Svetovni dan človekovih pravic
Vsako leto ob obletnici sprejetja Splošne deklaracije o človekovih pravicah zaznamujemo svetovni dan človekovih pravic. V Združenih narodih ob tem poudarjajo, da so človekove pravice univerzalne in večne, a so ogrožene po vsem svetu.
Splošna deklaracija človekovih pravic pomeni skupen ideal vseh ljudstev in narodov z namenom, da bi vsi organi družbe in posamezniki razvijali spoštovanje teh pravic in svoboščin ter zagotovili njihovo splošno priznanje in spoštovanje. Priznanje prirojenega človeškega dostojanstva vseh članov človeške družbe in njihovih enakih in neodtujljivih pravic pomeni priznanje temelja svobode, pravičnosti in miru na svetu. Deklaracija je prevedena v več kot 500 jezikov.
https://sl.wikipedia.org/wiki/Svetovni_dan_%C4%8Dlovekovih_pravic
https://sl.wikipedia.org/wiki/I_Have_a_Dream
https://casoris.si/dan-clovekovih-pravic/
Predmet družboslovje ponuja neštete priložnosti, da
se mlade ozavesti o pomenu spoštovanja človekovih pravic in njihovega
varovanja. Smiselno je naslavljati aktualna vprašanja, npr.: kako lahko v primeru
kršitve človekovih pravic ukrepajo in pomagajo sočloveku v stiski.
Le na takšen način lahko Splošna deklaracija človekovih pravic »preseže« papir in dejansko zaživi.
O zgodovinskem dokumentu, v katerem so na univerzalni ravni
zapisane pravice in svoboščine vseh ljudi ne glede na posameznikove okoliščine,
se mladi izobražujejo
ob različnih priložnostih v VIZ in pri različnih predmetih tudi ob sodelovanju
z različnimi deležniki.
IZZIV: Kako uveljavljati dostojanstvo posameznika ter razvijati odgovornost do sočloveka v vsakodnevni pedagoški praksi?
Delorjeva komisija[1] je v poročilu za Unesco navedla štiri
temeljne stebre na katerih naj bi temeljilo izobraževanje v 21. stoletju:
učiti se znati, učiti se delati, učiti se
živeti skupaj in učiti se biti.
Učiti
se živeti skupaj, pomeni spoštovati in
spoštovati pomeni, da duhovne in razumske nagibe drugih jemljemo resno.
Učiti se živeti skupaj ni dejavnost, ki bi jo lahko ločevali od drugih dejavnosti na šoli.
[1] Delors, J. et al. (1996) Learning: the Treasure within. Report to UNESCO of the International Commission on Education for the 21st Century. Paris: UNESCO.
MMC začenja serijo videoprispevkov Predsodki! Besedo imajo tisti, ki zaradi predsodkov najbolj trpijo. Vsak torek na MMC-ju:
https://www.rtvslo.si/slovenija/predsodki/predsodki-predsodki-predsodki/505881
https://www.rtvslo.si/slovenija/predsodki/arhiv