wc rolic in časopisa, lonček iz moke z dodatki, lonček iz sladkorja z dodatki, lonček iz biomase (z glicerolom), lonček iz kokosovih vlaken.
Pri kritičnem mišljenju se bomo osredotočili na oblikovanje argumentov, ki bodo podprti z dokazi. Komunikacija pa je prisotna pri vseh dejavnostih.
P.s.: učenec je predlagal prodajo. Mogoče pa res...enkrat...nekdaj.

Časopisko Kokošček Eko izdelki kmetije Sv. Tomaž
Lonček for me, barvne bombice Kristalni lonček Vrt

In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Monika Jelenc -
Pozdravljeni,

v drugi stem učni enoti smo izvedli:
a) v 6. razredu
Zmanjšanje rabe plastičnih vrečk za enkratno uporabo. Učenci so zbrali podatke o tem koliko plastičnih vrečk porabijo njihove družine in jih uredili. V nadaljevanju so primerjali svoje pridobljene podatke z objavljeni podatkih o porabi vrečk in raziskovali zakaj predstavljajo plastične vrečke težave. O težavah, ki jih predstavljajo plastične vrečke so zapisali besedila, jih predstavili sošolcem in iz njih oblikovali spletno glasilo.
Pri iskanju rešitev pa so izdelovali propagandni material, ki bi osveščal o problemu in naredili načrt ter izdelali uporabne vrečke za večkratno uporabo, ki bi nadomestile plastične vrečke. Izdelane vrečke so preizkusili in se ob zaključku učne enote vprašali ali so sedaj zmanjšali uporabo plastičnih vrečk in kako bi lahko še zmanjšali uporabo vreč v gospodinjstvu.
PROPAGANDNI MATERIAL

IZDELANE VREČKE:

v 8. razredu:
KAJ IN KOLIKO POPIJEMO
Učenci so spremljali kaj in koliko popijejo v 5 dneh. Vprašali so se zakaj njihove telo potrebuje tekočino. Ugotovili so, da popijejo tudi veliko sladkih pijač s tem, da so izračunali in stehtali količino sladkorja, ki so jo v 5 dneh zaužili. 

Iskali so rešitve, kako izboljšati svoje navade. Nastala je pesem, ppt predstavitve in plakat. Učenci so svoje izdelke predstavili sošolcem in jih razstavili. Učenci, ki so si ogledali izdelke so njihove izdelke tudi ocenili s pomočjo forms vprašalnika.  Izdelek, ki je bil izbran za najboljšega v skladu s kriteriji so tudi izboljšali. Posneti pesmi so dodali tudi "ozadje".



In reply to Monika Jelenc

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Monika Jelenc -


Še nekaj slik izdelkov.

Lep pozdrav. Monika Jelenc

In reply to Monika Jelenc

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Bernarda Moravec -
Uau Monika, vi imate cele poete na šoli. Odlično so to spesnili. Kateri izdelek/rešitev pa je zmagal/-a kot najbolj uspešni v "antipropagandi" sladkornim pijačam? Boste rešitev še bolj promovirali, preizkusili njen učinek? So imeli učenci kaj idej v diskusiji, ko so jih predstavljali? Tudi piramida je odlična ideja. Zanimivo, da ni nobena skupina pomislila na že znano predstavitev količine sladkorja v posameznih pijačah, ki ima res pretresljivo sporočilo.
Tudi izdelava vrečk v 6. razredu se mi zdi zelo zanimiva rešitev. Koliko vrečk pa povprečno porabijo v družini?
Ste v timu opazili tudi kakšen napredek na veščinah? Se ti zdi, da so usvojili strategije reševanja problemov? Me zanima, če ste preizkusili še s kakim mini problemom ...
Hvala za ponazoritev dela na vaši šoli in uspešno delo še naprej. Bernarda
In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Monika Jelenc -
Pozdravljena,
med izbranimi rešitvami so izbrali pesem, ki so jo tudi izboljšali in jo bomo predvajali tudi ostali učencem šole.
Učenci so tudi izdelovali ppt-je, ki so vsebovale predstavitve količine sladkorja v pijačah. Vse izdelke so razstavili v šolski jedilnici in so jih ocenili trije razredi, ki niso sodelovali pri nastanku.
Naš občutek nam pravi, da so boljši v reševanju problemov, da se jih ne ustrašijo, da jim je jasno, da je ključ do uspeha v sodelovanju in postopnosti reševanja problemov. Nismo pa jih preverili z mini problemom.
Učenci 6. r pa so ugotovili, da povprečno porabili 0,1 vrečke na dan, 5,2 vrečke v 35 dneh spremljanja in bi v enem letu uporabili 54,5 plastičnih vrečk za enkratno uporabo (vrečke pri sadju).
Lep pozdrav, Monika
In reply to Monika Jelenc

