18. tekmovanje iz znanja geografije

18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -
Number of replies: 57
Drage sotrudnice in sotrudniki.
Na spletni strani   http://www.zrss.si/default.asp?rub=6139 je poleg razpisa 
zdaj objavljena tudi literatura za 18. tekmovanje iz znanja geografije.
In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Stepišnik -
Pozdravljeni!

Eden izmed virov za šolsko tekmovanje ni dostopen:

Lp,
Klemen Stepišnik


In reply to Klemen Stepišnik

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Anita Vrtin -
Ja, res. Tudi sama sem probala priti na to spletno stran, pa mi ni uspelo.
In reply to Anita Vrtin

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -

Rešujemo problem in se opravičujemo.

Prosili smo avtorje, če je možno dobiti originale. V skrajni sili, bomo za šolsko tekmovanje ta del literature umaknili. Ampak počakajmo do 15. decembra.

Za prihodnje leto pa je možno samo dvoje: izogibati se spletni literaturi ali pa jo kopirati in postaviti v spletno učilnico.

In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Anja Rajh -
Pozdravljeni,
v petek 1. februarja poteka v Lj sejem Informativa. Tudi nasi devetosolci se ga bodo udelezili v dopoldanskem casu. Kako naj sedaj izvedemo tekmovanje?
Ima se kdo ta problem? Kolikor mi je znano, imajo vse sole domzalske obcine organiziran obisk Informative.
lp
In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Anja Rajh -
Pozdravljeni,
v petek 1. februarja poteka v Lj sejem Informativa. Tudi nasi devetosolci se ga bodo udelezili v dopoldanskem casu. Kako naj sedaj izvedemo tekmovanje?
Ima se kdo ta problem? Kolikor mi je znano, imajo vse sole domzalske obcine organiziran obisk Informative.
lp
In reply to Anja Rajh

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -
Problem je večplasten.
Formalno gledano je bil koledar tekmovanj objavljen pred začetkom šolskega leta in šole delajo narobe, če svoje dejavnosti, ne da bi opozorile učence, načrtujejo v času tekmovanje. Načelno bi se morali učenci oz. njihovi starši  odločiti, šola pa jim omogočiti, da tekmujejo in ne gredo na sejem. Ali se odločijo, da gredo na sejem in ne tekmujejo. 
Drug vidik je, da je treba "v dobro učencu" (ali je to res, ali gre le za odrivanje spoznanja, da se bomo morali vedno v življenju odločati le za eno med več izbirami, je filozofsko vprašanje). Ker nisem sodnik ali moralna avtoriteta, ne morem soditi, kaj je prav, kaj ne. Naj učitelji plavamo s tokom ali naj se toku zoperstavimo? 
Ampak: tekmovanje je čez 6 dni in pol, zato prepustimo načelne razprave prihodnosti.
Dejstva so:
- tekmovanja se ne da spreminjati;
- koledarja tekmovanja se ne da spreminjati;
- ni strojnega boga (deus ex machina), ki bi tragedijo razrešil.
Dejstvo je tudi, da je za šolsko tekmovanje odgovorna šolska komisija oz. njen vodja. To je praviloma učitelj geografije. Naporna in odgovorna naloga; če bo tekmovanje uspelo, bomo pozabili, če bo problem, bo sam nosil breme odgovornosti.
Če je šolsko tekmovanje izpeljano tako, da ne ogrozi legalnosti tekmovanja na drugih šolah in se znotraj šole nihče ne pritoži zoper tekmovanje oz. je morebitno pritožbo možno utemeljeno zavrniti in so tekmovalci (in njihovi starši) sprijaznjeni s tem, da so njihovi rezultati, ki jih je v strežnik DMFA vnesla šolska komisija,  javno objavljeni ...
.. bo vse v redu.
Ampak to je samo moje stališče. 
In reply to Anita Vrtin

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Boštjan Majerič -

Tule je vse skupaj zbrano na enem mestu... https://www.dropbox.com/s/5b7yths4r063h2v/Gradivo%20GEO.pdf

Vsekakor pa preverite, če je OK.

