Pozdravljeni,
ste že razmišljali na kakšen način boste pridobili ocene za čas izobraževanja na daljavo?
Ne, ker v nobenem primeru noben način ocenjevanja ne more biti objektiven in pravičen.
https://www.delo.si/novice/slovenija/ocenjevanje-na-daljavo-ne-more-biti-pravicno-300148.html
Naj dodam, da učim 150 otrok, v tem času se mi jih ni oglasilo 60. Kljub vsem naporom nas razrednikov, svetovalne službe, se ne oglasijo... In ne vem, kaj delajo, ali delajo, kako delajo. Nič. Vem pa, da so na eni drugi šoli tudi starše klicali učitelji in jih starši dol s telefona mečejo... Se ne pogovarjajo, ne želijo imeti stika z učitelji.
In potem se bomo šli ocenjevanje? Mislim, da je pred dnevi učiteljica Bojana Potočnik povedala dovolj https://www.facebook.com/100004144081859/posts/1643798489101605/?app=fbl
Nas nihče ni vprašal, ali imamo računalniško in programsko opremo, s katero bomo lahko delali od doma. Niti kakšno povezavo za internet imamo. Ne, ker ni isto živeti v Ljubljani ali pa nekje na obrobju Slovenije, kjer je še signal mobilne telefonije komaj zaznaven...
Žal učitelji tokrat nismo videni in nismo slišani.
Lep vikend vam želim,
Metka Starešinič
Metka, se strinjam s tabo. Jaz učim 260 otrok, od tega je veliko tujcev, tudi Romi. Kako naj z njimi delam, ker ne znajo uporabljati tehnologije oz. je nimajo? Pri 2 urnem predmetu zadostujeta dve oceni. Ok, jih imam, ampak pri večini v prvem ocenjevalnem obdobju, v drugem ne. In kaj zdaj??
Lp,
Vojka
Pozdravljeni.
Pa saj imate verjetno že skoraj vsi dovolj ocen za letos??? Jaz ne vidim težave. Saj je ministrica napisala, koliko ocen mora biti. Če jih nimate, jih lahko dobite ustno preko zooma npr.
Jaz jim bom pripravila preverjanje naslednji teden, potem jih bom pa ustno vprašala. Ne vseh v enem dnevu, ampak bo šlo.
Mi smo morali obvestiti ravnateljico, kdo se ne oglaša.
Samo brez neke panike. Še pred kratkim je vihrala vojna na Balkanu....in so otroci ostali brez šolanja. Dejansko nam ni nič hudega, samo malo smo se morali pač prilagoditi. Pa saj imamo 8 ur vsak dan, ki naj bi jih namenili šoli oz. našemu delu.
Sicer pa ocene niso samo pisne in ustne. Lahko jih pridobite tudi na druge načine in so enakovredne.
LP
Asja
Seveda smo morali obvestiti ravnateljico, kdo se ne oglaša. Že po prvih dveh tednih. Pa ni nobene razlike. Se ne oglašajo. Ne vemo, kaj delajo...
Ne nimamo dovolj ocen. Ker so tudi februarja učenci manjkali množično zaradi gripe, potem so bile počitnice in se je zgodila korona. In ja, nekateri imamo žal samo eno oceno v prvem ocenjevalnem obdobju, Ker smo načrtovali drugi dve v drugem ocenjevalnem obdobju. Pri 25 učencih in 35 urah pouka v 6. r in s 6 učenci z odločbo, pa še tremi z nižjimi sposobnostmi, z večkratnim odpadanjem ur ravno v petek, ko ima človek na urniku tisto eno uro geografije, je pač težko delati in dobiti v tem času dovolj ocen.