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Bernarda Moravec -
Odlično OŠ F. Albrehta Kamnik in OŠ Sveti Tomaž. Hvala vama Monika in Tadeja, da sta tako zavzeto delili vaše izkušnje in dosežke z vsemi nami ter jih obogatele s slikami.
Res sem oz. smo na ZRSŠ ponosi na vse vas in s ponosom predstavljamo vaše dosežke tudi ostalim. Da vidijo, da gre ...
Poskusite vsi čim bolj slikat in snemat potek, izdelke, dokaze ... vse to boste/bomo potrebovali pri predstavitvah, pri oblikovanju zaključnih gradiv ... Ne pozabite na veščine, ki so v teh enotah ključne. Napredek na tem področju merimo in si ga želimo. Brez dokazov pa težko prepričamo poslušalce, da gre. Priporočam, da enega člana v timu vedno zaposlite, da misli na to nalogo (snemanje, fotografiranje, prtscr zaslonov, če tečejo enote na daljavo ...). Želimo si, da na koncu nastane čim več mini interaktivnih dokazov, da bomo lažje sestavili in oblikovali končna gradiva in priročnike.
Vabim še ostale šole, da nam sporočite svoje izkušnje, primere STEM-učnih enot ... Na kaj vse ste res ponosni, da vam je uspelo v tem norem letu ... Samo vprašamo se lahko, kaj bi šele bilo, če bi bilo vse tako, kot smo bili navajeni:).
Vse dobro in zanima me še mnenje ostalih o teh treh predstavljenih primerih ... Bi jih tudi vi izvedli s svojimi učenci? Kje vidite še možnost nadgradnje?

LP, Bernarda
In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Marko Peric -
Na CKSG Portorož smo z učenci pripravili raziskovalno nalogo o učinkih energijskih pijač na telo. Učenci so ugotavljali kaj najpogosteje pijejo in zakaj posežejo po določenih pijačah. Iz tega je sledil prakitčen poiskus. Pokušali so različne sladke pijače in ocenjevali sladkost. Nato pa so še ugotavljali in stehtali količino sladkorja v pijačah. Iz tega je potem se je naloga nadaljevala v pogovor o energijskih pijačah in sestavine energijskih pijač. Preko igre so ugotavljali in spoznavali kakšne učinke imajo glavne sestavine na naše telo. Po končanem praktičnem delu so učenci izdelali kratek vprašalnik za učence predmetne stopnje o uživanju sladkih/energijskih pijač. V zaključku so skupaj z učitelji iz dobljenih rezultatov in gradiva pripravili krajši informativni ppt za učence predmetne stopnje. V prihodnjem tednu bodo izvedeli predstavitve po razredih. Da bodo učenci bolje spoznali kaj pijejo, kakšne učinke imajo lahko pijače na telo ter jih spodbudilo k boljšim in bolj zdravim pitnim navadam.
In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Dragica Pešaković -
V 2. izvedbi je bila tema Virusi med nami. Učenci so ustvarjali in izdelovali realne viruse današnje dobe in namišljene viruse, katere bi želeli imeti. Predvsem je poudarek na virusih vrednot. Veščina, ki smo jo razvijali in preverjali je bila ustvarjalnost in inovativnost. Učenci 7.a razreda so izdelovali modele virusov iz različnih materialov, učenci 8.c pa so viruse prikazali s likovno tehniko monotopije.
Nekaj izdelkov.
In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Marija Oblak -
Pozdravljeni.