In reply to Boštjan Majerič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Martin Štinjek -

Zanima me zakaj je bilo potrebno spremeniti pravilnik o geografskem tekmovanju. Moti me namreč 23. člen (vrednotenje izdelkov), ki pravi: "Izdelke ovrednotijo učitelji geografije oziroma od ustrezne tekmovalne komisije izbrane osebe najkasneje v 3 urah po oddaji izdelka."

Sprašujem se kako naj to izvedem pri okoli 50 tekmovalcih. Sem namreč edini geograf na šoli, ki ima povrh vsega tisti dan še geografski seminar. Porajajo se mi tudi vprašanja okoli izbiranja datumov za pomembne geografske dogodke.

In reply to Martin Štinjek

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Kristijan Jeršin Tomassini -
Tudi pri nas bo letos to "mission impossible", saj imamo prijavljenih 69 učencev, sam pa imam ta dan v Portorožu še druge obveznosti in niti v teoriji ne bo mogoče popraviti nalog v 3 urah... Tekom vikenda bo urejeno, v petek pa zagotovo še ne...
In reply to Martin Štinjek

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Zadravec -
Martin, v členu res piše, da je potrebno izdelke ovrednotiti v 3 urah po koncu pisanja, objavit pa je potrebno izdelke najkasneje v treh dneh, tako da je dovolj časa, da vneseš vse rezultate v dmfa.
In reply to Boštjan Majerič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Valentina Tolar -
Boštjan je prav lepo zbral vso literaturo za tekmovanje. Hvala! Literaturo sem pregledala in na strani Wikipedije pod Tehnologija tretje generacije zasledila:
"Leta 2007 se pojavi prve elektrarna na svetu z uporabo energije plimovanja. Ta je nameščena v ožini Strangford Lough na Irskem."
To ni res, saj na severu Francije že več desetletij deluje taka elektrarna: La Rance.
Kako bomo rešili ta problem z napačnimi podatki?
In reply to Valentina Tolar

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Anton Polšak -
Najbolje, da takšnega vprašanja ni med nalogami. Še kar nekaj vprašljivih podatkov in informacij najdemo v vsej literaturi, a upam, da se jim bomo izognili in ne bo vprašanj ravno na te trditve.
In reply to Boštjan Majerič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by marija kovac -
Boštjan, najlepša hvala za literaturo na enem mestu. 
Kako enostavno in hitro!!
lp
mkovač
In reply to marija kovac

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Stanka Stružnik -
Pozdravljeni, 

ravnokar sem prebrala na DMFA strežniku, da je tekmovanje v petek ob 14. 00 uri in ne več ob 13. 00 uri, kot je bilo in je še  objavljeno v razpisu. Ob kateri uri naj se torej začne tekmovanje?

LP, StankaStružnik
In reply to Stanka Stružnik

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Danijel Lilek -
Pozdravljeni,

Uraden čas pričetka pisnega dela tekmovanja je 13.00 ura. To pomeni, da bodo rešitve snemljive ob 13.30.
Prijetno in uspešno tekmovanje vam želim.

S prijaznimi pozdravi,

Dani
In reply to Danijel Lilek

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -
Kar se intervencije glede literature tiče, je lahko kaj formalnega res na tem (moramo biti korektni in spoštovati zakon), včasih pa tudi nečimrnost in pohlep. Moram dobiti več informacij.
Boštjan, če boš potreboval pomoč, bom seveda na voljo. Se čutim soodgovornega.
Za prihodnje leto pa najbolje vzeti Geografijo v šoli, Geografski obzornik in uradne strani SURS, ARSO, ... kot vir oz. literaturo.
In reply to Boštjan Majerič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Boštjan Majerič -
Obveščam, da je gospa Ana Vedenik prijavila literaturo, ki je bila zbrana in objavljena, češ da kršimo avtorske pravice. Se opravičujem, povezava je bila odstranjena.
Nikoli več...
In reply to Boštjan Majerič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Zadravec -
kaj se ljudem v tej sloveniji meša od prenapihnjenosti... še dobro, da si zelo mastno zaslužil!

