Odgovori na postavljena pitanja

Odgovori na postavljena pitanja

by Radmila Jakovljević -
Number of replies: 0

a)

Zaista vjerujem u ogromnu snagu kreativnog razmišljanja u toku cijeloga čovjekovog života .Kreativnost je važna sposobnost , ne samo za naučnike , izumitelje ili umjetnike , nego za svakog čovjeka koji se bavi nekim drugim poslovima . Važno je razviti što je moguće više kreaivnost kao " karakternu osobinu " iz mnogo razloga , ne samo zato što ćemo imati mnogo ideja i inovacija . Kreativan čovjek će lakše i kvalitetnije da uči i da stavlja u funkciju naučeno ,postaće kvalitetniji radnik , koji će i olakšati , ali i uljepšati život i rad u svojoj sredini . Pored ideja i inovativnosti kreativna osoba će prijatnije izgledati jer će svoju kreativnost realizovati i kroz oblačenje i uređenje radnog i životnog prostora . Ovo se odnosi na prosječnog čovjeka . Treba li napominjati da su ljudi koji su zadužili čovječanstvo bili veoma kreativni bilo da su to umjetnici ili naučnici .

b)

Pretpostavljam da se misli na razvoj kreativnog razmišljanja u školi . Moja iskustva su vezana za srednje opšte obrazovanje ( gimnazija ) . Mislim da je u gimnazijama po pitanju razvoja kreativnosti učenika katastrofalno . Još uvijek se od učenika traži prosta reprodukcija zastarjelih udžbenika . Nema ni pokušaja da se problem riješi sistemski i institucionalno . Često su pojedinačni entuzijatski pokušaji pojedinaca kontraproduktivni , obzirom da zbog neobučenosti nastavnika za nove metode ti pokušaji postaju lakrdija . Mislim da je u ovoj oblasti obrazovanja ovo veliki problem koji bi hitno trebalo početi rješavati . Ustartu su evidentni mnogi problemi . Kako prepoznati kreativnost kod učenika radeći u učionici sa 35 učenika sa starim analitičkim nastavnim programima koji su takođe zastarjeli i neprimjereni stepenu razvoja tehnologije . Nastavnici skoro da i nemaju stručnu obuku pa rade i po starim metodama rada . Moram naglasiti da većina nastavnika , ukoliko otkrije kreativnog učenika zaista ulaže trud u slobodno vrijeme da je razvije što je moguće više . Ali , to su samo oni pojedinačni ekstemno kreativni ! Ašta je sa ostalima ? Treba dobro razmisliti kako stvari pokrenuti sa mrtve tačke ! U srednjem stručnom obrazovanju je situacija nešto bolja , obzirom da tamo učenici imaju praktičnu i stručno-teoretsku nastavu .