Ja, vi si lahko privoščite spraševanje v živo prek videokonference. Eni pa žal nimamo super povezave z internetom, zato je pač to spet težje izvedljivo. Vse kar naj bi se ocenjevalo, izdelki ipd. se mi zdi nerealno, ker kot je kolega napisal zgoraj, si znajo z marsičim pomagat in kje je dokaz ,da je učenec naredil nek izdelek sam? Torej tu ni objektivnosti.
Lep pozdrav,
Metka
Takole mislim.
Ocenjevanje je stvar učitelja in šolskega strokovnega aktiva. Tudi v kriznih časih. V njih se mora vsak učitelj in šola znajti po najboljših močeh. Ne poznam učitelja, ki bi učenčevo znanje zavestno ocenil krivično in v nasprotju z načeli (veljavnost, primerljivost, informativnost, pravočasnost, spodbudnost... objektivnost). Zavestno sem objektivnost napisal na koncu, ker se jo v slovenskem šolstvu neupravičeno postavlja na prvo mesto in se jo kot mantro ponavlja ob ocenjevanju. Kot je rekel prof. dr. Janez Bečaj (malce krajše): "Učitelj po subjektivni izbiri poučuje, subjektivno izbira ocenjevalni dan in učenca, subjektivno izbira vprašanja, subjektivno postavlja merila, subjektivno postavlja meje med ocenami ... In ko na koncu zapiše številsko oceno, si zadovoljno reče: Objektivno (= s številko) sem ocenjeval."
Ministrstvo je pravilnik omililo, da se lahko zaključuje na manj ocen. V redu. Prav in uporabno.
Vsa druga priporočila, ki prihajajo z enomesečno zamudo, ko smo se učitelji že pripravili na ocenjevanje v oteženih okoliščinah (upoštevajte bolj to, sklicujte se bolj na to; bodite strogi in popustljivi obenem; čim bolj upoštevajte učni načrt in čim bolj okoliščine; naj bo ocenjevanje nestresno; naj bo objektivno; ne ocenjujte in vendar ocenjujte; verjemite staršem, a odštejte znanje, ki so ga dodali starši itd.) pa so slaba vest institucij, ki so o tem narobe, prepozno ali sploh ne razmišljale. Ali pa se želijo zapoznelo vpisati na seznam tistih, ki se bodo čez dva meseca hvalile, koooooliko so v kriznih časih naredile za naše naaaaaajvečje bogastvo.
Zato menim, da naj učitelj prevzame breme odločitve na svoje rame. Ker, če se bo kateri starš na končno oceno pritožil, bo tudi vse posledice nosil učitelj.
Praktično pa: Če učenec nima verodostojne ocene, bom telefoniral in se zmenil za ocenjevanje pri njem doma. Navodila MIZŠ lahko beremo tudi: "Če je ocen dovolj za zaključevanje, zaključi. Do konca šolskega leta pa poučuj, pošiljaj učencem povratne informacije, prevejanje si poenostavi, ocenjevati ti ni treba."
Pozdravljeni vsi skupaj.
Opažam, do dokaj hitro vsi zapademo v eno jamrarijo in udrihanje po tej ali oni vladi itd. Pa bomo dejansko s tem kaj rešili? Nedelja je, pojdite na sprehod in morda dobite nove zamisli o tem, kako pridobiti ocene.
Omenjate, da je problem kako drugače pridobljenih ocen ta, da jim lahko starši pomagajo. A se hecate? Meni je moja nona pomagala risati ogromno človeško ribico za biologijo na plakat, pa imam te čase v lepem spominu....dvomim, da mi je s tem naredila škodo. Otroci se učijo tudi na tak način. Nikogar ne bo konec, če nekaj časa ne bomo v šoli.
Moje delo trenutno poteka odlično.
Naj vas potolažim- temeljna ali ne vem kakšna znanja vse, ti otroci, ki so omenjeni v tej povezavi ne bodo imeli nič od šolanja, ne od življenja:
Zdaj pa se izključujem iz te debate, ker je brezplodna.
LP
Asja S.
Simon, enaka vprašanja so tudi moja vprašanja.