Na OŠ Preska so se v 2. enoti učenci 8. razreda spraševali, kako bi izboljšali življenje stanovalcem centra starejših občanov v Medvodah.
Do problema so učenci prišli z ogledom videoposnetka, kjer so stanovalci CSO Medvode razmišljali o življenju v CSO, o mladosti, kaj jim je všeč, kaj pogrešajo,… Zaradi korona ukrepov jih žal nismo smeli obiskati.
Problem, ki ga je slišala večina učencev je ta, da je stanovalcem CSO dolgčas in tudi, da imajo premalo gibanja, zabave,…
Rešitev, ki je morala biti konkreten izdelek, so učenci 3 skupin našli v izdelavi visoke grede oz. mini vrtička, učenci 2 skupin v izdelavi družabnih iger (spomin in »Maks ne jezi se«), ena skupina je želela izdelati mini projektor, ki je na koncu postal bolj pripomoček za povečavo črk na mobilnem telefonu, zadnja skupina pa je izdelala družabno igro, kjer so poskrbeli za telovadbo starostnikov (s pomočjo delovne terapevtke, so ustvarili igro z dvema kockama, ki vsebuje primerne vaje za razgibavanje/telovadbo starostnikov).
Izdelke so izdelali po svojih načrtih popolnoma sami v samo 2 urah na naravoslovnem dnevu. V četrtek bomo izdelke izročili stanovalcem CSO Medvode.

Učenci so imeli ponovno vsa navodila in korake zapisana v Moodle učilnici. Največ smo ponovno uporabljali Padlet, s pomočjo katerega so učenci v 2. enoti zapisovali problem, rešitev, sooblikovali kriterije uspešnosti za izdelek, shranjevali dokaze o delu in zapisovali povratno informacijo skupinam na izdelek. Google Drive in google dokumente smo ponovno uporabili za samoevalvacijo veščin sodelovanja in reševanja problemov, za zapis načrta, v mapo skupine pa so shranili tudi medvrstniško povratno informacijo, ki so jo posneli s telefonom.

Lep pozdrav,
Marija Oblak
In reply to Marija Oblak

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Marija Oblak -
Pripenjam še slike navodil in dokazov v spletni učilnici.

