GLASBENO RAZVOJNE ZNAČILNOSTI
Completion requirements
STAROST | STANJE V RAZVOJU | PRIMERNE DEJAVNOSTI |
---|---|---|
0-1 | - 0-3 meseca: odzivi na zvok, razlikovanje človeških glasov prepoznavanje materinega glasu, čebljanje - 4-6 meseca: spontano gibno odzivanje v obliki ritmičnega zibanja - 6-7 meseca: "vokalna igra"(glas kot igrača) |
- ritmične igre - otroške izštevanke, nagajivke - enoglasno petje preprostih pesmi s ponavljanjem, pri čemer se je potrebno izogibati pesmim z večjim tonskim obsegom (največ 5 tonov obsega) - rajalne igre, hoja po krogu ("Ringa raja") |
1-2 | - spontano ustvarjanje glasbe - spontano petje (kratki in preprosti intervalni vzorci, ki se sekvenčno pojavljajo) - izražanje navdušenja nad glasbo - gibno odzivanje na zvočne dražljaje (nihanje različnih delov telesa v različnih smereh), poskakovanje, - gibi so še nekoordinirani, postopno pa se usklajujejo v tempu in ritmu vsaj nekaj taktov |
- ritmične igre - otroške izštevanke, nagajivke - enoglasno petje preprostih pesmi s ponavljanjem, pri čemer se je potrebno izogibati pesmim z večjim tonskim obsegom (največ 5 tonov obsega) - rajalne igre, hoja po krogu ("Ringa raja") |
2-3 | - izvajanje spontanih pesmi s ponavljanjem zlogov - začetek reproduciranja fraz pesmi, ki jih otrok sliši - povezovanje spontanih pesmi s slišanimi - narašča pozornost poslušanja ob upadanju gibnih odzivov - gibi postajajo usklajeni s petjem spontanih pesmi, a še ne sledijo slišani glasbi |
- ritmične igre - otroške izštevanke, nagajivke - enoglasno petje preprostih pesmi s ponavljanjem, pri čemer se je potrebno izogibati pesmim z večjim tonskim obsegom (največ 5 tonov obsega) - rajalne igre, hoja po krogu ("Ringa raja") |
3- 4 | - usvojitev okvirne melodije, v ritmičnih in melodičnih nadrobnostih pa še ni pravilnosti - večina otrok se gibno odzove na spremembe tempa |
- ritmične igre, - otroške izštevanke, nagajivke, - enoglasno petje preprostih pesmi s ponavljanjem, pri čemer se je potrebno izogibati pesmim z večjim tonskim obsegom ( največ 5 tonov obsega) - ploskanje in spremljanje s preprostimi ritmičnimi glasbili ob petju, - ritmična hoja - skoki - rajalne igre, - preprosti in prilagojeni parni plesi |
4-5 | - razlikovanje med tonskimi legami in odmevanje preprostih ritmičnih vzorcev s ploskanjem - odkrivanje nadrobnosti in ponavljanje (znane pesmi, pravljice) - do petega leta ni opaznejšega napredka v koordinaciji giba z glasbo |
- ritmične igre, - otroške izštevanke, nagajivke, - enoglasno petje preprostih pesmi s ponavljanjem, pri čemer se je potrebno izogibati pesmim z večjim tonskim obsegom ( največ 5 tonov obsega) - ploskanje in spremljanje s preprostimi ritmičnimi glasbili ob petju, - ritmična hoja - skoki - rajalne igre, - preprosti in prilagojeni parni plesi |
5-6 | - razlikovanje pojmov enako in različno v lažjem tonalnem ali ritmičnem vzorcu - pravilno ploskanje ritma ob petju (ploskanje samo ob glasbi je manj uspešno) |
- ritmične igre, - otroške izštevanke, nagajivke, - enoglasno petje preprostih pesmi s ponavljanjem, pri čemer se je potrebno izogibati pesmim z večjim tonskim obsegom ( največ 5 tonov obsega) - ploskanje in spremljanje s preprostimi ritmičnimi glasbili ob petju, - ritmična hoja - skoki - rajalne igre, - preprosti in prilagojeni parni plesi |
6-7 | - napredek petja v intonaciji - besedilo je v pomoč pri petju zahtevnejših ritmov - prepoznavanje sprememb v melodiji - narašča koordinacija in skladnost gibnega odzivanja (posamezni deli telesa) - ponavljajoče gibno izražanje, dobro sledijo dvodobnemu taktu - otroci so naklonjeni motorično spodbudni glasbi (poudarjen tempo in ritem) - v tem obdobju trodobnemu ritmu, razen izjemoma še ne sledijo |
- enoglasno petje preprostih pesmi (razpon naj še vedno ne bo večji od šest tonov), razen, če so v skupini vključeni tudi sposobnejši posamezniki, ki zmorejo peti zahtevnejše pesmi z večjim obsegom in daljšim besedilom, - uvajanje ritmičnega spremljanja melodij brez petja - gibanje (koraki, poskoki, tek, rajalne igre, preprosti plesi, lažje oz. poenostavljene različice plesov) v dvodobnem taktu |
Last modified: Saturday, 25 November 2023, 3:33 PM