Moji odgovori so zaradi naravno- in družbenogeografskih razlik med najinima šolama v nekaterih pogledih drugačni. Ne pa v dveh temeljnih: zakonska okvirja sta učni načrt in ocenjevalni pravilnik, ki so ga zdaj logično dopolnili.
Na šoli smo se v petek 13. marca dogovorili in variantno načrtovali. Najbolj optimistična različica je predvidevala vrnitev 4. maja, najbolj črna 1. septembra. Zato vse dobronamerne nasvete in priporočila, ki jih katera koli institucija ali oseba z zamudo pošilja, preberem in ocenim po modelu:
a) saj to sem že tako ali tako načrtoval in tako delam;
b) z upoštevanjem bom rušil pouk, ki že teče. Ne bom upošteval. Lahko pa od 1. 9. 2020.
*****
V kriznih časih se je treba spomniti Delorsa. Pouk je namenjen temu. da učenci delajo, razmišljajo, medsebojno sodelujejo in gradijo sebe kot osebnost.
******
Če tako razumemo Delorsov smisel pouka, učni načrt in njegovo osmišljanje beremo na način, da so v ospredju 1 OPREDELITEV in 2 SPLOŠNI CILJI na straneh 4-7. Učenci razvijajo (ponavljalni, ne dovršni glagol) poznavanje in razumevanje, spretnosti odnose. Nič ne piše, kako globoko, natančno in široko. Učni načrt je bil napisan, da bi avtonomnemu učitelju dal geografska krila, ne pa da bi ga kot mlinski kamen vlekel v Marianski jarek. Da bi se učitelj lahko kadar koli prilagodil učencem in razmeram, ne pa da bi, če vzame neko idealno sprotno pripravo s spleta in je ne uresniči, obupoval, kako so nemogoči učenci, kako so razmere na šoli zanič, kako je sam nesposoben.
V reviji Geografija v šoli sem lani objavil članek Latinska Amerika v eni šolski uri. Odzivi so bili različni. Večina pohvalnih, nekaj "a res misliš, da je dovolj tako malo?" (ne jaz, v UN za geografijo tako piše). Nasprotovanja ni bilo nobenega, če izvzamem tistega, da me je delodajalec vrgel na cesto.
Zato mislim, da je učitelj v vsakih razmerah pred oblastjo, plačnikom oz delodajalcem, učenci, starši in učnim načrtom pokrit, če učenec na zemljevidu določi geografsko lego Avstralije in Oceanije (6. razred), razloži vzroke za svojevrsten rastlinski in živalski svet Avstralije (oddaljena, osamljena celina), ob zemljevidu in slikovnem gradivu opiše površinsko izoblikovanost Avstralije (obris Avstralije in reliefni zemljevid) in sklepa o vplivu Velikega razvodnega gorovja na podnebje in vodovje (padavinski zemljevid in zemljevid rečne mreže), razume nastanek Velikega koralnega grebena in ovrednoti njegov pomen (plitvo, toplo, čisto morje), ob zemljevidu in slikovnem gradiva primerja podnebno-rastlinske pasove Avstralije (bere zemljevid, prepozna fotografije), opiše težave preskrbe z vodo v Avstraliji (le korak naprej od prejšnjega cilja), opiše značilnosti poseljevanja celine (angleška kolonija), sklepa o vzrokih redke in zelo neenakomerne poselitve celine (vidi iz zemljevidov), prepoznava in razume prevladujoče gospodarske procese v Avstraliji (tu je treba učencem napisati 3 stavke) ter ugotovi njihove pokrajinske učinke (in verjetno še en stavek) utemelji razvoj in pomen prometa (brez posebnega učenja bo učenec 8. razreda znal pravilno odgovoriti na vprašanji: 1. Avstralija je gosteje poseljena samo ob obali, tako, da so med večjimi mesti razdalje tisoč in več kilometrov. Izberi od ponujenih (avtomobilski, železniški, letalski) tistega, ki je za hiter prevoz potnikov najustreznejši. 2. Kateri promet je bil v času kolonizacije Avstralije, ko še ni bilo omenjenih treh vrst prometa, najpomembnejši za naseljevanje in gospodarski razvoj Avstralije).