Lp, Marija Oblak
In reply to Marija Oblak

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Bernarda Moravec -
Hvala vsem trem šolam (CKSG Portorož, OŠ Destrnik-Trnovska vas in OŠ Preska), ki so nam na kratko predstavile njihove ideje in STEM-učne enote. Zelo zanimivi pristopi, eni bolj osredotočeni na problem, drugi mogoče še na kaj. Pohvala vsem.
Delo z učenci s posebnimi potrebami zahteva še toliko več priprav in osmišljenih dejavnosti, da bo učinek čim večji. Zagotovo bolj poglobljeno spoznavanje učinkov energijskih pijač med mladimi in medvrstniško osveščanje bo imelo zagotovo večji vpliv, kot če se o tej tematiki sploh ne pogovarjamo ali jo zelo na hitro obravnavamo. Upam, da boste iskali način, kako ugotoviti učinek vašega in njihovega dela.
Virusi kot taki so res postali naš neljubi vsakdan. STEM enoto ste nadgradili z STEAM, saj ste v njo vključili še umetnost in razvijali ustvarjalnost. Z zanimanjem bomo o problemu, ki ste ga reševali in o rešitvah, ki so jih predlagali učenci, želeli ob prvi priložnosti zvedeti še več.
Nastala je tudi enota, ki sem prepričana, da se še posebej dotakne srca vsakega izmed nas. Pohvala, da ste v teh časih razmišljali in načrtovali dejavnosti z mislijo na tiste, ki jim je bilo najtežje, saj so bili nerazumljivo dolgo izolirani stikov s svojimi najbližjimi in so najbolj potrpežljivo čakali čas in trenutek, ko se bodo razmere spremenile. Mnogi tega trenutka žal tudi niso dočakali. Res velik poklon OŠ Preska tako za idejo kot za izvedbo. Pohvala za povezovanje z lokalno skupnostjo ter za medgeneracijsko povezovanje in spodbujanje vrednot ter empatije mladih do starejših. Prosim ne pozabite posneti predajo izdelkov, ki so nastali z mislijo na točno določene starostnike v DSO Medvode. Naj jim dolgo služijo in res polepšajo dneve.
Jaz se res iskreno veselim vseh teh podrobnih predstavitev, obogatenih z dokazi. Vse kaže (in upajmo, da tako ostane), da si jih bomo lahko pokazali in izmenjali 30. junija, ko načrtujemo naše skupno zaključno srečanje. Rezervirajte si čas, upam, da nam bodo razmere naklonjene in nam dovoljevale, da si s ponosom in velikim zadovoljstvom predstavimo svoje delo V ŽIVO:). LP, Bernarda

In ostale ideje? Katerih problemov ste se lotili na vaši šoli?


In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Tatjana Keržan -

Pozdravljeni,

na OŠ Danile Kumar smo v 8. razredu v 2. STEM enoti z osmošolci iskali rešitve za zmanjšanje prenosa okužb v šoli in izdelali prototipe za prižiganje stikal brez uporabe rok. Prilagam nekaj fotografij.

In reply to Tatjana Keržan

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Barbara Čretnik -
Pozdravljeni!
Na OŠ Gustava Šiliha Laporje so se učenci 8. r ukvarjali s problemom: Kako S PRAVILNIM RAVNANJEM DOČAKATI VISOKO STAROST (OSTATI ZDRAV)? oz. Kako se staranje odraža v našem telesu? Ogledali so si posnetek o Leonu Štuklju idr. Kot rešitev so predlagali, da izdelajo model organa in naštudirali, kakšne bolezni, težave ga lahko pestijo... Vsak učenec je (na daljavo) zapisal svoj opis organa, skiciral organ, zapisal tehnološki list,. V šoli so izdelali modele z legendo. Zapisali so tudi, kakšne so posledice staranja prebivalstva ter predlagali rešitve problema.
Nekaj fotografij je spodaj. 




In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Tadeja Senica -
Pozdravljeni. Na OŠ Dobje smo člani tima z učenci 8. razreda pri 2. sklopu iskali rešitve, kako bi lahko zmanjšali hrup v šolski telovadnici. Učenci vedo, da so lahko po uri športa v telovadnici izredno nejevoljni, občutijo lahko glavobol ali postanejo nasilni, saj telovadnica ni akustično izolirana in je lahko za posameznike hrup izredno moteč. Ves čas smo poudarjali, da je lahko daljše izpostavljanje hrupu nevarno tudi za sluh. Vse to je bila naša iztočnica za iskanje virov hrupa v šoli in možnih rešitev zmanjševanja le-tega.

Učenci so s pomočjo mikrofona, zvočnika in pretvornika posneli štiri najpogostejše vire hrupa v šoli, jih najprej predvajali v akustično izolirani jedilnici in nato še v neakustično urejeni telovadnici ter rezultate (grafe programa Logic) med sabo primerjali. S tem so dokazali, da zvok v telovadnici veliko bolj odmeva. V skupini so nato načrtovali prototip t. i. snemalnega prostora (koridor iz lesenih stranic in odej), v katerem bi brez zunanjih motenj predvajali in posneli odmeve štirih posnetih zvokov glede na različno podlago (stena, pena, jajčne škatle …). Izbrali smo prototip, ki je zajel največ detajlov (oddaljenost mikrofona in zvočnika, vmesna pregrada …). Ugotovili smo, da bi bila pena najboljši zvočni izolator, saj je bilo v tem primeru najmanj zaznanega odmeva. Z izdelavo miselnega vzorca so učenci v skupini predstavili zaključke (kaj so ugotovili, kaj bi lahko izboljšali pri snemanju zvoka, bi se dejansko dalo preurediti telovadnico in na kakšen način …).

