Izboljšanje bralne pismenosti- temeljna naloga slovenskega šolstva

Izboljšanje bralne pismenosti- temeljna naloga slovenskega šolstva

by Jožica Gramc -
Number of replies: 0

MISC INFOPEKA je za vse tiste, ki si prizadevate pri mladih razvijati kritičnost v odnosu do informacij, sporočil in tekstov, ki poskušajo usmerjati njihova življenja ali jih mladi ustvarjajo sami, pripravila istoimensko spletno stran.

Spletna stran se nahaja na : www.kriticnapismenost.org.

Oglejte si spodnji zapis v kontekstu projekta kritična pismenost mladih:

Marsikatere mednarodne primerjave znanja učencev so koristne. Nekatere so bolj stvar prestiža, nekatere ne upoštevajo družbenih vrednot in merijo na osnovi umišljenih globalnih vatlov.

Ena redkih primerjalnih raziskav, ki bi nas morala zaskrbeti predvsem navznoter, ne zaradi sveta, je raziskava o bralni pismenosti. Pokazala je, da slovenski učenci in dijaki vse manj berejo, da ne razumejo tistega, kar preberejo in da se z branjem vse manj (na)učijo.

Zato je pričakovano, da ZRSŠ vodi vseslovenski in vsepredmetni projekt Bralna pismenost. Za dobro branje pa ne zadošča samo trdna volja, spodbuda in osebna odločitev. Dobro branje je tudi stvar tehnike oz. strategije. Obojega se je možno naučiti.

Zato je Založba ZRSŠ izdala knjigo Bralne učne strategije, avtoric Sonje Pečjak in Ane Gradišar.

Recite na šoli, da jo naročijo.

Če bodo učenci in dijaki znali brati, bodo kdaj prebrali tudi kaj geografskega. Če ne bodo znali brati, jim tudi tisti drobec znanja geografije, ki jim ostane od učiteljevih razlag, ne bo dosti koristil.

Več na povezavi

vir: Igor Lipovšek, SS-geografija