Na Avstralijo sta izrecno vezana samo dva minimalna standarda: Učenec ob zemljevidu opiše lego Avstralije in s podnebnimi in vodnimi vzroki razloži različno gostoto poselitve Avstralije. V izrednih razmerah bi moralo tudi to zadoščati. Bistvo geografije je razvijanje orientacijskega, kartografskega... in vsega tistega znanja, ki se mu reče geografsko razmišljanje. Ta vidik razmišljanja se pa lahko razvija tudi v 9. razredu; bodisi na primerih iz Slovenije ali iz Južne Amerike. Od pojmovnega znanja se mi zdi letos na novo smiselno (v časovni stiski) naučiti le koralni greben (ki je zapisan v UN) in arteški vodnjak. Letos bodo outback, aborigini, merino, koale, emuji ... in Nicole Kidman počakali.
Zakaj pišem o tem? Da ne bi kdor koli od učiteljev imel slabe vesti. Lahko jo ima pred seboj. Marsikaj bi tudi sam v zadnjih šestih tednih napravil bolje. Ampak virusa si nisem zmislil, čeprav ima rad eksperimentalni pouk.
****
Naj zaključim s Simonom. Res je težko poslušati napotke, da naj učitelj ocenjuje - ampak ne čisto zares. Da naj poučuje tako kot bi v razredu - ampak prek računalnika. Da naj preverja - ampak ne zares; bolj formativno. Slednje je sploh vprašljivo, kajti bolj, ko je pouk neposreden, bolj je preverjanje lahko sprotno oz. formativno. Bolj ko je na daljavo, težje je zagotavljati sprotnost.
Pozdravljeni!
Kar nekaj uporabnih stvari sem tukaj prebral, hvala vsem za deljenje idej in dobrih praks. Moram pa reči, da nisem zaznal jamranja, ampak stisko kolegov, ki se soočajo z različnimi težavami. Ves čas se govori o enakih možnostih za učence (kar je prav, da ne bo pomote). Kje pa so enake možnosti in pogoji za učitelje? Naredi to, naredi ono. Kaj pa če moja internetna povezava tega ne zmore? Starši so preobremenjeni, težko pomagajo svojim otrokom, nekateri opravljajo delo od doma. Težave, katerim moramo prisluhniti, imajo prav. Učitelji nimajo otrok? Potem so tu še neodzivni otroci. Izčrpati moramo vse možnosti, da stopimo v stik z njimi. Se strinjam. Katere pa so te možnosti? Namenoma se bom tu izognil poimenovanju katere koli skupine, da se izognem v diskriminaciji in predsodkom. Osebnega stika ne sme biti. Javni prevoz ne deluje. Lahko bi šel še naprej, a to ni moj namen.