Vseskozi smo preverjali veščini sodelovanje in komunikacija. Učenci so večino dejavnosti izvajali v manjših skupinah. Uporabili smo spletna orodja: Forms (preverjanje predznanja o zvoku, vrednotenje veščin), Padlet (iskanje namenov učenja in kriterijev uspešnosti za veščini), Kahoot (uvod v vsebino o hrupu, njegovih posledicah v šoli), Logic (izris grafov), X-mind (izdelava zaključnega miselnega vzorca). Pri postavljanju snemalnega prostora so sodelovali vsi, prav tako pri snemanju zvokov (ob pomoči učitelja).

Lp,
Tadeja
In reply to Tadeja Senica

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Bernarda Moravec -
Hvala še novim trem šolam, ki so na kratko predstavile svoje primere in ideje ter izdelke učencev. Res z velikim zanimanjem pogledam vse te dokaze.
Če bi iskali skupne imenovalce, bi jih zagotovo našli toliko, kot je ciljev projekta in še kaj. Pohvala za inovativne pristope k reševanju realnih problemov, ki izhajajo iz vašega ožjega okolja in so za učence pomembni. Pohvala za inženirski pristop, izdelavo prototipov (za nekatere bi potrebovala navodilo za uporabo:), očitno je moja ustvarjalnost res že v zatonu). Kakšni modeli. Veselimo se seveda še vseh novih predstavitev.

Zdaj smo tudi že zelo blizu okvirju gradiv, ki bodo nastajala kot rezultat projekta. In ta bodo zagotovo pokazalo širino vsega vloženega dela in truda ter kvaliteto rezultatov.
V upanju, da kljub vsem obveznostim najdete še kanček energije, za reševanje STEM-problemov, ki so tako vam kot vašim učencem pomembni in za predstavitev le-teh vsem nam, vas lepo pozdravljam. Bernarda
In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Barbara Fir -
Na OŠ Belokranjskega odreda Semič so se sedmošolci v 2. stem učni enoti ukvarjali s poučevanjem in učenjem na šoli ter z analizo vprašalnika MS Forms, ki so se ga naučili izdelati sami, nanizali različne probleme, ki so jih združili v naslov Kako ustvariti vzpodbudno učno okolje. Predlagali so kar nekaj rešitev: več učenja zunaj, v naravi, na travniku, delo v skupinah, več gibanja med poukom, poletna učilnica… in se strinjali, da lahko večino idej realizirajo s postavitvijo učilnice na prostem. Sledilo je iskanje ustreznih lokacij v bližnji okolici šole, določanje velikosti lokacij ( Google zemljevidi in Geogebra) , merjenje hrupa (Sound Meter), določanje kriterijev za izbor ustrezne lokacije in same učilnice, predstavitev želja učiteljev ter načrtovanje in izdelava makete učilnice. 
Izdelke so učenci vrednotili in si v skladu s kriteriji podali tudi vrstniško povratno informacijo, svoj izdelek dopolnili oz. izboljšali in glasovali za najboljšo idejno rešitev. V viziji pa zapisali, da bi svojo idejo učilnice v naravi predstavili tudi ravnateljici, objavili v medijih in spletu, naredili letake in poiskali sponzorje.
Dejavnosti smo načrtovali tako, da se je individualno delo prepletalo s skupinskim delom. Tako smo učencem ponovno omogočili, da so ob veščini reševanja problemov razvijali tudi veščino sodelovanja in komuniciranja. Obe veščini smo spremljali in vrednotili z MS Forms obrazci, MS Teams in Padlet.

