Vesna Robnik - refleksija

Vesna Robnik - refleksija

by Jožica Gramc -
Number of replies: 0

Na začetku šolskega leta 2015/2016 se mi je porodila ideja o tem, kako bi lahko preverila predznanje učencev, kako bi lahko s pričetkom novega šolskega leta vedela kakšne otroke bom dobila in kaj me vse še čaka. Preveriti predznanje pri prvošolcih je zelo težko, saj jih ne moreš prositi in spraševati po kakšnem znanju. Predvsem me je zanimalo znanje iz vsakdanjega življenja. Tako sva se s kolegico odločili, da bova preverili, koliko učencev si zna na primer samostojno zavezati čevlje, koliko jih zna naliti čaj iz vrča v skodelico ipd. Na prvem srečanju pred pričetkom šolskega leta so starši izpolnili kratek vprašalnik, v katerem sva spraševali po enostavnih pa vendar zelo pomembnih znanjih bodočih prvošolcev.

Ko sva imeli s kolegico v rokah izpolnjenje anketne vprašalnik, sva hitro ugotovili, na katerih področjih bova morali dodatno delati in pri katerih ne bo treba izgubljati časa. Po seminarju sem dobila samo potrditev o pravilnosti dela, katerega opravljava s kolegico v razredu.

Materiali, katere ponujam otroku kot obliko samostojnega dela so izdelani tako, da ima otrok v vsakem trenutku možnost samostojnega preverjanja pravilnosti naloge, katero opravlja. Glede na otrokovo močnejše in šibkejše področje mu pripravim naloge in materiale, s pomočjo katerih bo vadil. Na ta način v prvem razredu otroku pokažem, kaj je potrebno še dodelati in katero je njegovo močno področje.

V prvem razredu sem organizirala t. i. 'PRAZNIK ZNANJA' namesto za otroke 'zastrašujočega' ocenjevanja znanja. Znanje sem ocenjevala na otroku prijazen način, skozi sproščen pogovor v majhnih skupinah. Po zaključku ocenjevanja sem vsakem posamezniku povedala ali je dosegel cilje ter na katerem področju bo potrebno še delati. Za zaključek sem o pokazanem znanju v razredu poročala učencem.

Tisto, kar je največje zadovoljstvo pri takšnem načinu dela,  je pogled na razred, v katerem vsak učenec prav zase ve, da dela tiste materiale, ki mu pomagajo doseči cilj. Ko učenec pove: 'Moram še delati material s palčkami, saj moram vaditi števila!'  je ves trud poplačan.