Dejstvo je, da imamo mnogi izmed nas veliko število učencev in vsak po svoje se spopada s tem, kako zaključiti šolsko leto. Jaz moram (če gre samo za eno oceno na ocenjevalno obdobje) pridobiti več kot 300 ocen. Ja, ni treba vseh ustno vprašati, lahko se tudi na drugačen način. Zato še enkrat hvala za nekatere ideje, ki ste jih poslali. Kvizi, predstavitve... Dejstvo pa je, da tudi za te stvari potrebujemo čas. Če učenec naredi izdelek, ga je treba komentirati, mu dati povratno informacijo in možnost popravljanja ocene. Če to naredimo kvalitetno in res napišemo osebni komentar - kot se zahteva - v najboljšem primeru 15 min na učenca (če upoštevamo prej še branje nekega izdelka). Pri 300 ocenah sta to 2 tedna polnega delavnika (75 ur - 2 x 37,5, saj odmor za malico nam še vedno vsak dan pripada), brez sprotnega vodenja pouka, odgovarjanja na ostalo pošto otrok in staršev. Bolj ali manj neuspeli poskusi priti v stik z neodzivnimi učenci. Pa to je šele prvi krog. Učenec mora imeti možnost popravljanja ocene. Tudi za popravljen izdelek mora učenec dobiti povratno informacijo. Tu ni še nobenega govora o popravljanju ocen iz prvega ocenjevalnega obdobja. Strinjam se, da je šola tudi vzgojna in ne samo izobraževalna ustanova. Ne me narobe razumeti, ne jamram. Poskušam samo razumeti kolege, kot poskušam razumeti otroke v razredu. Vsak ima svoje težave, če jih je izpostavil, ima stisko. Zdaj pa k nekaterim konkretnim rešitvam:
Vprašanje za naše svetovalce:
Ali učitelji smemo ocenjevati vsebinske cilje (čas učenja na daljavo) iz letošnjega 7. razreda po septemberskem preverjanju v 8. razredu?
Mari Karnet
Spoštovani
Kolegica je zastavila zelo konkretno vprašanje. Na tem mestu lahko zapišem samo svoje mnenje, saj nisem neposredno poklican za tovrstna vprašanja. Vprašanje namreč zadeva Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli (kolegica verjetno misli ocenjevanje in ne preverjanje v 8. razredu), zlasti 2. in 3. člen, katerega "skrbnik" je MIZŠ. A neodgovoriti na to vprašanje je prav tako nehvaležno, kot odgovoriti. V prvem primeru bi bilo videti, da svetovalci oz. svetovalca nimamo/nimava mnenja, v drugem pa lahko tudi zgrešimo interpretacijo pravilnika, za katerega, kot sem že napisal, nismo pooblaščeni. Zato vzemite zapis kot možni pogled.
Kot sem že zapisal, 2., 3. in tudi 4. člen Pravilnika pišejo o vezavi ciljev in standardov na posamezne razrede. Torej se v vsakem razredu ocenjuje "snov" tistega razreda. To je drugače, kot je npr. v prvem triletju OŠ. Po drugi strani pa vsi vemo, da so v UN zapisani tudi splošni cilji in tudi neke vrste splošni cilji pri vsakem razredu. Med temi so npr. za 7. razred naslednji: učenec uporablja osnovne načine za zbiranje geografskih informacij v konkretnem primeru; pridobljeno znanje medpredmetno poglablja in nadgrajuje z interdisciplinarno ekskurzijo v izbrano naravno geografsko enoto Slovenije; usposablja se za uporabo komunikacijskih, miselnih, praktičnih in socialnih veščin za raziskovanje geografskih tem na lokalni, regionalni in planetarni ravni.
Vidimo, da gre za procesne cilje, pa tudi ekskurzija v izbrano Slovensko pokrajino je na videz izven vsebinskega okvirja 7. razreda. Naj ob tem še dodam, da verjetno pri vseh predmetih velja, da se v predhodnem ali predhodnih razredih naučenega ne more in ne sme pozabiti, saj potem ni možna nadgradnja znanja. Nekako v smislu, kot bi trdili, da bi morali znati poštevanko samo v 3. razredu, potem pa ne več. Res pa je, da se poštevanko v naslednjih razredih kot tako več ne ocenjuje, ampak se vidi njena uporaba pri drugih nalogah. Enako je pri geografiji. Znanje predhodnih razredov se v naslednjih razredih več ne ocenjuje, ampak uporablja na novih primerih. Osnove kartografije ali podnebne značilnosti iz 6. razreda učenci uporabljajo v vseh nadaljnjih razredih, se pa same po sebi ne ocenjujejo, ampak se ocenjujejo v kolikor so povezane s cilji v teh razredih. Še toliko bolj je zabrisana meja pri procesnih znanjih. Zapisal sem (splošni) cilj zbiranja (in predstavljanja) geografskih informacij v 7. razredu. Gre za cilj, ki je splošen, in ga je mogoče poučevati in ocenjevati v vseh razredih.
