Ker se izobraževanje obravnava kot glavno sredstvo za spodbujanje dejavnega državljanstva, je namen poročila omrežja Eurydice Državljanska vzgoja v Evropi (2012) zajeti razvoj politik in ukrepov, povezanih z državljansko vzgojo v evropskih državah v zadnjih letih. V ta namen poročilo zagotavlja pregled stanja na petih glavnih področjih: 1) cilji in organizacija kurikuluma; 2) sodelovanje učencev in staršev v šolah; 3) šolska kultura in vključevanje učencev v družbo; 4) preverjanje in evalvacija ter 5) pomoč učiteljem in ravnateljem.
- Celotna študija Citizenship Education in Europe (pdf) je na voljo v angleškem jeziku.
- V slovenščini si lahko preberete Poudarke iz študije (pdf).
V tem poročilu se državljanska vzgoja nanaša na vidike vzgoje in izobraževanja na ravni šole, ki pripravlja učence, da postanejo dejavni državljani, z zagotavljanjem potrebnega znanja, spretnosti in stališč, da bodo lahko prispevali k razvoju in blagostanju družbe, v kateri živijo. Ta opredelitev ne zajema le poučevanja in učenja v razredu, temveč tudi praktične izkušnje, pridobljene v šolskem življenju in pri dejavnostih skupnosti.
Poročilo obsega informacije o 31 državah omrežja Eurydice (države članice EU, Islandija, Norveška, Hrvaška in Turčija) in poudarja vidni napredek, dosežen od zadnje študije omrežja o tej temi, objavljene leta 2005. Upoštevane so bile tudi vse pomembne politične reforme, načrtovane za prihodnja leta. Podatki so za šolsko leto 2010/11.