ANGAŽIRANO: Razstava Plaktivat - Plakat, ki spreminja družbo.

ANGAŽIRANO: Razstava Plaktivat - Plakat, ki spreminja družbo.

by Jožica Gramc -
Number of replies: 0

Od 7. Novembra do 3. Decembra  2019, je v Zgodovinskem atriju Mestne hiše v Ljubljani razstava družbeno angažiranih plakatov. Razstavljena so dela, ki so bila nagrajena na mednarodnih natečajih Plaktivat, kot tudi izbrani plakati iz ožjega izbora. Pregledna razstava ponuja vpogled v družbeno angažiran plakat v Sloveniji med letoma 2014 in 2019.

Plaktivat je mednarodni natečaj za oblikovanje mestnega plakata z družbeno odgovorno tematiko, ki ga ponudnik zunanjega oglaševanja TAM-TAM vsaj dvakrat letno izvede z različnimi partnerji. Ob razstavi so izdali tudi katalog »Plaktivat – plakat, ki spreminja družbo«, v katerem je objavljenih vseh 12 zmagovalcev in 162 finalistov ter različni prispevki o vlogi plakata, moči medija, komuniciranju pomembnih tem in oblikovanju.

Natečaji, od l. 2017 odprti tudi za prijave iz tujine, so nagovarjali tako neuveljavljene posameznike kot tudi velike oglaševalske agencije, naj s kreativnimi rešitvami, naslovijo pereče družbene teme. Zmagovalna dela, nastala pod njegovim okriljem, so kritično reflektirala slovensko družbo in jo z vsakim natečajem znova pozvala k večji strpnosti, spremembi vedenja ali navad, demokratičnosti in empatiji.

TAM-TAM je z različnimi partnerji izpostavil 12 aktualnih tem: beg možganov, prostovoljno gasilstvo, nasilje nad mladostniki, spletna zasvojenost, migranti, sovražni govor, alternative potrošništvu, telesna (ne)aktivnost, diabetes, bralna kultura, nasilje nad ženskami in kriza medijev.

»Plakat kot forma sooblikuje javni prostor in sodi med najstarejše medijske formate. TAM-TAMovi plakati in s tem Plaktivat tako predstavljajo del mestnega jedra, ki se nenehno spreminja. Z veliko mero odgovornosti do same vsebine plakati spodbujajo družbeno kritiko in se skozi kreativno odličnost lotevajo raznovrstnih problematik.« pravi Jure Tovrljan, kreativni direktor v AV studiu.