Zapisano na videz nima zveze z vprašanjem kolegice, a je bistveno. Namreč, na ravni splošnih in procesnih ciljev in ob nalogah, ki vendarle sodijo "vsebinsko" v konkretni razred, lahko ocenjujete tudi kaj, kar bi lahko nepoučeni dokazoval, da to pa ni "snov" tega in tega razreda. Če boste v 9. razredu ocenjevali gospodarski položaj Nemčije, se bojim, da ne bo šlo; če pa boste ocenjevali, ali učenci znajo razložiti gospodarske povezave Slovenije z Nemčijo, pa verjetno ne bo problema ( cilj: učenec ovrednoti pomen trgovine za gospodarski razvoj Slovenije in njeno povezovanje v okviru EU). V obeh primerih pa mora učenec tudi vedeti, kje je Nemčija, kako pomembna je kot gospodarska velesila in še kaj).
Iz dosedanjih okrožnic MIZŠ nisem zasledil, da bi bilo kje omenjeno prenašanje snovi v naslednji razred. Po mojem mnenju to ne pomeni, da bomo pozabili na to, kar so se učenci naučili pri delu na daljavo, bodo pa razlike med šolami in med učenci znotraj šol. Gotovo pa je že v osnovi didaktike načelo, ki pravi, da je treba pred usvajanjem novega znanja preveriti predznanje. Če boste torej videli, da manjka nekaj, kar naj bi učenci usvojili v času poučevanja na daljavo, boste potem to takrat ponovili oz. utrdili. Razen, če ne bo v prihodnje še kakšna okrožnica MIZŠ, da se del "snovi" lahko prenese v naslednji razred s tem in tem namenom, kar pa ne morem soditi.
Če povzamem: Ne morem misliti v imenu drugih oz. zakonodajalca, lahko samo svetujem, da sam razumem Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju..., da se ocenjevanje veže na cilje in standarde določenega razreda, kjer pa lahko z vidika splošnih ciljev (zapisanih kar na treh mestih v UN) in procesnega znanja strokovno utemeljite kakšne naloge, ki na videz ne sodijo v določen razred. Vzemite si toliko strokovne avtonomije, kot menite, da je prav in da lahko vaše ravnanje utemeljite tudi pred starši, ravnateljem ali inšpekcijo.
lepo vas pozdravljam
Anton Polšak
Havla za izdaten odgovor.
Tudi sama razumem pravilnik ocenjevanja na tak način.
Vendar se mi je porodil dvom ob zapisu kolega, ki je razmišljal (tako sem razumela zapis),
da bo ocenjevanje Azije ali Amerike prenesel v naslednji razred.