slika
slika5 slika-3
slika-6 slika-3 slika-9


In reply to Barbara Fir

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Barbara Fir -
In reply to Barbara Fir

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Bernarda Moravec -
Odlično, OŠ Semič. Makete so krasne. Me prav zanima, katera je zmagala? Jaz že imam favorita, sploh ker dobro poznam okolico:). Celo na samooskrbo so nekateri mislili. Upajmo, da bomo kaj izdelkov učencev videli tudi na zaključnem srečanju, ki ga s polno paro pripravljamo. Napotek vsem: shranite izdelke, na zaključnem srečanju jih bo možno tudi razstaviti in jih predstaviti.
Mogoče tudi za udeležence kdo pripravi kakšen zanimiv izziv/problem, ne samo za svoje učence.

In pohvala Barbara za pouk v naravi, s poudarkom na uporabi znanja matematike v vsakdanjem življenju.

LP, Bernarda
In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Petra Kastelic -
Učenci 8. razredov OŠ Belokranjskega odreda Semič so pri 2. stem učni enoti pri razrednikovih urah, urah matematike ter pri urah tehnike in tehnologije po korakih reševanja problema reševali izbrano problemsko vprašanje Kako ustrezno urediti prostor za parkiranje koles oz. kolesarnico šole?
Učenci so najprej zapisali kriterije za ureditev prostora za parkiranje koles na nivoju skupine, nato pa je potekalo oblikovanje kriterijev uspešnosti na nivoju razreda.
Učenci so po skupinah pripravili načrt in nato izdelali makete kolesarnice šole:
      
  

Na podlagi vrstniškega vrednotenja po kriterijih uspešnosti sta izbrani maketi na nivoju razreda naslednji:
 


Pri izvedbi 2. stem učne enote so potekale tudi dejavnosti za samovrednotenje veščine reševanja problemov (pred in po izvedbi) po oblikovanih kriterijih uspešnosti:




In reply to Bernarda Moravec

Zadeva: 2-STEM-učna enota

by Peter Jenič -
Pozdravljeni,

na OŠ Otočec smo se v 2. STEM enoti ukvarjali s problemom zavržene hrane. Učenci so kot v prvi enoti izbirali med cilji trajnostnega razvoja in se odločili za odgovorno proizvodnjo in porabo.
Najprej so se v spletni učilnici Moodle seznanili s problemom zavržene hrane v Evropi ter pri nas in svoje vtise strnili v literarne izdelke. Pri tem smo razvijali veščino kritičnega mišljenja.
 

Zatem so učenci razmišljali o načinih, kako zmanjšati količino zavržene hrane doma in iskali kratkoročne ter dolgoročne rešitve. Razvijali smo predvsem veščino sodelovanja. Učenci so oblikovali skupne ideje v Jamboard.
  
V naslednjem koraku so predlagali rešitev izziva in sicer bi oblikovali dnevne menije iz hrane, ki bi jo zavrgli, bodisi zaradi pretečenega roka uporabe, bodisi zaradi prevelike skuhane količine. Zopet je bila v ospredju veščina sodelovanja, učenci so v aplikaciji Canva oblikovali plakate z meniji. 
  
Druga skupina učencev je imela podobno nalogo, le da so predlagali pripraviti en obrok (kosilo ali večerja) iz hrane, ki bi jo sicer zavrgli.

Izdelke oz. obrok so učenci fotografirali in naložili v spletno učilnico Moodle.

V zadnjih dveh korakih so učenci glasovali za naj meni oz. obrok po v naprej določenih kriterijih in svojo odločitev tudi argumentirali. V ta namen smo uporabili aplikacijo Tricider, ki se je izkazala za zelo uporabno. Razvijali smo veščino kritičnega mišljenja.
 

Ob koncu smo delo evalvirali in zapisali predloge izboljšav, s čimer smo tudi zaključili 2. učno enoto.