Jezikovno občutljivo poučevanje v razredu

Jezikovno občutljivo poučevanje v razredu

od Maruša Renko -
Število odgovorov: 1

Menim, da je ključno, da je učitelj odprt do raznojezičnosti in je učencem dober zgled v smislu, da jim skozi različne kulture predstavi nove jezike. To lahko učitelj v razredu naredi z vpeljavo raznih iger, glasbe, plesa, hrane, ... Pomembno se mi zdi, da se učitelj pozanima, kateri so materni jeziki učencev v njegovem razredu in učencem, ki imajo drugačen materni jezik da možnost, da ga predstavijo in na tak način pridobijo občutek, da je tudi njihov jezik pomemben. 

Primer moje prakse izhaja iz poletne kolonije, kjer je bilo skoraj polovica otrok iz Ukrajine. Veliko ukrajinskih otrok ni razumelo slovenščine, slovenski otroci pa niso razumeli njih. Tekom celotne kolonije smo tako vzgojitelji večkrat organizirali dejavnosti, ki so vključevale učenje in spoznavanje ukrajinščine, spoznavanje ukrajinske glasbe in plesa, običajev, itd. Menim, da je bil ta pristop zelo smiseln saj so se vsi otroci naučili novih besed v drugih jezikih in se med seboj tudi povezali.


V odgovor na Maruša Renko

Zadeva: Jezikovno občutljivo poučevanje v razredu

od Barbara Pavlič -
Menim, da je tak pristop k raznojezičnosti izjemno dober in koristen za učence. Z vpeljavo različnih dejavnosti, kot so igre, glasba, ples in hrana, učitelj ustvarja spodbudno okolje, kjer se učenci lahko naučijo in spoznajo nove jezike ter kulture na interaktiven način. Pomembno je tudi, da učitelj aktivno vključuje učence z različnimi maternimi jeziki, daje jim možnost, da svoj jezik predstavijo in da se zavedajo, da je njihov jezik pomemben in vreden spoštovanja.

Tvoj primer iz poletne kolonije, kjer ste organizirali dejavnosti za učenje in spoznavanje ukrajinščine, ukrajinske glasbe, plesa in običajev, je odličen primer dobre prakse. Ta pristop je omogočil otrokom, ki niso razumeli slovenščine, da so se naučili novih besed v drugih jezikih, hkrati pa so se tudi medsebojno povezali. To je ustvarilo inkluzivno okolje, kjer so se otroci lahko počutili sprejete in cenjene ter se medsebojno podpirali pri učenju novih jezikov.

Za izboljšavo te prakse bi lahko razmislila o vključevanju več različnih dejavnosti, kot so ustvarjalne delavnice, gledališke predstave ali skupni projekti, ki poudarjajo raznolikost jezikov in kultur. Prav tako je pomembno spodbujati medkulturno razumevanje in spoštovanje ter ustvariti prostor za izmenjavo jezikovnih izkušenj med učenci. S tem bi lahko še bolj obogatili učni proces in pripomogli k širjenju medkulturnega dialoga med učenci.