Lepo pozdravljeni,
Mari Karnet
From: Anton Polšak (via SSIO) <noreply@skupnost.sio.si>
Sent: Wednesday, April 22, 2020 9:42 AM
To: MARI KARNET <mari.karnet@guest.arnes.si>
Subject: ŠS-GEO-OŠ: Odg: Pridobivanje ocen za čas poučevanja na daljavo
ŠS-GEO-OŠ » Forumi » Poučevanje na daljavo (marec 2020) » Pridobivanje ocen za čas poučevanja na daljavo
Odg: Pridobivanje ocen za čas poučevanja na daljavo od Anton Polšak - sreda, 22. april 2020, 08:51 | |
| Spoštovani Kolegica je zastavila zelo konkretno vprašanje. Na tem mestu lahko zapišem samo svoje mnenje, saj nisem neposredno poklican za tovrstna vprašanja. Vprašanje namreč zadeva Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli (kolegica verjetno misli ocenjevanje in ne preverjanje v 8. razredu), zlasti 2. in 3. člen, katerega "skrbnik" je MIZŠ. A neodgovoriti na to vprašanje je prav tako nehvaležno, kot odgovoriti. V prvem primeru bi bilo videti, da svetovalci oz. svetovalca nimamo/nimava mnenja, v drugem pa lahko tudi zgrešimo interpretacijo pravilnika, za katerega, kot sem že napisal, nismo pooblaščeni. Zato vzemite zapis kot možni pogled. Kot sem že zapisal, 2., 3. in tudi 4. člen Pravilnika pišejo o vezavi ciljev in standardov na posamezne razrede. Torej se v vsakem razredu ocenjuje "snov" tistega razreda. To je drugače, kot je npr. v prvem triletju OŠ. Po drugi strani pa vsi vemo, da so v UN zapisani tudi splošni cilji in tudi neke vrste splošni cilji pri vsakem razredu. Med temi so npr. za 7. razred naslednji: učenec uporablja osnovne načine za zbiranje geografskih informacij v konkretnem primeru; pridobljeno znanje medpredmetno poglablja in nadgrajuje z interdisciplinarno ekskurzijo v izbrano naravno geografsko enoto Slovenije; usposablja se za uporabo komunikacijskih, miselnih, praktičnih in socialnih veščin za raziskovanje geografskih tem na lokalni, regionalni in planetarni ravni. Vidimo, da gre za procesne cilje, pa tudi ekskurzija v izbrano Slovensko pokrajino je na videz izven vsebinskega okvirja 7. razreda. Naj ob tem še dodam, da verjetno pri vseh predmetih velja, da se v predhodnem ali predhodnih razredih naučenega ne more in ne sme pozabiti, saj potem ni možna nadgradnja znanja. Nekako v smislu, kot bi trdili, da bi morali znati poštevanko samo v 3. razredu, potem pa ne več. Res pa je, da se poštevanko v naslednjih razredih kot tako več ne ocenjuje, ampak se vidi njena uporaba pri drugih nalogah. Enako je pri geografiji. Znanje predhodnih razredov se v naslednjih razredih več ne ocenjuje, ampak uporablja na novih primerih. Osnove kartografije ali podnebne značilnosti iz 6. razreda učenci uporabljajo v vseh nadaljnjih razredih, se pa same po sebi ne ocenjujejo, ampak se ocenjujejo v kolikor so povezane s cilji v teh razredih. Še toliko bolj je zabrisana meja pri procesnih znanjih. Zapisal sem (splošni) cilj zbiranja (in predstavljanja) geografskih informacij v 7. razredu. Gre za cilj, ki je splošen, in ga je mogoče poučevati in ocenjevati v vseh razredih. Zapisano na videz nima zveze z vprašanjem kolegice, a je bistveno. Namreč, na ravni splošnih in procesnih ciljev in ob nalogah, ki vendarle sodijo "vsebinsko" v konkretni razred, lahko ocenjujete tudi kaj, kar bi lahko nepoučeni dokazoval, da to pa ni "snov" tega in tega razreda. Če boste v 9. razredu ocenjevali gospodarski položaj Nemčije, se bojim, da ne bo šlo; če pa boste ocenjevali, ali učenci znajo razložiti gospodarske povezave Slovenije z Nemčijo, pa verjetno ne bo problema ( cilj: učenec ovrednoti pomen trgovine za gospodarski razvoj Slovenije in njeno povezovanje v okviru EU). V