Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Marjan Veček -
Število odgovorov: 9
HAY
prosim za strokovni nasvet.

Lestos sem še enkrat več izvedel šolsko tekmovanje iz astronomije
in pred sodelavci se lahko pohvalim "navdušil sem 19 učencev" .....
potem pa, danes zjutraj, potrka na vrata kabineta učenec, ki je zbral
dvojno število točk glede na drugouvrščenega in pravi:
"Učitelj, jaz ne bi šel na državno, to je pretežko."

Sem se vprašal: "Komu je namenjeno to tekmovanje ? Učencem, ki
pri fiziki "not padejo" , ko poslušajo učitelja v osmem razredu,
učencem izbirnega predmeta (mojim sedmošolcem, ki so šele spoznali
astronomijo) ali učencem, ki so člani astronomskih krožkov, klubov ?
Če vam zaupno povem, da imam v oddelku učenca, ki bi se vpisal na
srednjo astronomsko šolo, ker ga to neverjetno zanima ? Zanj ne vem,
ali je bral predlagano literaturo, zase vem, da ne vem, kdaj bi, ob vseh
obvezah do rednega pouka, ampak ....
Zavedam se, da morajo biti tekmovanja nastavljena na "stopničko več",
ampak, dragi kolegi, recite nekaj, vi poznate učne načrte in prakso ....
Komu mar, če so nam, učiteljem, naloge lepe in so nam izziv, ko se nam
eno četrtkovo jutro zgodi:
"Učitelj, jaz ne bi šel na državno, to je pretežko."
Vsaj mene ta stavek boli.

Lepo vas pozdravjam
Marjan
V odgovor na Marjan Veček

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Aleš Kotnik -
Hej Marjan in kolegi, tudi tisti, ki ste odgovorni za to tekmovanje (DMFA),

Tudi jaz sem se letos po prigovarjanju nekaterih učencev po štirih letih odločil spet sodelovati na tekmovanju iz astronomije. Po šest učencev iz osmega in devetega razreda se je prijavilo na tekmovanje. Med njimi tudi taki, ki zares ogrooomno vedo o astronomiji. Potem pa šok, poraz. Pa kaj je tem ljudem, ki to sestavljajo. Naloge takšne, da moraš biti strokovnjak, ne pa učenec, ki se šele za nekaj navdušuje. Da pa se sploh ne pogovarjamo o točkovanju nalog. Naloga vredna šest točk ali nič. Kaj pa vmes? A ni možno dobiti 1, 2, 3, 4, 5 točk pri tej nalogi? In še pri kakšni. No, pa ste, dragi kolegi na DMFA spet naredili nekaj za popularizacijo naravoslovja. Čestitam vam. Le pripravljajte tekmovanja za svoje učence s krožkov.
Pa prijetno tekmovanje v prihodnje, Aleš
V odgovor na Aleš Kotnik

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od natalija podjavoršek -
Tudi meni se zdijo naloge prezahtevne za učence osnovne šole... Ni dovolj zanimanje za stronomijo, potrebno je veliko piflanja in še zelo pameten moraš biti...
V odgovor na Aleš Kotnik

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Gregor Arko -
Kolega Aleš popolnoma se strinjam z vami.
Grenkobo poraza sem čutil tudi na slastni koži, saj je tekmovala tudi moja hčerka, ki je navdušena nad astronomijo. Kolegica jo je odlično pripravila, seveda sem sodeloval tudi sam (pri domačih nalogah). A prejšnji četrtek, je prišla domov poklapana, kot še nikoli.

LP, Gregor
V odgovor na Marjan Veček

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Lidija Babič -
Pa sem naivno mislila, da so samo srednješolske naloge težke ..

Dijak 1. letnika gimnazije ima do decembra za seboj bolj malo snovi, ki bi jo lahko vnovčil predvsem pri B. nalogah. V treh mesecih se pa tudi ne da predelati snovi treh let. Tako dijak 1. letnika nima v primerjavi z dijakom 4. letnika prav nobene možnosti, da gre naprej. 

Tudi jaz sem razočarana nad tekmovanjem, saj bi vsaj na šolskem nivoju naloge morale biti bolje ukrojene glede na matematično in fizikalno znanje dijakov. 

