Zavore
Zavore 1
Merjenje učinkovitosti zaviranja
Celotna zavorna pot sc je tista pot, ki jo naredi avtomobil od trenutka, ko je voznik opazil oviro, do popolne ustavitve. Odvisna je od reakcijskega časa voznika in učinkovitosti zaviranja. Reakcijski čas tR je čas od trenutka, ko je voznik opazil oviro in do trenutka, ko je pričel zavirati. V povprečju znaša tR=0,8-1,2 sekundi. V tem času avtomobil prevozi reakcijsko pot sR. Zavorna pot sZ je pot, ki jo naredi vozilo od trenutka zaviranja do popolne ustavitve.
Zavorna pot je odvisna od:
· hitrosti avtomobila;
· stanja cestišča (suho, mokro, asfalt, makadam);
· nastavitve zavor (udarjene, težko gibljive, poškodovane, zarjavele);
· stanja oblog (posteklenele, naoljene);
· stanja gum (globina profila, tlak v gumah);
· teže vozila in razporeditve teže .
Fading[1]
Dolgotrajno zaviranje ali prepogosto močno zaviranje v kratkem času lahko povzročita tako imenovani fading. Izjemna vročina zavornih oblog zavorni učinek v trenutku nevarno zmanjša. Ko se zavore ohladijo, delujejo zopet normalno. Fading lahko nastane pri zavornih oblogah iz slabšega gradiva, medtem ko se učinek zaviranja pri dobrih gradivih zmanjšuje postopoma.