obeh primerih pa mora učenec tudi vedeti, kje je Nemčija, kako pomembna je kot gospodarska velesila in še kaj). Iz dosedanjih okrožnic MIZŠ nisem zasledil, da bi bilo kje omenjeno prenašanje snovi v naslednji razred. Po mojem mnenju to ne pomeni, da bomo pozabili na to, kar so se učenci naučili pri delu na daljavo, bodo pa razlike med šolami in med učenci znotraj šol. Gotovo pa je že v osnovi didaktike načelo, ki pravi, da je treba pred usvajanjem novega znanja preveriti predznanje. Če boste torej videli, da manjka nekaj, kar naj bi učenci usvojili v času poučevanja na daljavo, boste potem to takrat ponovili oz. utrdili. Razen, če ne bo v prihodnje še kakšna okrožnica MIZŠ, da se del "snovi" lahko prenese v naslednji razred s tem in tem namenom, kar pa ne morem soditi. Če povzamem: Ne morem misliti v imenu drugih oz. zakonodajalca, lahko samo svetujem, da sam razumem Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju..., da se ocenjevanje veže na cilje in standarde določenega razreda, kjer pa lahko z vidika splošnih ciljev (zapisanih kar na treh mestih v UN) in procesnega znanja strokovno utemeljite kakšne naloge, ki na videz ne sodijo v določen razred. Vzemite si toliko strokovne avtonomije, kot menite, da je prav in da lahko vaše ravnanje utemeljite tudi pred starši, ravnateljem ali inšpekcijo. lepo vas pozdravljam Anton Polšak
|
Odgovorite lahko prek e-pošte.
Reading this in an email? Download the mobile app and receive notifications on your mobile device.
Tudi meni se zdi ustno spraševanje najbolj pravično. Imel sem video konferenco z večjo skupino učencev in se je dalo dobro delati. Večji problem je s tistimi učenci, ki se ne javijo. Upam, da bomo šli v šolo še pred koncem šolskega leta, takrat bodo na vrsti manjkajoči učenci.
Lep pozdrav Bojan Šprogar
Hvala KsenijI za konkretne predloge, Igorju za komentarje o objektivnosti ocenjevanja in Dušanu Rojku za lepe misli.
Če ima še kdo kakšne predloge, pa naj jih da na plano :).
LP
Asja S.
učiteljski zbor, oddelčni učiteljski zbor, razrednik in strokovni aktivi. Vaše kritje so lahko samo zapisi na teh štirih organih. Nobeno dobronamerno priporočilo ali želja kogar koli drugega znotraj ali izven šole se ne bo upoštevala.
Hvala, Metka. Ni nasvet, zgolj razmislek.
Končno (sumativno) oceno bomo morali zapisati v spričevalo. Če je ocen v redovalnici premalo, bo treba še kakšno dobiti. Če jih je dovolj, ni treba ocenjevati.
Vsak od nas se bo moral sam odločiti. Sam bom stremel za tem, da:
a) si ne naredim medvedje usluge za prihodnje leto s tem, da ne ocenim tistega, kar sem v začetku dela na daljavo napovedal (nekateri učenci delajo več in bolje, kot v času pouka);
b) ne naredim povoda, da bi se kdor koli od učencev oz. staršev pritožil na zaključno oceno.
Jaz bom v 8. razredu oceno pridobil tako, da bom učencem dal nalogo. Prilagam jo v priponki.
Učenci bodo imeli jasna navodila (če ne, je tu še vedno forum po katerem komuniciramo) in kriterije ocenjevanja, ki so jim dani v naprej.
Učenci naj bi izkazali doseganje naslednjih temeljnih znanj po UN:
- razume geografske procese na lokalni, regionalni in planetarni ravni
- razloži in utemelji podlage za svoja opazovanja in vrednotenje pokrajinskih značilnosti na lokalni, regionalni in planetarni ravni;
- celostno razloži povezave med naravnimi in družbenimi procesi;
- zbere in izbere geografske veščine in vire, s katerimi dokaže odgovore na geografska vprašanja.
Na žalost je težko uporabiti minimalne standarde znanja (o tem bi bilo smiselno razmisliti pri novem UN) in zato težje postavim kriterij za zadostno oceno.