Upam, da si ji napisal kak "groziln" mejl, pa naj si tisto literaturo nekam vtakne!
In reply to Boštjan Majerič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Franc Vogrinčič -
Tako se pri nas dogaja ljudem, ki hočejo drugim pomagat. Žalostno!
In reply to Klemen Stepišnik

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by patricija pregrad -
Pozdravljeni!
Tudi med literaturo za območno tekmovanje so trije viri nedostopni:
3. Sončna naselja
4. Bioplin in video
5. Vlak na bioplin
LP, Patricija
In reply to patricija pregrad

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -
Hvala, bomo presejali in ločili zrno od plev.
Če še kaj najdete, sporočite prosim.odobravanje

In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Zadravec -
Imam vprašanje glede možnih odgovorov špri osnovnošolski poli:

- ali lahko pri 7. nalogi upoštevamo tudi uporabo električnih avtomobilov kot primer zmanjšanja onesnaževanja okolja, ki jih bo država subvencionirala?
In reply to Igor Zadravec

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Strmljan -
Jaz bi rekel, da ja, ker če pogledamo predpisano literaturo:

Poleg raznih omejitev pa bo prehod v nizkoogljično družbo pomenil vrsto novih priložnosti in tudi državnih in drugih spodbud, s pomočjo katerih naj bi država dosegla zastavljene cilje. Kot je predvideno v omenjenem zakonu in drugih predpisih, bo država še bolj spodbujala gradnjo nizkoenergijskih in pasivnih hiš, energetsko sanacijo starih stavb, vgradnjo toplotnih črpalk, varčnih žarnic, uporabo biomase za ogrevanje, vgradnjo sončnih zbiralnikov, sončnih celic in podobnih izdelkov, ki omogočajo manjšo rabo energije in manj onesnažujejo okolje. Predvidevamo lahko, da bo podobno kot v Nemčiji spodbujala tudi nakup varčnih gospodinjskih aparatov z uvedbo posebnih subvencij. V Veliki Britaniji med drugim država posebej spodbuja nakup električnih vozil (od 2000 do 5000 funtov za vsak avtomobil) in podobno.
Podobne spodbude za varčevanje z energijo in manjše onesnaževanje okolja je oziroma bo uvedla tudi za gospodarski in javni sektor. S temi in podobnimi ukrepi so namreč v nekaterih evropskih državah, kot denimo v Nemčiji, zelo spodbudili prodajo in vgradnjo varčnih aparatov in materialov ter na tak način pospešili proizvodnjo in prodajo v posameznih sektorjih ter spodbudili razvoj novih storitev in seveda tudi raziskav. Posledično se je v teh sektorjih povečalo tudi zaposlovanje.

Se pravi iz tega je moč sklepati, da se zna kaj takega dogoditi tudi pri nas.

LP, Klemen
In reply to Klemen Strmljan

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Zadravec -
ja, saj je že vprašanje tako zastavljeno, češ... kaj meniš...
In reply to Igor Zadravec

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Strmljan -
In tudi literatura to dopušča, kar je po mojem mnenju najbolj pomembno, kajti če ne je pa res malo morje možnih odgovorov :D
In reply to Igor Zadravec

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Danijel Lilek -
Glede na literaturo in tudi dejansko stanje, je predlagani odgovor sprejemljiv, čeprav ni bil eksplicitno zapisan kot možen odgovor.

lep pozdrav,

Dani
In reply to patricija pregrad

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Danijel Lilek -
Pozdravljeni,

Tudi navedeni viri za območno tekmovanje, so bili, žal med tem časom odstarnjeni. Tako bomo tudi te izločili in jih ne bomo uporabili pri oblikovanju nalog za območno tekmovanje.

Prijazen pozdrav,

Dani
In reply to Danijel Lilek

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Andrej Lenartič -
Torej če prav razumem, ne pridejo v poštev tisti viri, ki so na mislizeleno.net, ostali pa so še vedno aktualni?

Bi pa seveda bil vesel, če bi lahko kdo od odgovornih na kratko v forumu napisal, kateri viri potem takem so, oziroma kateri niso.


Hvala in lep pozdrav,
Andrej
In reply to Andrej Lenartič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Martina Hribernik -
Pozdravljeni!

Prosim, če objavite, vire in literaturo, ki pride v poštev za območno tekmovanje, glede na to, da se sedaj eni viri in literatura ne bodo uporabili.

