V slovenskem jeziku je izšla primerjalna študija Državljanska vzgoja v Evropi (pdf).
Poročilo obravnava nacionalne politike in strategije za prenavljanje kurikulov državljanske vzgoje.
Osredinja se na ukrepe za spodbujanje učenja s praktičnim delovanjem, kar je kritični element na
področju učenja, ki zahteva praktične spretnosti.
Da bi povečali sodelovanje in participacijo, morajo ljudje imeti ustrezno
znanje,spretnosti in odnos.
Socialne in državljanske kompetence so zato med najpomembnejšimi
vidiki evropskega sodelovanja na področju izobraževanja ; spadajo med
osem ključnih kompetenc, ki sta jih Svet in Evropski parlament leta 2006 določila kot bistvene za
državljane,ki živijo v družbi znanja.( 1 )
Spodbujanje enakosti, socialne kohezije in aktivnega državljanstva s pomočjo šolskega izobraževanja je
tudi eden glavnih ciljev Strateškega okvira za evropsko sodelovanje v izobraževanju in usposabljanju, ki je
podaljšan do leta 2020.( 2 )
Poročilo podaja primerljive in podrobne informacije o predpisih,
programih in pobudah, ki učencem omogočajo pridobivanje praktičnih izkušenj na področju družbenega
in političnega življenja. Razpravlja tudi o načinih preverjanja in ocenjevanja, ki jih uporabljajo učitelji za
vrednotenje praktičnega dela učencev, ter proučuje spremembe začetnega izobraževanja in stalnega
strokovnega izpopolnjevanja učiteljev, katerih namen je omogočiti učiteljem, da bodo bolje poznali
kurikule državljanske vzgoje in izboljšali svoje spretnosti za poučevanje te tematike. V zaključnem delu
študija proučuje vlogo ravnateljev pri razvijanju in izvajanju državljanske vzgoje naravni šole kot celote.
Leta 2010 so vse države članice Evropske unije sprejele Listino Sveta Evrope oizobraževanju za
demokratično državljanstvo in človekove pravice.
( 1 ) Priporočilo 2006/962/ESE evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. decembra, UL L 394, 30. 12. 2006.
( 2 ) Sklepi Sveta z dne 12.maja 2009 o Strateškem okviru za evropsko sodelovanje pri izobraževanju in strokovnem
usposabljanju .