Section outline

  • Ekskurzija Predalpski svet ( Zgornje Posočje - Kobariško in Tolminsko) je zasnovana interdisciplinarno. Predvidena je za učence 9. razreda. Program ekskurzije se povezuje z učnimi vsebinami iz geografije, zgodovine in slovenščine.

    Podroben načrt:

     - terenske vaje v Ajdovščini,

    - ogled muzeja 1. svetovne  vojne v Kobaridu,  

     - ogled obrambnih položajev italijanskih vojakov, 

     - terenske vaje pri slapu Kozjak in ob sotočju Soče in Tolminke


    Pot nas bo  vodila po Vipavski dolini in ob reki Soči.

     

    Cilji ekskurzije:

    Učenci spoznavajo geografske značilnosti Predalpskih pokrajin in ponovijo značilnosti Obsredozemskih pokrajin, urijo se v metodah terenskega dela (opazovanje, kartiranje, računanje, skiciranje rečnega profila, orientacija), iščejo podatke v literaturi in na spletu,  spoznavajo polpreteklo zgodovino na temo soške fronte, rešujejo delovne liste v muzeju in na terenu.  

    Razdeljeni so v skupine.                                                                    -   

    Časovni potek:

    Zbor pred OŠ Livade Izola ob 7.10. Odhod avtobusa ob     7. 30.      

    1. postanek: Ajdovščina: terenske vaje in malica, 2. postanek:  Kobarid: ogled muzeja 1. svetovne vojne  (10. 00 – 11. 30), malica (11. 30 -11.50), 3. postanek: ogled obrambnih italijanskih položajev in slapa Kozjak - terenske vaje (12.00 - 13. 45), 4. postanek: Tolmin - terenske vaje pri sotočju Soče in Tolminke (14. 30 - 15. 30). Sledi povratek v Izolo.

     

     Malico in pijačo prinesejo učenci od doma. Oblečeni naj bodo primerno letnemu času in krajem, ki jih bodo obiskali. Obvezna je obutev, ki ne drsi, saj terenske vaje potekajo tudi v bližini vode.

    Za opravljanje nalog na ekskurziji potrebujejo učenci ročni zemljevid Slovenije, pametni telefon (eden v skupini), beležko za zapiske, pisalo, barvice in trdo podlago.

    Delovne liste in ustrezne zemljevide dobijo učenci na začetku ekskurzije in določenih postankih.

    Povratek v Izolo je predviden med 18. 00 in 19.00 uro.

    Avtorica ekskurzije: Teodora Krivičič

  • Prve terenske vaje opravljajo učenci na parkirišču nogometnega stadiona v Ajdovščini. Po predhodni pripravi s pomočjo literature in spleta, v skupinah odgovorijo na vprašanja na delovnem listu, ki so ga prejeli ob začetku ekskurzije. 

    Opazujejo okolico in so pozorni predvsem na:

    - plaz Slano blato

    - gospodarsko usmerjenost mesta (nahajajo se v bližini industrijske cone)

    - izgled hiš (predvsem starejših): kritina, razporeditev oken.


    Sledi kratek odmor za malico.

  • V Kobariškem muzeju si bodo učenci pod strokovnim vodstvom kustosov ogledali predstavitev soške fronte, s poudarkom na 12. soški bitki.  V muzeju so predstavljene tudi grozote 1. svetovne vojne.

    Vstopnina za kobariški muzej znaša 3 . Obračunana je na položnici.

    Učenci  si v muzeju zapisujejo informacije o:

    - orožju in pogojih bojevanja v visokogorju,

    - usodi vojakov ne glede na vojskujočo stran,

    - usodi civilnega prebivalstva ob frontni črti,

    - znanih osebnostih, ki so se bojevale na tej fronti,

    - »čudežu« pri Kobaridu.

     Po ogledu muzeja učenci na ročnem zemljevidu Slovenije poiščejo omenjene kraje in vrhove, na katerih so se borili vojaki na soški fronti. 

    Zapiske bodo učenci lahko uporabili kasneje pri pouku slovenščine, kjer bodo pisali doživljajski spis na temo Bil sem vojak (ali bolničarka, ali vojni dopisnik) na soški fronti.

    Tudi pri ocenjevanju iz zgodovine se bodo učenci vživljali v vlogo vojaka na soški fronti.



  • Obisku muzeja soške fronte sledi krajši pohod mimo italijanskih obrambnih položajev do slapa Kozjak. 
    Učenci si ogledajo ohranjene ostanke iz prve svetovne vojne na terenu (kaverne, obrambne jarke) in na poti mimo njih prispejo do čudovitega slapa.

    Pred začetkom poti učitelj razdeli vodjem skupin naloge v povezavi z mobilno aplikacijo Arc GIS in sodelovalnim kartiranjem.  Aplikacijo predstavi učencem že v šoli in jo imajo vodje skupin naložene na svojih telefonih. Vsaka skupina mora na terenu izbrati svojo zanimivo točko,(npr. najlepši pogled v naravi, kulturna zanimivost, naravna zanimivost) določiti njeno lokacijo, jo vnesti v karto, utemeljiti svoj izbor in točko fotografirati.  Po vrnitvi v šolo bo sledil pregled vnešenih točk na spletnem zemljevidu in analiza opravljenega dela. 
  • Iz Kobarida se vračamo proti domu mimo Tolmina. Ustavimo se na sotočju rek Soče in Tolminke, kjer učenci opravljajo terenske vaje. Del učencev v  manjših skupinah opravlja vaje na samem sotočju, druga skupina učencev pa na parkirišču. Po opravljenem delu se učenci zamenjajo. 

    Vaje ob vodi vključujejo delo z zemljevidom, merjenje temperature zraka in vode (obeh rek), opazovanje kamnin, rečne erozije in akumulacije.

    Vaje na parkirišču se nanašajo predvsem na kartiranje in orientacijo.

  • Po opravljeni ekskurziji sledi pisno preverjanje znanja učencev v šoli. To je osnova za kasnejše ustno in pisno ocenjevanje znanja.