Hvala in lp, Martina
In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Boštjan Majerič -
Vso srečo jutri in veliko uspeha vsem! To je vedno nek poseben dan! :)
In reply to Boštjan Majerič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Jožica Tratar -

Hvala za srečo. Želim tudi enako. Boštjan, pridružujem se mnenju g. Vogrinčiča.

In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Andrej Lenartič -
Še vedno niso dostopne strani mislizeleno.

Sedaj je problem z literaturo za regijsko tekmovanje.

LP
Andrej
In reply to Andrej Lenartič

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -
Hvala, Andrej. Bomo preverili. Če najdete še kako težavo, zapišite, prosim.

Glede pravilnega odgovora pa do sestanka komisije nimam pravice kar koli povedati.
Načelno pa je tako, da je šolska komisija odgovorna tekmovalcem, sebi in svoji strokovni vesti. Nihče od zunaj vas ne nadzira. Edino na raven šole se lahko kdo pritoži, ampak ob takšni pritožbi se bo morala šolska komisija odločiti. Ker bo letos:
  •  zaradi gneče na območnih tekmovališčih ter 
  • zaradi tega, ker je 1/3 pridobljenih točk neprimerljivih, saj ima vsaka šola svojske naloge za teren, 
  • ter zato, da bi spodbujali množičnost (ki sorazmerno omogoča več šolskim tekmovalcem, da se udeležijo območnega tekmovanja),
malo ali nič dodatnega izbora, bo rezultat znotraj šole določal napredovanje.  
In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Vojka Macedoni -
Po kakšnem ključu pride do doizbora števila tekmovalcev za regijsko tekmovanje? Večina šol pripelje na regijsko tekmovanje 3 učence, lani pa je bilo iz nekaterih šol 6 in več tekmovalcev.
Vojka
In reply to Vojka Macedoni

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Strmljan -
Na vsakih 15 udeležencev 1 tekmovalec + doizbor.

LP
In reply to Klemen Strmljan

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Sabina Časar Pretnar -
Živjo.
Nov pravilnik pravi drugače. Od 1-12 učencev 1 tekmovalec, od 13-25/2, od 26-45/3, nad 46/4 gredo naprej na območno tekmovanje. To piše v novem pravilniku člen. 24. Končni dosežki tekmovalcev pa ne smejo biti manjši od 50% vseh možnih točk. In še + doizbor, če bo.

Lp, Sabina
In reply to Klemen Strmljan

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Vojka Macedoni -
Drži, na 15 udeležencev 1 tekmovalec (pravilnik), ampak kaj pripelje do doizbora? Število doseženih točk?
Vojka
In reply to Vojka Macedoni

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Danijel Lilek -
Pozdravljeni,

24. Člen o napredovanju na naslednjo raven tekmovanja se glasi:

Območno tekmovanje

24. člen
(Udeleženci območnega tekmovanja)

Območnega tekmovanja se lahko udeležijo tekmovalci od vključno 6. do vključno 9. razreda in tekmovalci od vključno 1. do vključno 4. letnika srednjih šol.

a) Osnovna šola

Območnega tekmovanja se s šole udeleži:

- 1 tekmovalec, če je na šolskem tekmovanju tekmovalo do vključno 12 tekmovalcev,

- 2 tekmovalca, če je na šolskem tekmovanju tekmovalo od 13 do 25 tekmovalcev,

- 3 tekmovalci, če je na šolskem tekmovanju tekmovalo 26 do 45 tekmovalcev in

 - 4 tekmovalci, če je na šolskem tekmovanju tekmovalo 46 ali več tekmovalcev,

njihovi končni dosežki pa ne smejo biti manjši od 50% vseh možnih točk.

Pri izenačenem rezultatu se upošteva večje število točk doseženih na terenskem delu

tekmovanja. Če je tudi ta dosežek enak, tekmovalna komisija z dodatno nalogo določi

uvrščenega tekmovalca.

Območnega tekmovanja se poleg tekmovalcev iz prejšnjih odstavkov tega člena udeležijo

tudi tekmovalci, ki jih na osnovi dosežkov s šolskih tekmovanj vsako leto sproti izbere

informacijski strežnik po zaključku vnosov poročil s šolskih tekmovanj. Z vsake šole lahko z doizborom dodatno napreduje en tekmovalec.