Lidija Babič, mentorica astronomskega krožka na Gimnaziji Litija
V odgovor na Marjan Veček

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Marjan Veček -
HAY

se bom postavil v vlogo starša ....
Učitelj fizike je mojega otroka povabil, prepričal, da je šel na
tekmovanje iz astronomije. Seveda mulc ni vadil, ampak mu je uspelo.
(Pozabimo zdaj naloge, vsaj meni so čudovit pripomoček, ko najdem
zanesenjaka, ki prihaja vaditi.)
Učitelj fizike je mojemu otroku dal polo nalog "za domov" z željo, da
jih reši v dveh dneh.....
Meseca junija pa izvem (kar je otrok doma zamolčal), da je prepričljivo
zmagal na šolskem tekmovanju, nato pa ga učitelj fizike NI prijavil na
naslednji nivo tekmovanja. Briga mene, če je otrok "fintaril", učitelj ga
je potunkal in mu zapravil štipendijo. (recimo)
Naj učenca vseeno prijavim na državno tekmovanje, čeprav ne bo šel ?

Lep pozdrav
Marjan

V odgovor na Marjan Veček

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Saša Krapež -
Moje mnenje je, da so bile naloge relativno enostavne. Naj pojasnim...
1. Praktično pri nobeni nalogi ni potrebno drugo znanje kot samo poznavanje astronomije. Nekaj malega je matematike in geometrije, ki pa sta pri astronomiji tako ali tako nepogrešljivi.

2. Vprašanja so pokrivala zelo široko poznavanje astronomije in se skoraj nikjer niso spuščala v detajle ali poglobljeno razumevanje nekega pojava pri astronomiji. Pri ostalih predmetih bi temu rekli minimalni oz. temeljni standardi znanja. Dve oz. tri naloge (A sklopa) so bile mace zahtevnejše.

3. Težave torej ne predstavljajo zahtevne naloge, ker to pač niso bile. Problem je v obravnavani snovi.

Prav zanima me, koliko od vas je učencem demonstriralo orientacijo po nebu na prostem, ali pa na konkretnem teleskopu izračunalo in dokazalo povečavo sistema? Kaj pa kakšen eksperiment o geometriji naše Zemlje v Osončju? Nasprotno! Skoraj sama teorija... Koliko od vas izvede več kot 5 eksperimentalnih vaj pri astronomiji? Pa ta cifra sploh ni velika, glede na količino predlaganih ur iz UN.

Kaj pa poskusi pri fiziki? Kdo jih ne dela? Vsi se igramo z zrcali in zbiralno lečo. Prav tako najbrž vsi delamo poskuse o hookovem zakonu, pa poskusi z brnačem na vse načine...

Enostavno ni časa in ni kvalitetnega izobraževanja za astronomijo. Astronomija je vzeta kot neko (prekratko) poglavje in nič drugega. Žal. Obravnava se preveč teoretično, kar je nekvalitetno. Efekt poznamo iz fizike.
Tukaj nam manjkajo kvalitetna izobraževanja iz didaktike astronomije za učitelje.

Bi pa imel pripombo na točkovanje, ki je rahlo nejasno. 6 točk ali nič...?!? Mislim, da se dopušča tudi točke za delno rešeno nalogo.
V odgovor na Saša Krapež

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Aleš Kotnik -
Pozdravljeni!

Zadnjič se oglašam na to temo, ker je zame preteklost, kakor tudi samo tekmovanje. Mene tu zraven pač ne bo, pa ne bo kakšne večje škode zaradi tega tudi ne za učence. Astronomijo (izbirni predmet) poučujem v 7., 8., 9. razredu že od vsega začetka (uvajanje devetletke - 1. runda v Sloveniji) in na naši šoli je poleg Nemščine le astronomija stalnica med izbirnimi predmeti. Prav tako lahko rečem, da je moja diploma iz fizike bila ravno iz smeri astronomija. Torej mi zadeva ni neznanka, pa tudi otrokom poskušam nuditi, kar jim pač v dani (finančno kritični) situaciji lahko. Od opazovanj s teleskopi, pa dela z zvezdno karto, pa ekskurzije, pa predavanja in še bi se kaj našlo. A vseeno mopram povdariti, da poleg treh ur astronomije na teden, poučujem še 16 ur matematike, dve uri fizike, pa dodatni pouk, pa pet ur DSP, pa dve uri interesne dejavnosti odbojka in morda še kaj. Aja, pa skoraj bi pozabil, starš dvema krasnima najstnicama sem, ki me tudi potrebujeta.
Dajte no, popularizacija predmeta pomeni povsem nekaj drugega, pomeni zanetiti iskro v očeh nadobudnih otrok, ki pa bodo morda kdaj postali člani kakšnega astronomskega društva in tam začeli z resnim delom pri astronomiji.
In še kolega Krapež. Poglejte si točkovnik, pa mi boste potem dali prav. Pri nekaterih nalogah B točkovnik ni razdelan in vmesnih točk ni.
Pa ne se sekirat dragi kolegi naravoslovci, si bo že nekdo izmislil še kako tekmovanje, saj je izbira zares pestra že sedaj. Družboslovci lepo delijo priznanja otrokom, pri naravoslovju pa moramo učitelji verjetno delati čudeže.
Pa lepo nedeljo vsem skupaj, Aleš
V odgovor na Aleš Kotnik

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Rajko Đudarić -
Moji raziskovalci delajo raziskovalno nalogo s katero želimo ugotoviti, koliko osnovnih šol izvaja izbirni predmet astronomija.
Vse učitelje, ki imate izbirni predmet astronomija na šoli prosim, da mi ob priliki samo potrdite, da se pri vas izvaja.