Osnova za doizbor je skupni dosežek tekmovalca na šolskem tekmovanju.


lep pozdrav, Dani
In reply to Danijel Lilek

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Anton Polšak -

Spoštovani!

Na spletni strani http://www.zrss.si/default.asp?rub=6139 je objavljena nova različica literature za tekmovanje, kar je posledica nedostsopnosti nekaterih strani. Če ne bo problema avtorskih pravic, bomo objavili tudi zbrano literaturo.

In reply to Anton Polšak

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Strmljan -
Pozdravljeni,

ali pride na območnem tekmovanju v poštev zgolj literatura predpisana za to stopnjo ali lahko tekmovalci pričakujejo tudi vprašanja, ki se nanašajo na predpisano literaturo za šolsko tekmovanje?

Lep dan želim.

Klemen
In reply to Klemen Strmljan

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Anton Polšak -
In reply to Anton Polšak

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Strmljan -
Super,

samo še povejte ali ta da velja za prvi ali za drugi del vprašanja :D

LP
In reply to Klemen Strmljan

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Stepišnik -
Viri za območno tekmovanje so dodatek k šolskemu. V poštev prideta torej gradivi za šolsko in območno.

LP
In reply to Klemen Stepišnik

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Strmljan -
Ja včasih je potrebno samo malo pobrskati, kjer se nahaja odgovor.

Vseeno hvala g. Stepišnik :D

Seos ;D
In reply to Klemen Strmljan

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Anton Polšak -
No, spoštoivani kolegi, pravilno ste ugotovili. Tudi pri literaturi piše "območno-dodatno k šolskemu" in "državno-dodatko k območnemu in šolskemu". Je pa v praksi tako, da se le manjši del nanaša na literaturo za prejšnjo raven.
In reply to Danijel Lilek

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Zoran Habot -
Glede na število po pravilniku, so mi pripadala 3 mesta; doizbor je dodal še enega. Super. Bomo videli, kako je na drugih šolah. 

Kajti, če jih ima "neka" šola, kjer je tekmovalo 35 otrok 6 ali več, potem zapuščam ta sistem in tako tekmovanje (Tako je bilo lani v našem območju).

Kje bo pa državno? 

Vesele počitnice vsem!!!
In reply to Zoran Habot

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Marjan Veček -
Zanimivo je spremljati razmišljanje učiteljev geografije
okoli šolskega, področnega in državnega tekmovanja.

Zorana pa si želim nekaj vprašati ... tekmuje Zoran z
učitelji geografije čez vso Slovenijo, ali tekmujejo
njegovi učenci "sami s seboj" in s sošolci širom Slovenije?

Meni je sistem tekmovanja "na izbrano vsebino", ki sem
ga opazil pri geografiji, zelo všeč, saj izključi vse tiste
"moderne" pristope fleksibilnega predmetnika in "flexi"
urnika. Dejansko gre samo še zato, kaj se želi učenec
ob obveznem programu "naučiti" ... Seveda, bo bližnja
skupnost znala "vrednotiti" mentorja, kot neuspešnega,
če ne spravi učenca do zlatega priznanja .... ker ta
"bližnja skupnost" ne razume, da mora učenec tudi sam
zase "glavo v informacije zariti" ....

Lep pozdrav
Marjan
In reply to Marjan Veček

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Zoran Habot -
G. Veček!

Saj to je tisto kar jaz pravim. Sistem ni OK, ker lahko na tekmovanje zaradi mentorja, pride več tekmovalcev. Namreč mentor ali mentorica na šolskem malo drugače uredi "podatke" in naenkrat ima več tekmovalcev na območnem in posledično, večje možnosti za uvrstitev na državno tekmovanje. 
Niso vsepovsod tako samokritični in realni. Zato pa sem lani predlagal še bolj objektivni način tekmovanja; kjer mentorji nimamo velikega vpliva na rezultate, razen s pripravo na tekmovanje. Vendar očitno to ni potrebno, saj sedanji model ustreza. 
Da obnovim: Teorija bi bila na DMFA strežniku dostopna določen čas. Učenec jo reši, kot anketo in odgovori se takoj ovrednotijo in so rezultati vidni. Tudi pri teoriji se lahko doda malo terena (splošna vprašanja). Pravi praktični del, pa učitelj sestavi sam in ga ovrednoti. To bi bilo bolj pravično in prav za vse. Saj smo v dobi IKT in to nebi smel biti velik problem. 