Moj komentar na naloge iz astronomije je zelo kratek: Vsako nalogo iz astronomije v osnovni šoli mora znati rešiti prav vsak učitelj, ki tam uči fiziko. Trdim, da vseh nalog ne znamo niti sami rešiti. Torej problem je samo v tem, da učitelji potrebujemo več znanja, ki jih nismo dobili v zadostni meri na fakultetah. Seveda smo pridobili zelo "veliko" balasta, ki nam v osnovni šoli prav nič ne koristi, razen za inštruiranje srednješolcev. 
Kako bomo prišli do teh znanj, če namesto namenskih strokovnih seminarjev imamo splošne seminarje za celoten kolektiv, ki so cenejši, večina učiteljev pa od njih nima prav nobene koristi, je seveda vprašanje na katero nihče nima odgovora.

Starejši učitelji dobro poznate stare študijske skupine. Nisem nostalgik, jih pa zelo pogrešam, ker sem se tam veliko naučil praktičnih reči, ki sem jih lahko uporabili pri pouku.
Današnje študijske skupine pa nimajo več smisla, ker se večkrat ukvarjamo s problematiko, ki naj bi jo reševali ozko usmerjeni strokovnjaki.

Lep pozdrav in hvala, Rajko

rajkodudaric@gmail.com


V odgovor na Marjan Veček

Odg: Osnovno šolsko temkovanje iz znanja astronomije

od Sebastjan Zamuda -
Sam sem sicer učitelj fizike v gimnaziji, a mislim, da so vsaj nekatere težave pri tekmovanju iz astronomije v osnovni in srednji šoli podobne. Na spletnih forumih sodelujem zelo redko, a sem se za komentar na tem mestu odločil predvsem zato, da vas pozovem, da namesto negodovanja na forumih raje organizatorju vsi skupaj predlagamo pogovor o vsebini in obliki tekmovanja. Vsak izmed nas ima svoj pogled in jaz svojega na tem mestu ne nameravam podrobno razčlenjevati. Zagotovo je veliko ciljev, ki jim tekmovanje poskuša slediti in je to del težave. Nedvomno bi bila velika škoda, da se učitelji in učenci/dijaki ne bi odločali za tekmovanje.

Naj poudarim, da nikakor ne negodujem zaradi neuspeha dijakov z moje šole, kot se včasih zgodi pri kakšnem učitelju. Če se na državno tekmovanje uvrsti več kot 10 dijakov z ene šole, bi verjetno pričakovali, da bo tam mentor navdušen nad sistemom, pa nikakor ni tako. A če pri nalogi, ki je vredna 8 točk, od 31 tekmovalcev na šolskem tekmovanju prav vsi dobijo 0 ali 1 točko, je to kar resna težava. Ne trdim, da je težava vedno v nalogi sami, lahko je tudi pri mentorju ali razumevanju tekmovanja. A po mojem trenutnem razumevanju te naloge s srednješolskim znanjem fizike in uporabo literature za tekmovanje dijaki te naloge ne morejo rešiti (brez pomembnega netrivialnega privzetka ali pa morda kakšnega članka v eni od revij). Seveda se lahko motim in dobro bi bilo, če bi lahko tudi take reči predebatirali.

Kot rečeno pa namesto (ali vsaj poleg) negodovanja na forumu predlagam, da organizatorjem predlagam skupen pogovor o nalogah na tekmovanju. Ne dvomim, da imamo drug drugemu veliko povedati in da se iz tega lahko vsi kaj naučimo. Na koncu pa je zagotovo najpomembneje, da gredo spremembe v dobro učencev in dijakov.

Sam nedvomno predlagam, da učenca prijavite na tekmovanje in ga spodbudite, da se ga bo udeležil. Kakšna beseda v to smer, da dijaka obvarujemo pred negativnimi občutki ob morebitnem neuspehu, pa v trenutni situaciji verjetno ne škodi. Morda kaj takega, da tudi mentorji ne vemo natančno, kakšne naloge bodo na tekmovanju, in zato morebitno (zelo) majhno število doseženih točk ne more biti razumljeno kot neuspeh. Zagotovo pa se strinjamo, da bi bilo bolje, da takih besed ne bi bilo potrebno izreči.

Lp,
Sebastjan Zamuda