Vse kar si želim je objektivno vrednotenje.


Kak komentar na to, ko je tema vroča?


LP
Zoran
In reply to Zoran Habot

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Stepišnik -
Tudi v meni tli želja po večjem nadzoru nad izvedbo šolskega tekmovanja. Menim pa, da Zoranov predlog ni uresničljiv na šolah, kjer imajo več (ali celo veliko več) tekmovalcev kot je računalnikov v računalniški učilnici. Razen, če bi hkrati korenito spremenili tudi pravilnik. 
Sicer sem zaradi več razlogov zagovornik takšnega načina vrednotenja znanja in ga tudi uporabljam pri poučevanju.
In reply to Klemen Stepišnik

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -
Tudi moja želja je (ampak sem samo eden od 650), da bi pisni oz. testni del spravili k računalniku.mešano
In tudi moja zadrega so možnosti šol. Če imajo 15 računalnikov, ne bi imel zadržka narediti tekmovanja za 45 tekmovalcev. Vsi bi čakali v eni sobi. Ob 14.00 pokličemo prvih 15, ki "pišejo" 10 minut.  Nato druga skupina in nato tretja. Edino pri tretji bi morali med čakanjem paziti, da se ne srečajo z onimi iz prve skupine. Tudi na računalniku se da narediti, da drugi skupini drugače razmeče vprašanja. Nekatera vprašanja je možno enakovredno obrniti (prva skupina izmed petih podatkov išče največjega (najpomembnejšega), druga najmanjšega (najmanj verjetnega). Če se komisija odloči, da so tri vprašanja zares enako zahtevna, lahko prva skupina dobi prvega, druga drugega in tretja tretjega.
Vsaj na začetku bi imeli težavo, kako narediti, če bi bilo kandidatov za več kot tri skupine.
smeško
Glede na to, da smo strežnik DMFA in vnos vanj usvojili, si lahko prihodnje leto spet privoščimo kakšno premišljeno izboljšavo. Moje misli gredo v dve smeri: eno je tisto, kar so kolegi že zapisali in sam nadaljeval tule, drugo je kakovostno izboljšati in raziskovalno poglobiti terenski del.
.
odobravanjeP.S. Dvigam klobuk pred Marjanom, Zoranom in Klemenom. Počitnice so, vi pa razmišljate o tekmovanju. Spoštovanje!
In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Zoran Habot -
Saj počitnice so čas zato. Med tednom je treba tekoče zadeve reševat. pomežik
Drugače pa, kolikor vidim, imaš sistem že dodelam. Me veseli in čakam nadaljno fazo. Mogoče tema za drugo leto na študijski: Tekmovanja in njihov pomen za učenčev razvoj ali kaj podobnega.
DMFA pa dajmo nadgradit, da nas učenci ne bodo prehiteli.režanje

LP
In reply to Klemen Stepišnik

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Zoran Habot -
Klemen,
res je lahko težava to. Vendar je tudi to izvedljivo. Glej na naši šoli imamo vso papirologijo na Lopolisu (ni reklama, smeško). Zato imamo po šoli - wifi. Posledično so učitelji rabili stacionarce ali še bolje, prenosnike. Tako se je število le teh močno povečalo. Ker jih je večina šolskih, si jih lahko za tak dogodek sposodim, vključim račun gosta in rešim(j)o naloge. 
Ja, nekateri bodo rekli znanstvena fantastika; vendar ali ste letos bili vključeni v projekt Varne uporabe interneta, kjer s(m)o promovirali na nek način tablice oziroma pametne telefone? Poleg tega, da ne govorimo o napravah, ki jih imajo učenci.
Vse v smeri razvoja, aktualizacije in pridobivanja še večjega števila tekmovalcev - otrok, ki si s tekmovanji širijo znanje, razvijajo sposobnosti korelacije znanja in strpnosti do drugače mislečih.

Teren, pa naj ostane teren. To je tisto pravo geografsko. Brez tega ni geografije!!!

LP
In reply to Zoran Habot

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Klemen Stepišnik -
Sicer zgolj sklepam, ampak najbrž ni na vseh šolah tako. Učitelji po mojih informacijah veliko uporabljajo svoje prenosnike, včasih še šolski računalniki ne delujejo tekoče. Učenci še vedno nimajo vsi doma računalnikov, niti približno pa pametnih telefonov. To se naprej navezuje na njihovo računalniško opismenjenost, ki pa se jo res da izboljšati.
Sem mnenja, da mora imeti takšna reč kot je tekmovanje, enotno uporabniško izkušnjo, kar pa je z uporabo različnih medijev (prenosnik, tablica, pametni telefon) težko doseči. Problem nastane pri pretočnosti vsebin, velikosti prikaza, stroških prenosa podatkov (če ni šolskega WLAN). Mogoče se spuščam v malenkosti, ampak žal se lahko starši na koncu "vpičijo" ravno v to. Da ne omenjam potencialnih težav naprav z mobilnimi operacijskimi sistemi (npr. Android) pri spletnih straneh s certifikati ali na sploh zaščitenimi spletnimi stranmi. Pri pouku je vse to super vključevati in učenci res lahko rastejo skupaj z učitelji. 
Kljub temu, da sem močno naklonjen takšnemu pristopu, pa poskušam ob tem ohranjati kritično distanco. Rešitve vidim v zagotovitvi dodatnih prenosnikov (Zoranova ideja), če je to izvedljivo ali pa v reševanju v skupinah (kot je razmišljal Igor). Nenazadnje pa vse šole res nimajo milijon tekmovalcev. :-)

Lep dopustniški pozdrav!

In reply to Zoran Habot

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -
Tri možnosti so in tista o zapustitvi tekmovanja je najslabša. 
  • Najboljša je sprememba sistema v bolj dogovorno pravičnega1.
  • Manj slaba je ta, da vsem tekmovalcem zapišem 30 točk.
  • Najslabša pa zapustitev tekmovanja.

Mimogrede (lahko teoretiziram, ker rezultatov ne poznam): Kaj pa če bo vaša šola ena redkih, ki ima dodatnega tekmovalca?pomežik
---------------------------------------------------------------------------
1 Pravičnost je relativna. 
Kaj pa če so na šoli, ki ima sumljivo veliko tekmovalcev na območnem tekmovanju, veliko in temeljito trenirali? Kaj pa če je generacija učencev takšna? Kaj pa, če učitelj (redni) pouk usmerja v tekmovanju podobno smer?
In reply to Igor Lipovšek st.

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Zoran Habot -
Igor!

Lepo, da si povedal svoje in to sem hotel. Razpravo, ki bo pripeljala do pozitivnih zaključkov. Jaz z pripravo nimam težav, saj rad to delam in učenci res marsikaj novega spoznajo. Za svojimi rezultati lahko stojim brez slabe vesti. 
Tvoja druga trditev, da zapiše 30 točk, je tista, ki mene moti. Da pa bi zapustil tekmovanje, pa je skrajna poteza. Dajmo mentorje  in posledično učence naučit, da z goljufijo in bližnjicami ne pridobijo nič.

LP
In reply to Zoran Habot

Odg: 18. tekmovanje iz znanja geografije

by Igor Lipovšek st. -
Se strinjam, da je s pravili treba omejiti možnost goljufanja. Takrat, ko gre za moje učence, sem tudi jaz krvav pod kožo. Čeprav smo se še po 40 letih na obletnici valete zgražali nad učiteljico, ki je goljufala, da nas je s šole več spravila na občinsko tekmovanje v Domžale - ampak takrat se nam je zdelo prav.

Pa še glede fleksija bi rad komentiral. Če prilagodljivi urnik vzamemo kot obveznost, je narobe. Saj ga zakon zgolj OMOGOČA in ne zapoveduje. Če ga vzamemo kot možnost, ki jo uporabimo v korist učitelju ali učencu, je v redu. Je pa odločitev na ravni šole in je težava takrat, ko bi se pol učiteljev odločilo zanj in pol ne. Takrat pa, in prav ji/mu dam, gordijski vozel preseka ravnatelj/ica.